REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda 3 – którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 3 produkowana jest w dwóch odmianach nadwoziowych. Nabywcy Mazdy 3 mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych oraz sześciu wersji wyposażenia. W poniższym poradniku kupującego podpowiadamy, która konfiguracja Mazdy 3 jest optymalna.

Mazda 3 dostępna jest w dwóch odmianach nadwoziowych – jako pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan.
Mimo, że odmianie sedan nie można odmówić urody, hatchback wydaje się być ciekawszy pod względem stylizacyjnym. Dodatkowo pięciodrzwiowe nadwozie jest praktyczniejsze.

REKLAMA

Nasz wybór: hatchback

Napęd

W gamie silnikowej Mazdy 3 znalazły się cztery jednostki benzynowe oraz jedna wysokoprężna.
Podstawowym źródłem napędu Mazdy 3 jest silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 105 KM.
Niestety moc maksymalna w tym przypadku okazuje się niewystarczająca do żwawego napędzania Mazdy 3. Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Osoby planujące wykorzystywać Mazdę 3 jako auto rodzinne musza się liczyć ze znacznym pogorszeniem (i tak mocno przeciętnych) osiągów podczas podróżowania z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mazda 3

Według producenta zużycie paliwa w ruchu miejskim oscyluje wokół 8,5 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Droższy o 6 tys. zł jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 151 KM. Według danych producenta Mazda 3 napędzana tą jednostką napędową „setkę” osiąga po 10,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 9,3 l/100 km.

Kolejną pozycją w gamie silników benzynowych jest ten sam silnik dwulitrowy delikatnie zmodyfikowany pod kątem mocy maksymalnej – rozwija 150 KM i dysponuje mniejszym o 4 Nm momentem obrotowym od wyżej opisanej jednostki napędowej (osiąga 187 Nm).

Według cennika jest droższy o 4 tys. zł od jednostki 2l/151 KM, ale to dlatego, że występuje standardowo z automatyczną sześciobiegową przekładnią. 

Najmocniejszą jednostką benzynową jest silnik stosowany w modelu sygnowanym emblematem MPS. Jednostka ma pojemność 2,3 l i rozwija moc maksymalną 260 KM. Według danych producenta Mazda 3 MPS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a w ruchu miejskim zużywa 13,2 l/100 km.
W gamie jednostek wysokoprężnych znalazł się tylko jeden silnik – 1.6/115 KM. Według danych producenta Mazda 3 z dieslem pod maską rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i zużywa w ruchu miejskim 5,3 l/100 km.

Nasz wybór: 2,3 l/260 KM – to jasne, a dla stąpających mocniej po ziemi proponujemy diesla. 

Wyposażenie

Mazda3 jest dostępna w sześciu odmianach wyposażenia – Comfort, Exclusive, Kirei, Exclusive Plus, Sport oraz MPS przy czym liczba wersji Kirei jest ograniczona.

Podstawowa wersja Comfort jest wyposażona m.in. w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby z przodu i elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami, manualną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie oraz komputer pokładowy.

Zobacz również: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

REKLAMA

Droższa o 4 tys. zł wersja Exclusive obejmuje wyposażenie odmiany Comfort i ponadto jest wyposażona m.in. w automatyczną dwustrefową klimatyzację, skórzaną gałkę i dźwignię zmiany biegów, sterowanie audio z koła kierownicy, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Dopłaty kolejnych 4 tys. zł do odmiany Exclusive wymaga wersja wyposażeniowa Kirei. Oprócz wyposażenia wersji Exclusive zawiera m.in. elektrycznie regulowane szyby z tyłu, reflektory przeciwmgielne, siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, lakier metalic, sportowe zderzaki, lampy tylne LED, spojler dachowy, sportowe fotele przednie, podświetlenie tarcz „zegarów” w kolorze pomarańczowo-niebieskim.

Wersja Exclusive plus jest droższa o 1900 zł od Kirei. Oprócz wyposażenia Kirei zawiera ponadto m.in. podgrzewaną przednią szybę, czujniki deszczu i zmierzchu, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, czujniki parkowania z tyłu.

Z kolei odmiana Sport jest droższa o 10 tys. zł od wersji Exclusive plus i jest dostępna z jednostką 2.0/150 KM w dwóch modyfikacjach (także z automatem).

Zawiera wyposażenie z listy Exclusive Plus i ponadto m.in. System audio renomowanej firmy Bose, system monitorowania tyłu pojazdu, system uruchamiania auta bez kluczyka oraz system kontroli ciśnienia w ogumieniu.

Odmiana MPS jest najdroższa ale dostępna jedynie z silnikiem 2,3l/260 KM.

Nasz wybór: Ponownie MPS, dla oszczędnych Exclusive z doposażeniem.

Redakcja poleca: Mazda3 MPS 2,3l/160KM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA