REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.

Nadwozia

Mazda 6 dostępna jest w 3 wersjach nadwoziowych. Sedan, hatchback i kombi.

REKLAMA

Sedan kosztuje od 86 300 złotych. Hatchback i kombi są odpowiednio o 2 i 4 tysiące złotych droższe. Hatchback jest lepszy od sedana ze względu na dużą i wysoko podnoszoną tylną klapę - jest po prostu wygodniejsza. Alternatywą dla osób potrzebujących jeszcze więcej miejsca jest kombi.

Silniki

Benzynowe

1,8 120 KM - najsłabszy i najtańszy silnik wolnossący, dostępny w najuboższej wersji Comfort. Cena od 76 300 złotych. Od zera do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, zużywając 9,3 litra w mieście i 5 w trasie (dane producenta). Prędkość maksymalna to 196. Silnik ten zdecydowanie nie pasuje do charakteru Mazdy 6.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 6

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2,0 155 KM - cena od 84 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 10 sekund, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Zużycie paliwa w mieście to 9,6 litra na 100 km, w trasie 5,3. Silnik ten dostępny jest od wersji Exclusive w górę.

2,5 170 KM - cena wersji z tym silnikiem (Sport) to 114 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 218 km/h. Zużycie paliwa to 11,2 litra w mieście i 6,4 w trasie. Jazda autem z tym silnikiem jest niewątpliwie bardzo przyjemna, ale mało oszczędna.

Diesle

REKLAMA

Pod maską Mazdy 6 występuje tylko jeden silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, za to w trzech wersjach: 129-konnej (340 Nm), 163-konnej (360 Nm) i 180-konnej (400 Nm). Ta ostatnia zarezerwowana jest wyłącznie dla wersji Sport. Co ciekawe, różnice w cenie w samych silnikach są praktycznie żadne, Mazda bowiem przypisuje daną wersję mocową do wersji wyposażeniowej.

Z tego powodu kupowanie wersji najsłabszej (129 KM w podstawowym wyposażeniu Comfort) wydaje się kompletnie nieopłacalne, skoro za lepiej wyposażoną wersję Exclusive z silnikiem o mocy 163 KM zapłacimy raptem... 2 tysiące złotych więcej. Najtańszy Diesel to koszt 105 300 złotych.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Biorąc pod uwagę jak oszczędne są Diesle w Maździe 6, w tym wypadku polecamy raczej silniki wysokoprężne. Są również o wiele dynamiczniejsze.

Wybór: Diesel 2,2 163 KM

Wyposażenie

Comfort:

  • felgi stalowe 16-cali z kołpakami,
  • klimatyzacja manualna,
  • podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu,
  • przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 4 głośniki,
  • DSC+ABS+EBD+EBA.

Exclusive:

  • felgi aluminiowe 16 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • tempomat,
  • skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
  • komputer pokładowy,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 6 głośników.

Exclusive Plus:

  • felgi aluminiowe 17 cali,
  • reflektory biksenonowe,
  • reflektory przeciwmgielne,
  • zmieniarka na 6 płyt CD/Mp3,
  • system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HHA,
  • fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Kirei (edycja limitowana):

  • nagłośnienie Bose,
  • system Bluetooth,
  • półskórzana tapicerka
  • aluminiowe nakładki na pedały,
  • tarcze wskaźników z podświetleniem w kolorze pomarańczowo-niebieskim,
  • sportowa atrapa chłodnicy.

Sport:

  • felgi aluminiowe 18 cali,
  • półskórzana tapicerka,
  • system nagłośnienia Bose, 8 głośników,
  • system bezkluczykowy,
  • aluminiowe pedały i podpórka,
  • przyciemniane tylne i tylne boczne szyby.

Wybór: doskonale wyposażona, jak na Mazdę 6, jest już wersja Exclusive. Auto kosztuje już od 96 300 złotych.

Redakcja poleca: Mazda 6 hatchback Exclusive 2,2 163 KM - 109 300 zł.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA