REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Sportowa odmiana Forda Fiesty ma bogate tradycje w historii motoryzacji. Nic zatem dziwnego, że także dziś w salonach sprzedaży można nabyć Fiestę w wersji Sport. Powinna być to najlepsza Fiesta Sport jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Czy jest? No właśnie…

Nadwozie

Fiesta Sport wygląda groźnie. Dynamiczna linia trzydrzwiowego nadwozia została podkreślona sporym tylnym spoilerem przedłużającym linię dachu. Żeby nikt nie miał wątpliwości, co do charakteru auta mały Ford został odznaczony dwoma białymi pasami ciągnącymi się przez całą długość auta. Całość ładnie dopełniają zderzaki z wyrazistymi przetłoczeniami.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Ford Fiesta

Wnętrze

Wygląd zewnętrzny i nazwanie wersji wyrazistym słowem „sport”, potęgują apetyt osobnika zasiadającego za kierownicą opisywanej Fiesty.
Pierwsze wrażenie jest niezłe. Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką przeszytą czerwoną nicią,  aluminiowe nakładki na pedały, przyciemnione tylne szyby. Rzeczywiście w Fieście Sport czuć sportowy sznyt. Niestety drugie wrażenie, które następuje po zerknięciu w cennik z wyposażeniem jest nieco gorsze. Wszystkie wspomniane sportowe akcenty wnętrza wymagają dopłaty. Od 300 zł za aluminiowe nakładki po 4000 zł za tapicerkę.  Sporo.
Ponadto w opisywanej odmianie brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, co biorąc pod uwagę auto o sportowych aspiracjach jest faux pas.
Pomijając powyższe uszczypliwości przedział pasażerski małego Forda jest wykończony solidnie, ale trzydrzwiowe nadwozie ogranicza jego funkcjonalność. Wiąże się to z utrudnionym dostępem do tylnej kanapy oraz stosunkowo ciężkimi i długimi drzwiami, które utrudniają wysiadanie i wsiadanie do Fiesty na ciasnych parkingach.  
Przedział bagażowy ma objętość 281 l, to jak na wielkość auta dobry wynik.

Zobacz też: Abarth Punto Evo: powrót króla skorpiona

Napęd/układ jezdny

Fiseta Sport waży 970 kg i jest napędzana przez benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 120 KM przy 6000 obr./min i dysponujący momentem obrotowym 152 Nm od 4050 obr./min.
Z danych producenta można łatwo wywnioskować, że jednostka napędowa „lubi” wyższe obroty. Zasadniczo tak, z zastrzeżeniem małego „ale”.  Silnik faktycznie staje się wyraźnie żwawszy, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 4000 obr./min. Nie oznacza to jednak, że wtedy Fiesta Sport zmienia się w demona dynamiki. Według danych producenta opisywany Ford przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Wystarczająco szybko do sprawnego poruszania się po mieście, ale do sportowych emocji z takim wynikiem jeszcze daleko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Jednostka napędowa bardzo dobrze radzi sobie z napędem Fiesty i na pewno jest godna polecenia dla osób, które chcę nabyć Fiestę pięciodrzwiową i wykorzystywać auto podczas wakacyjnych podróży. Wtedy zapas mocy i momentu obrotowego wystarczy do sprawnego wyprzedzania podczas jazdy z kompletem pasażerów i bagażem. Niestety w przypadku wersji, która ma ambicje sportowe, dynamika jednostki napędowej nieco rozczarowuje.
A jest to tym bardziej irytujące, że Ford Fiesta dysponuje doskonałym układem kierowniczym i zawieszeniem, które wręcz zachęcają do pobudzenia wodzy fantazji podczas jazdy na ciasnych łukach.
Pozytywne wrażenie z prowadzenia auta potęguje także precyzyjnie trafiająca w poszczególne przełożenia dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.
A to wszystko okraszone jest umiarkowanym spalaniem. W ruchu miejskim około 8,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Podsumowanie

Forda Fiestę 1.6 Sport można kupić za 55 650 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, reflektory do jazdy dziennej, komputer pokładowy, boczne poduszki powietrzne, szesnastocalowe obręcze ze stopów lekkich, fotele o sportowej stylistyce, spojler. Brakuje radia, ale poza tym dostaniemy w cenie zakupu tyle ile możemy oczekiwać od dość dobrze wyposażonego auta segmentu B. Dodatkowym atutem będzie wystarczająca do sprawnego poruszania się autem jednostka napędowa, świetny układ kierowniczy i bardzo dobre zawieszenie. I w tym miejscu należałoby powiedzieć stop.
Widoczny na zdjęciach egzemplarz pomalowany w barwy nie pozostawiające wątpliwości miłośnikom sprintów spod świateł kto jest królem każdego odcinka i wyposażony we wszystkie dodające mu sportowego sznytu bajery kosztuje ok. 73 tys. zł. To o ok. 20 tys. zł więcej niż tak samo jeżdżący, przyzwoicie wyposażony Ford Fiesta bez maski pozoranta.

Zobacz też: Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Dane techniczne:

Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 596 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

120 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

152 Nm/4050 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

281 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

395/172,2/148,1 cm

Rozstaw osi

248,9 cm

V-max

193 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

9,9 s.

Zużycie paliwa*

7,9/4,7/5,9 l/100km

Cena

Od  56 190 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, silnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, bagażnik.
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, fotel
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, "zegary"
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport, deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Ford Fiesta 1.6 Sport
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA