| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Testy internautów > Test Nissan Navara: Zawodnik wagi ciężkiej

Test Nissan Navara: Zawodnik wagi ciężkiej

Czy istnieje samochód, za kierownicą którego zobaczyć można zarówno biznesmena, jak i farmera? W dodatku taki, który w środku przypomina elegancką limuzynę, a na zewnątrz jest potężnym „wołem roboczym”

Auto nadaje się zatem do wożenia ciężkich rzeczy o dużych gabarytach. Jednak sens Navary poznamy również w terenie. Została ona zaopatrzona w szereg elementów, których próżno szukać w modnych ostatnio SUV-ach. Nie mam tu na myśli pokrętła umożliwiającego wybór napędu na jedną (na szczęście tylną) bądź obie osie, także z reduktorem w trybie LO. Chodzi raczej o blokadę tylnego mostu wraz z wyłączeniem ESP oraz, co dość rzadkie, również ABSu. Jeśli dorzucimy do tego obecny na pokładzie automat, mamy auto które poradzi sobie w terenie lepiej niż praktycznie każdy SUV. Włączamy zatem przełożenie D, wyłączamy wszystkie systemy ochronne, zapinamy stały napęd na obie osie i jazda. Zabawa tym autem w terenie jest przednia.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Do napędu Navary użyto dwuipółlitrowego diesla o mocy 190 koni mechanicznych. Jednostka dobrze sprawdza się w tym aucie, bo chociaż taka moc w ważącej dwie tony Navarze wydaje się być rozsądnym minimum to już moment obrotowy wynoszący 450 Nm okazuje się bardzo przyzwoity. W dodatku jeśli będziemy jeździli wciskając pedał gazu do oporu, okaże się że osiągi tego auta są całkiem niezłe. Przyspieszenie do setki poniżej 11 sekund i prędkość maksymalna w okolicach 180 km/h to bardzo dobre osiągi. Spalanie podczas dość dynamicznej, ale nie szaleńczej jazdy, mieści się w 12 litrach na sto kilometrów. Na pochwałę zasługuje też kultura pracy silnika. Czterocylindrowa jednostka pracuje równo i brzmieniem przypomina konstrukcje bogatsze o dwa cylindry. Do przeniesienia napędu użyto tu wspomnianej już automatycznej skrzyni o pięciu przełożeniach. Zmienia ona biegi płynnie, przez co jest chyba lepszym wyborem niż opcja manualna.

Zobacz też: Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów

Właścicielem Navary staniemy się mając w portfelu 97 500 zł. Tyle bowiem kosztuje podstawowa wersja z pojedynczą kabiną i manualną skrzynią biegów. Automat staje się standardem dopiero w niemal najbogatszej wersji LE, która kosztuje 138 500. Navara dostępna jest jeszcze z mocniejszym, sześciocylindrowym dieslem o pojemności trzech litrów i mocy 231 koni. Takie auto występuje jedynie z najbogatszym wyposażeniem Platinum i kosztuje około 177 tysięcy, zamykając jednocześnie cennik tego modelu. W efekcie otrzymujemy kompletnie wyposażoną terenówkę o wyglądzie wnętrza, którego nie powstydziło by się eleganckie auto osobowe. Może jednak jazda Navarą pod krawatem ma sens?

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nissan Navara powierzchnia ładunkowa fot. Maciej Medyj
Nissan Navara powierzchnia ładunkowa fot. Maciej Medyj

Nissan Navara deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Nissan Navara deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara fotele tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara fotele tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara podłoga tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara podłoga tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara fotele przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara fotele przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok i tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok i tył fot. Maciej Medyj

Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj
Nissan Navara bok fot. Maciej Medyj

Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara przód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara prżód fot. Maciej Medyj
Nissan Navara prżód fot. Maciej Medyj

Nissan Navara kokpit fot. Maciej Medyj
Nissan Navara kokpit fot. Maciej Medyj

Nissan Navara silnik fot. Maciej Medyj
Nissan Navara silnik fot. Maciej Medyj

Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj
Nissan Navara tył fot. Maciej Medyj

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Gałecki

Ekspert w zakresie ekonomii i prawa gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »