| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Prezentacje > Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Volkswagena Amaroka 2.0 BiTDI 180 KM - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych wymiary nadwozia i wiele innych informacji.

Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok to pierwszy prawdziwy pickup niemieckiego koncernu. Zadebiutował na rynku w 2009 roku. Projekt auta przygotował Walter de'Silva, twórca takich legend motoryzacyjnych jak Alfa Romeo 156, Audi R8 czy Volkswagen Scirocco (2009). Ten ponad 5-metrowy pickup, dostępny z występują z trzema rodzajami napędu - tylnym oraz na wszystkie koła w dwóch wersjach. Pierwsza odmiana posiada stały napęd 4x4 realizowany poprzez mechanizm różnicowy Torsen, druga natomiast posiada sprzęgło Haldex, które dołącza napęd przednich kół w trybie automatycznym lub ręcznym. Druga wersja jest polecana miłośnikom off-roadu bowiem wyposażono ją w reduktor oraz w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Amarok dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. W Europie sprzedawano wyłącznie wersje wysokoprężne, w kilku wariantach mocy (122 KM, 140 KM, 163 KM i 180 KM). Na rynku australijskim dostępna była również odmiana z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 160 KM. Ciekawostką jest fakt, że w tym modelu Volkswagen nie zdecydował się na użycie autorskiej skrzyni biegów DSG tylko zamówił 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Producent pozostawił jednak klientom możliwość wyboru Amaroka z 6-stopniową, manualaną skrzynią. Do sprzedaży przeznaczono cztery wersje nadwoziowe Amaroka: Double Cab (podwójna kabina), Single Cab (pojedyncza kabina), w podwoziu do zabudowy i w wersji Spinoffs (5-7 osobowej). Poniżej prezentujemy dane najmocniejszej odmiany silnikowej czyli podwójnie doładowanej 2.0 BiTDI o mocy 180 KM.

Dane techniczne: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM

Samochód Volkswagen Amarok (podwójna kabina) Highline 2.0 BiTDI 180 KM
Rodzaj silnika spalinowy, wysokoprężny, podwójnie doładowany
Kod silnika CSHA
Położenie silnika z przodu, wzdłużnie
Wtrysk paliwa bezpośredni Common Rail
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1968
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 132 kW / 180 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1750 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): b.d.
Napęd stały 4x4 (torsen)
Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa ZF
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10.9 s
Prędkość maksymalna 174 km/h – dla tego pojazdu
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie l/100km) 10,1/7,6 / 8,5-wartości dla danego pojazdu
Zawieszenie kół przednich: niezależne, dwa wahacze poprzeczne na koło, stabilizator
Zawieszenie kół tylnych: sztywny most, resory piórowe
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane / 303 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) hamulce bębnowe / średnica 295 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 5254 mm / 2228mm (z lusterkami) / 1834 mm
Rozstaw osi 3095 mm
Masa własna 2132 kg – pojazd z wyposażeniem
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 2,52 m2 –powierzchnia przestrzeni ładunkowej
Ładowność z kierowcą 688 kg - pojazd z wyposażeniem
Liczba obrotów kierownicy 2,9
Średnica zawracania 12,9 m
Pojemność baku  80
Cena pojazdu bazowego(netto) 131294
Cena egzemplarza testowego (netto) 164 110 zł (brutto 201 855 zł)
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kapała-Sokalska

Adwokat, właściciel Kancelarii Adwokackiej AKS

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »