| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Samochody z fabryczną instalacją LPG. Poradnik kupującego

Mimo znaczącego spadku cen paliw w ostatnich tygodniach, zwłaszcza benzyny, koszt zatankowania pełnego baku auta z silnikiem o zapłonie iskrowym jest wysoki. Postanowiliśmy przyjrzeć się, które samochody można kupić z fabryczną instalacją gazu LPG i zachować tym samym gwarancję na pojazd.

Nawet najnowsze rozwiązania stosowane w turbodoładowanych silnikach, nie pozwalają nie martwić się o koszty eksploatacji samochodu. Pomimo że nowoczesne samochody są napędzane znacznie oszczędniejszymi jednostkami napędowymi niż jeszcze dekadę temu, nadal w wielu przypadkach koszt przejazdu 100-kilometrowego dystansu jest wysoki. Dlatego wielu kierowców, poruszających się głównie samochodami z silnikami benzynowymi, decyduje się na montaż nowoczesnej instalacji LPG do swych aut. Decydują się na ten krok nawet będąc świadomi, że utracą fabryczną gwarancję na pojazd.

Zobacz też: VW Golf VI z LPG

LPG nawet w "trudnych" silnikach

Trend ten dostrzegli także producenci samochodów, a wizja zarobienia niemałych pieniędzy skłoniła ich do dostosowania niektórych wersji silnikowych swoich samochodów do spalania gazu LPG. W rezultacie, oprócz jednostek znanych z wysokiej „przyswajalności” alternatywnego paliwa takich jak silnik 1.6 8V konstrukcji VW (CCSA, CHGA), koncerny wyposażają w instalację LPG także silniki turbodoładowane (oplowski A14NET) oraz z bezpośrednim wtryskiem benzyny (1.4 TSI CAXA).

Zalety zakupu samochodu z fabryczną instalacją gazu LPG

Zaletą kupna samochodu z fabryczną instalacją LPG jest zachowanie fabrycznej gwarancji. Dzięki temu, mniejsze powinny być problemy z egzekwowaniem swoich praw w sytuacji gdy pojazd odmówi posłuszeństwa. Bardzo istotny jest także fakt, że niektórzy producenci (Skoda, Chevrolet, Opel) wyraźnie podkreślają, że w silnikach dostosowanych do zasilania alternatywnym paliwem stosują lepszej jakości gniazda zaworowe. Oczywiście, zaniedbywanie czynności związanych z ustawieniem składu mieszanki paliwa nie uchroni nas przed ich zużyciem.

Zobacz też: Opel Insignia z LPG

Wady zakupu samochodu z fabryczną instalacją gazu LPG od dilera

Aby zachować gwarancję i dobrą kondycję silnika, auta z instalacją LPG mają skrócony okres pomiędzy przeglądami. Większość producentów ogranicza go do 15 tys. km. Poza tym, cena dostosowania silnika do zasilania alternatywnym paliwem jest u dealera zazwyczaj wyższa niż w zakładach specjalistach.

Samochody z fabryczną instalacją LPG:

model samochodu silnik moc [KM] cena od [zł]
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG 120 80 500
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB LPG 120 69 900
Chevrolet Spark 1.0 LPG 68 32 980
Chevrolet Cruze 5d 1.8 LPG 141 58 190
Chevrolet Cruze 4d 1.8 LPG 141 59 590
Chevrolet Orlando 1.8 LPG 141 68 690
Dacia Duster 1.6 LPG 105 49 700
Dacia Sandero  1.2 LPG 75 37 450
Dacia Sandero  1.6 LPG 84 42 850
Dacia Sandero Stepway2 1.6 LPG 84 43 890
Dacia Logan MCV 1.6 LPG 84 39 350
Fiat 500 1.2 LPG 69 dopłata ok.3500
Fiat 500 1.4 LPG 100 dopłata ok.3500
Fiat Panda Classic  1.2 LPG 69 dopłata ok.3500
Fiat Punto  1.4 LPG 77 dopłata ok.3500
Fiat Linea  1.4 LPG 77 dopłata ok.3500
Fiat Bravo 1.4  90 dopłata ok.3800
Fiat Sedici 1.6 LPG 120 dopłata ok.3800
Hyundai i20 1.2 LPG 85 40 400
Mitsubishi Colt  1.3 MIVEC LPG 95 45 580
Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC LPG 143 63 490
Opel Corsa 3d 1.2 LPGTEC 85 44 550
Opel Corsa 5d 1.2 LPGTEC 85 45 850
Opel Meriva  1.4T LPGTEC 120 64 600
Opel Astra 5d 1.4T LPGTEC 140 70 500
Opel Astra Tourer 1.4T LPGTEC 140 74 400
Opel Insignia 4d 1.4T LPG Ecotec 140 90 550
Opel Insignia 5d 1.4T LPG Ecotec 140 92 050
Opel Insignia Tourer 1.4T LPG Ecotec 140 95 150
Opel Zafira Tourer 1.4T LPG Ecotec 140 93 750
Seat Ibiza 1.2 MPi 70 dopłata ok. 3800 zł
Seat Ibiza  1.4 MPi 85 dopłata ok. 3800 zł
Seat Ibiza  1.2 TSI 105 dopłata ok. 3800 zł
Seat Leon 1.4 MPi 85 dopłata ok. 3800 zł
Seat Leon 1.2 TSI 105 dopłata ok. 3800 zł
Seat Altea 1.4 MPi 85 dopłata ok. 3800 zł
Seat Altea 1.2 TSI 105 dopłata ok. 3800 zł
Seat Altea XL 1.4 MPi 85 dopłata ok. 3800 zł
Seat Altea  XL 1.2 TSI 105 dopłata ok. 3800 zł
Skoda Citigo 3d 1.0 60 33 790
Skoda Citigo 3d 1.0 75 35 290
Skoda Citigo 5d 1.0 60 35 290
Skoda Citigo 5d 1.0 75 36 790
Skoda Fabia 5d 1.2 MPi 70 44 100
Skoda Fabia 5d 1.4 MPi 85 46 200
Skoda Fabia combi 1.2 MPi 70 45 400
Skoda Fabia combi 1.4 MPi 85 48 700
Skoda Roomster 1.4 MPi 85 53 150
Skoda Roomster Scout 1.4 MPi 85 63 750
Skoda Octavia 1.6 MPi 102 65 600
Skoda Octavia 1.4 TSI 122 70 250
Skoda Octavia combi 1.6 MPi 102 68 850
Skoda Octavia combi 1.4 TSI 122 73 550

Zobacz też: Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG

Koniec roku to dobry moment aby negocjować z dilerem marki wyraźne rabaty na dany model auta. Może się okazać, że przy odpowiednich pertraktacjach uda się nam zakupić samochód po jego cenie rynkowej, który jednak będzie posiadał już instalację LPG.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »