| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model BUDD-e. Jest to elektryczny minivan, który ma zasięg ponad 500 km. Co potrafi? Wiele!

BUDD-e jest pierwszym modelem skonstruowanym w oparciu o nowy zestaw elementów technologicznych Volkswagena przeznaczonych do budowy aut elektrycznych – MEB. Zasięg vana wynosi do 533 km (NEDC). Akumulatory BUDD-e można naładować do pojemności 80% w ciągu pół godziny. Biorąc pod uwagę zasięg równy temu, jaki osiągają współczesne auta z silnikami benzynowymi stanowi to przełom w budowie samochodów elektrycznych.

Volkswagen BUDD-e 2016

Źródło: Volkswagen

Volkswagen BUDD-e 2016

Jako pierwszy model koncernu Volkswagen BUDD-e powstał przy wykorzystaniu nowej modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB).

MEB stworzono specjalnie na potrzeby samochodów elektrycznych. Dzięki tej platformie stylistyka nadwozia, wnętrze i budowa układu napędowego elektrycznych Volkswagenów stają się zupełnie inne.

Dzięki nowej platoformie można było opracować nowy rodzaj konstrukcji samochodu wykorzystującej niewielkie silniki elektryczne i akumulatory o dużej pojemności. Bateria o pojemności 92,4 kWh jest płaska, umieszczono ją pod podłogą BUDD-e – jest niemal równa na jej całej powierzchni, a przy tym nie zajmuje zbyt dużo miejsca. Akumulator zaopatruje w energię dwa silniki elektryczne, napędzające obydwie osie samochodu.

•          silnik elektryczny umieszczony z przodu osiąga moc 100 kW i dysponuje momentem obrotowym o wartości 200 Nm, silnik z tyłu ma 125 kW i 290 Nm. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Układ przeniesienia napędu na cztery koła umożliwia studyjnemu autu osiągnięcie prędkości 180 km/h.

•          akumulatory można ładować korzystając z gniazda prądu albo indukcyjnie. Po około 30 minutach ładowania prądem stałym o mocy 150 kW akumulator jest zaopatrzony w energię w około 80 procentach.

Zobacz też: Nowy Volkswagen Up! 2016

Volkswagen BUDD-e -  nowe możliwości w konstruowaniu samochodu

Minivan Volkswagena ma długość 4.597 mm, szerokość 1.940 mm, wysokość 1.835 mm. Dzięki dużej szerokości i dużemu rozstawowi osi (3.151 mm) oraz za sprawą krótkich zwisów nadwozia (z przodu 694 mm, z tyłu 752 mm), BUDD-e jest autem poręcznym.

Nowy system kierowania kołami tylnej osi sprawia, że średnica zawracania wynosi tylko 11,5 m i poprawia właściwości dynamiczne samochodu.

Konstrukcja wykorzystująca elementy modułowej platformy do budowy aut elektrycznych (MEB) otwiera nowe możliwości przed projektantami wnętrza. Mogą stworzyć przestrzeń, której nie ogranicza konieczność umieszczenia silnika z przodu. Widać to właśnie w nowym BUDD-e, w którym zrezygnowano z klasycznej tablicy rozdzielczej z równie klasycznymi pokrętłami i włącznikami. W samochodach przyszłości po prostu nie będzie ona potrzebna. Zamiast niej projektanci zastosowali ekrany o wyglądzie tabletu, jakby zawieszone przed kierowcą. To przy ich pomocy steruje się poszczególnymi funkcjami samochodu, całość zaś jest kolejnym rozwinięciem systemu Human-Machine Interface.

reklama

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016


Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Volkswagen BUDD-e 2016
Volkswagen BUDD-e 2016

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »