REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dodge Caliber SRT4: Cała ta moc

Maciej Medyj
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód

REKLAMA

REKLAMA

Bierz życie za rogi - hasło firmy Dodge zdaje się nabierać pełnego znaczenia po zajęciu miejsca za kierownicą modelu Caliber w wersji SRT4. Trzeba się mocno trzymać tych rogów. I być czujnym.

REKLAMA

Dodge Caliber, popularny crossover, wygląda atrakcyjnie nawet w podstawowej wersji. Łuki łączą się z kantami, jest wyrazista atrapa chłodnicy i lotka dachowa z tyłu, są wydatne nadkola. Natomiast SRT4 ma maskę i przedni zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza, zderzak tylny z atrapą dyfuzora, spoilery progowe oraz dziewiętnastocalowe obręcze kół. I oczywiście spory napis SRT na boku.

REKLAMA

We wnętrzu takich napisów jest więcej - na oparciach siedzeń i na białych tarczach zegarów, w tym małego, dodatkowego „boost” pokazującego ciśnienie doładowania. Ze sportowych dodatków można jeszcze wymienić podkute blachą pedały i fotele z tapicerką o dodatkach z ekologicznej skóry, szytą czerwoną nitką. Kabina jest wystarczająco przestronna dla kierowcy i 4 pasażerów, których pewnie trudno będzie przekonać do wspólnej podróży takim potworem. Na szczęście jeden ze schowków w desce rozdzielczej jest przystosowany do chłodzenia napojów, które powinny pomóc ostudzić temperament kierowcy. Bagażnik jest wystarczająco duży, a pod jego podłogą, w miejscu koła zapasowego jest dodatkowa przestrzeń na drobiazgi, gdzie można je schować i zabezpieczyć w ten sposób przed wejściem w stan nieważkości.

Zobacz też: Opinie kierowców o Dodge Caliber

REKLAMA

Takie nietypowe przeciążenia generuje benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra, turbodoładowany, wyposażony w intercooler i z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu DVVT. Moc maksymalna mówi wszystko - 295 KM przy 6000 - 6400 obr/min. Moment obrotowy może nie jest aż tak imponujący - 363 Nm, ale za to dostępny w szerokim zakresie obrotów, bo od 2000 do 5600. Czasem trudno jest tym autem ruszyć, a jeszcze trudniej zrobić to szybko i w miarę płynnie utrzymując się w obrębie drogi czy pasa ruchu.

Sprawy wcale nie ułatwia skrzynia przekładniowa - sześciostopniowa manualna GETRAG. Żeby sięgnąć do jej ciężko chodzącego lewarka trzeba oderwać rękę od kierownicy pozbawiając się połowy siły panowania nad autem. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i silnie wspomagany, co w tym momencie nie jest wcale zaletą. Co innego w zakrętach – niskoprofilowe, szerokie opony Goodyear F1 i sportowo zestrojone zawieszenie zapewnia dobrą stabilność, wspomaganą przez system kontroli trakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Caliber SRT4 to auto dla twardzieli, którzy lubią powalczyć za kierownicą - nie z innymi kierowcami, ale z samym sobą. Auto mimo wszystkich swoich zalet i systemów utrzymujących go na drodze pewnych błędów nie wybacza. Pochłania wielkie ilości paliwa i jako auto rodzinne raczej się nie sprawdzi. Daje frajdę poczucia mocy, ale zabawa byłaby dużo lepsza, gdyby napęd przenoszony był na cztery koła, albo nawet tylko na tylną oś. Natomiast poczucie kontroli i wygoda użytkowania byłaby większa z automatyczną skrzynią biegów. Intensywne nadużywanie możliwości auta będzie z pewnością prowadziło do częstych wizyt w serwisie - testowany egzemplarz po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów na polskich drogach wykazywał pewne oznaki zużycia, szczególnie w rejonie przedniego zawieszenia. Cóż, żeby się tutaj wylansować, trzeba się sporo wykosztować.

Dodge Caliber SRT4 przód/bok
Dodge Caliber SRT4 bok
Dodge Caliber SRT4 tył/bok
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 wnętrze
Dodge Caliber SRT4 tylna kanapa
Dodge Caliber SRT4 deska rozdzielcza
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 bagażnik
Dodge Caliber SRT4 zegary
Dodge Caliber SRT4 tunel środkowy
Dodge Caliber SRT4 silnik
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 przód
Dodge Caliber SRT4 tył
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA