Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - pickup dla biznesu?
Dla wielu entuzjastów motoryzacji samochody typu pickup to auta, którymi w polskich realiach interesują się przede wszystkim przedsiębiorcy. Ich zdaniem możliwość odliczenia od wartości samochodu pełnego podatku VAT przysłania niektórym nabywcom wady tych pojazdów, równie potężne jak ich gabaryty. Hałasujące silniki, spartańsko wykończone kabiny, kiepskie wyposażenie i niski komfort podróży to kluczowe mankamenty wielu samochodów tego typu. Są jednak pickupy, które stanowczo odcinają się od tego nieco zniekształconego obrazu rzeczywistości. Na czele ich dumnie pręży się Volkswagen Amarok.
reklama
reklama
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - nadwozie
Pobieżny rzut oka na sylwetkę Amaroka nie zapowiada istotnych różnic pomiędzy autem z Wolfsburga a pozostałymi samochodami tego segmentu. Wręcz przeciwnie. Potężne nadkola, poszerzone błotniki, 19-calowe koła o szerokości 245 mm oraz przede wszystkim srebrzyste orurowanie umieszczone zarówno wzdłuż progów, jak i tuż za podwójną kabiną sugerują wyraźne konotacje Amaroka z typowo użytkowymi pojazdami. Wprawne oko dostrzeże także opcjonalne, chromowane listwy wokół przedniego grilla, dwukolorową osłonę przedniego zderzaka oraz emanujący połyskiem tylny zderzak. Ten ponad 5-metrowy kolos (5254 mm) w najbogatszej wersji wyposażenia wygląda odważnie i zadziornie, ale gustowne dodatki wykonane z wysokiej jakości metali dodają mu jednak sporo elegancji.
Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!
Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI - wnętrze
Wystarczy jednak zasiąść w fotelu Volkswagena Amaroka w wersji Highline by szybko poczuć, że temu autu bliżej raczej do bycia miejską bulwarówką niż terenową ciężarówką. Porządnie wyciszony przedział pasażerski, system multimedialny z nawigacją GPS (niestety nadal jest to RNS 510 z przeciętnie reagującym na dotyk ekranem oraz nieco powolnym systemem) i przyjemnie grającym systemem audio, podgrzewane przednie fotele, pełna elektryka szyb i lusterek czy tempomat (szkoda ze z regulacją umieszczoną na dźwigni kierunkowskazów) tworzą dobrze znany obraz typowego Volkswagena. Również automatyczna dwustrefową klimatyzacja oraz kierownica o identycznych wymiarach i kształcie co ta w Caddy, Multivanie, Passacie czy Golfie VI to elementy zaczerpnięte wprost z dobrze znanego magazynu części z Wolfsburga.