| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Mazda 6 oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych, sześciu silnikowych i czterech wyposażeniowych (plus jedna limitowana specjalna: Kirei). Oto, jaką Mazdę 6 wybrać.

Nadwozia

Mazda 6 dostępna jest w 3 wersjach nadwoziowych. Sedan, hatchback i kombi.

Sedan kosztuje od 86 300 złotych. Hatchback i kombi są odpowiednio o 2 i 4 tysiące złotych droższe. Hatchback jest lepszy od sedana ze względu na dużą i wysoko podnoszoną tylną klapę - jest po prostu wygodniejsza. Alternatywą dla osób potrzebujących jeszcze więcej miejsca jest kombi.

Silniki

Benzynowe

1,8 120 KM - najsłabszy i najtańszy silnik wolnossący, dostępny w najuboższej wersji Comfort. Cena od 76 300 złotych. Od zera do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, zużywając 9,3 litra w mieście i 5 w trasie (dane producenta). Prędkość maksymalna to 196. Silnik ten zdecydowanie nie pasuje do charakteru Mazdy 6.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 6

2,0 155 KM - cena od 84 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 10 sekund, a prędkość maksymalna to 217 km/h. Zużycie paliwa w mieście to 9,6 litra na 100 km, w trasie 5,3. Silnik ten dostępny jest od wersji Exclusive w górę.

2,5 170 KM - cena wersji z tym silnikiem (Sport) to 114 300 złotych. Przyspieszenie do setki zabiera 8,4 sekundy, prędkość maksymalna to 218 km/h. Zużycie paliwa to 11,2 litra w mieście i 6,4 w trasie. Jazda autem z tym silnikiem jest niewątpliwie bardzo przyjemna, ale mało oszczędna.

Diesle

Pod maską Mazdy 6 występuje tylko jeden silnik Diesla o pojemności 2,2 litra, za to w trzech wersjach: 129-konnej (340 Nm), 163-konnej (360 Nm) i 180-konnej (400 Nm). Ta ostatnia zarezerwowana jest wyłącznie dla wersji Sport. Co ciekawe, różnice w cenie w samych silnikach są praktycznie żadne, Mazda bowiem przypisuje daną wersję mocową do wersji wyposażeniowej.

Z tego powodu kupowanie wersji najsłabszej (129 KM w podstawowym wyposażeniu Comfort) wydaje się kompletnie nieopłacalne, skoro za lepiej wyposażoną wersję Exclusive z silnikiem o mocy 163 KM zapłacimy raptem... 2 tysiące złotych więcej. Najtańszy Diesel to koszt 105 300 złotych.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Biorąc pod uwagę jak oszczędne są Diesle w Maździe 6, w tym wypadku polecamy raczej silniki wysokoprężne. Są również o wiele dynamiczniejsze.

Wybór: Diesel 2,2 163 KM

Wyposażenie

Comfort:

  • felgi stalowe 16-cali z kołpakami,
  • klimatyzacja manualna,
  • podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z przodu,
  • przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 4 głośniki,
  • DSC+ABS+EBD+EBA.

Exclusive:

  • felgi aluminiowe 16 cali,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • tempomat,
  • skórzana kierownica i gałka zmiany biegów,
  • komputer pokładowy,
  • Radio z RDS, CD/Mp3, 6 głośników.

Exclusive Plus:

  • felgi aluminiowe 17 cali,
  • reflektory biksenonowe,
  • reflektory przeciwmgielne,
  • zmieniarka na 6 płyt CD/Mp3,
  • system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HHA,
  • fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Kirei (edycja limitowana):

  • nagłośnienie Bose,
  • system Bluetooth,
  • półskórzana tapicerka
  • aluminiowe nakładki na pedały,
  • tarcze wskaźników z podświetleniem w kolorze pomarańczowo-niebieskim,
  • sportowa atrapa chłodnicy.

Sport:

  • felgi aluminiowe 18 cali,
  • półskórzana tapicerka,
  • system nagłośnienia Bose, 8 głośników,
  • system bezkluczykowy,
  • aluminiowe pedały i podpórka,
  • przyciemniane tylne i tylne boczne szyby.

Wybór: doskonale wyposażona, jak na Mazdę 6, jest już wersja Exclusive. Auto kosztuje już od 96 300 złotych.

Redakcja poleca: Mazda 6 hatchback Exclusive 2,2 163 KM - 109 300 zł.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Roman Przasnyski

Główny analityk Gold Finance.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »