Debiutująca w Genewie RX-VISION jest najnowszym pojazdem koncepcyjnym marki. Samochód jest wyposażony w niewielki silnik z tłokiem obrotowym SKYACTIV-R. Model, który w styczniu otrzymał nagrodę dla „Najpiękniejszego Samochodu Koncepcyjnego Roku” na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym w Paryżu, jest dowodem dążenia Mazdy do doskonałości w zakresie projektowania lekkich samochodów sportowych z tylnym napędem oraz wykorzystywania potencjału silników rotorowych.
Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej
reklama
reklama
Szeroka, przysadzista sylwetka oraz krótkie zwisy zdradzają dynamiczny charakter samochodu oraz osiągi, jakie oferuje jego doskonały układ napędowy. Swoją drogą, tak niskie poprowadzenie linii maski byłoby niemożliwe, gdyby nie kompaktowe wymiary silnika SKYACTIV-R. Na wzór innych modeli wykorzystujących zasady KODO, RX-VISION cechuje stylistyczna lekkość, która sprawia, iż samochód wygląda bardzo dynamicznie nawet na postoju. Inżynierowie Mazdy skupili się na elegancji, ale bez sztywnego trzymania się utartych wzorców linii nadwozia. Dzięki temu sylwetka auta zdaje się zmieniać zależnie od miejsca, z którego się je ogląda, a głęboka czerwień lakieru uwydatnia grę światła i cienia.
Wewnątrz projektanci postawili na prostotę, która najsilniej oddziałuje na zmysły, oraz na połączenie klasycznego rzemiosła z technologiczną innowacyjnością. Widać wyraźnie, że głównym założeniem projektu było, aby elegancka kabina RX-VISION potęgowała przyjemność z jazdy. Wzrok przykuwa tu stylistycznie stonowany panel instrumentów oraz konsola środkowa, które w zestawieniu z tapicerką ze skóry naturalnej tworzą nowoczesny klimat, pełen nawiązań do bogatej historii Mazdy i jej sportowych modeli.
Zobacz też: Nowa Toyota GT86 z silnikiem Mazdy?
Mazda RX-VISION 2016 z silnikiem z wirującym tłokiem
Rotorowy napęd oparty na technologii Wankla utożsamiany jest z Mazdą oraz jej zaangażowaniem w prace nad rozwiązaniami dającymi największą radość z jazdy. Po debiucie w 1967 roku pierwszego modelu z napędem rotorowym, tzn. Mazdy Cosmo 110S, japoński koncern pozostaje jedynym producentem z branży motoryzacyjnej, któremu udało się z powodzeniem przekuć tę technologię na sukces rynkowy, i to w okresie kilku dziesięcioleci. Stąd też, silnik rotorowy zdaje się być najbardziej wyrazistym symbolem nietuzinkowej filozofii Mazdy, która niestrudzenie podąża drogą, jakiej inni nie odważyli się wybrać.