| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Ford Focus: Pierwsza jazda

Test Ford Focus: Pierwsza jazda

Ford na miejsce polskiej premiery nowego Focusa wybrał Kazimierz Dolny nad Wisłą. Pośród wąskich uliczek i klimatycznych zaułków poznawaliśmy nową generację jednego z najważniejszych kompaktów

Focus pierwszej generacji był autem przełomowym pod każdym względem, nie tylko dla samego Forda, ale też dla współczesnej motoryzacji. Przez lata stał się wzorem prowadzenia i wyglądu auta kompaktowego. Pokazał europejskim producentom, że więcej odwagi w projektowaniu karoserii pozwala zjednać wielu nowych klientów. Na przełomie stuleci niemal wszyscy jeździli Focusami. Trudno uwierzyć, że od tego czasu minęło już 12 lat. W 2005 roku na rynku pojawiła się druga generacja tego auta – technicznie bardziej dopracowana, ale stylistycznie wyglądająca jak poprzednik, a nie następca pierwszego Focusa. Sytuacje ratowały atrakcyjne wersje sportowe jak ST oraz RS. W końcu przyszedł jednak czas na zmianę i oto pojawił się Focus trzeciej generacji.

Zobacz też: Opinie kierowców o Fordzie Focusie

Auto stylistycznie zrywa z nudą poprzednika. Nie ma już charakterystycznych tylnych świateł zamontowanych w słupkach. Ma za to zdecydowane linie i harmonijna sylwetkę. Najbardziej kontrowersyjną częścią karoserii jest tył, a dokładnie światła wersji hatchback przypominające mocno zachodzącego na boki kleksa. To jednak chyba kwestia przyzwyczajenia, bo im dłużej patrzę na to auto (zwłaszcza na żywo) tym mniej przeszkadza mi ten element. Najmniejszych zastrzeżeń nie ma za to do przodu karoserii – wygląda po prostu dobrze. Na rynku wraz z pięciodrzwiowym hatchbackiem pojawił się czterodrzwiowy sedan i chyba najlepiej wyglądające z całej gamy kombi, które stylistycznie nawiązuje do Mondeo.

Wnętrze zmieniło się nie do poznania w stosunku do poprzedniej generacji. Jest teraz znacznie nowocześniejsze. Jedyny cytat z poprzednika jaki znalazłem to podobny panel automatycznej klimatyzacji. Znacznie większe podobieństwo widać do mniejszej Fiesty. Ergonomia miejsca kierowcy jest dobra mimo pozornego natłoku przycisków. Podczas prezentacji jeździliśmy najbogatszą wersją Titanium, zaopatrzoną we wspomnianą automatyczna klimę i radio firmowane przez Sony. Obsługa wszystkich urządzeń nie nastręcza trudności, ale na pewno jest bardziej skomplikowana niż w poprzednim Focusie. Nowa generacja (w zależności od wersji) jest bowiem nafaszerowana elektronicznymi gadżetami jak żaden z dotychczasowych Fordów.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Cieszą miękkie materiały użyte do budowy deski rozdzielczej oraz dbałość o szczegóły (np. w postaci metalowych klamek wewnętrznych). Kokpit jest jednak szyty na miarę i rozczaruje tych, którzy oczekują dużej przestrzeni. We wnętrzu nie jest ciasno, ale potężna konsola środkowa na pewno ogranicza ilość miejsca. Poza tym fotele ukształtowano sportowo, a wszystko czego oczekujemy jest pod ręką. Przed oczami kierowcy znalazł się zupełnie nowy zestaw zegarów z potężnym kolorowy wyświetlaczem komputera (koniecznym przy tylu gadżetach). Uwagę zwraca też kierownica nafaszerowana przyciskami.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bagażnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bagażnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus III kanapa tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III kanapa tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył i bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj
Ford Focus III tył fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok i przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok i przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj
Ford Focus III bok fot. Maciej Medyj

Ford Focus III zegary fot. Maciej Medyj
Ford Focus III zegary fot. Maciej Medyj

Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III silnik fot. Maciej Medyj
Ford Focus III silnik fot. Maciej Medyj

Ford Focus III fotele przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III fotele przód fot. Maciej Medyj

Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj
Ford Focus III wnętrze przód fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Wybranowski

Adwokat, specjalista z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »