| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Toyota Land Cruiser: jaką wybrać? Poradnik

Toyota Land Cruiser: jaką wybrać? Poradnik


Cena za metr tego samochodu mogłaby zszokować nawet agenta nieruchomości z warszawskiej starówki. Kupujemy jednak prawdziwy i luksusowy samochód terenowy, więc przygotować należy minimum 250 tysięcy złotych.

Nadwozie

Wersja trzydrzwiowa – tańsza o około 10 tysięcy złotych, krótsza o prawie pół metra i lżejsza. Lepiej radzi sobie w terenie, ale osoby poszukujące aut do wyczynów ekstremalnych raczej szukają aut ważących około tony, a nie dwóch.

Wersja pięciodrzwiowa – pięcioro drzwi, mnóstwo miejsca w środku, przepastny bagażnik i tylko 10 tysięcy złotych więcej. Wybór wersji nadwoziowej zależy od tego, w jaki sposób będziemy z auta korzystać, jednak jest to wariant o wiele praktyczniejszy.

Wybór – wersja pięciodrzwiowa, ze względu na małą różnicę ceny a dość duży przyrost. Jest tylko jedna wersja nadwoziowa „krótkiego” Land Cruisera. Nieco większym autem jest Land Cruiser V8, to jednak temat na osobny poradnik.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Land Cruizer

Silniki

W Toyocie Land Cruiser są dwa warianty silnikowe, 4 cylindrowy diesel i sześciocylindrowa benzyna. Różnice są duże, zwłaszcza w kosztach.

Benzynowe:

4,0 280 KM – cztery litry pojemności, bez turbosprężarki, sześć cylindrów w układzie widlastym. Moc to 280 KM, moment obrotowy: 385 Nm. Spalanie minimum o połowę większe niż w przypadku diesla, producent podaje 14,7 litra w mieście. To jednak bardzo dobry silnik ze względu na trwałość. Brak turbosprężarki umożliwia precyzyjne dawkowanie mocy, co przydaje się w trudnym terenie. Jest niestety o wiele droższy i to nie tylko podczas tankowania. Różnica ceny przy zakupie w salonie to 30 tysięcy złotych. Land Cruiser z takim silnikiem jest też dość szybki, pierwszą setkę osiąga po 8 sekundach.

Diesle:

3,0 190 KM – czterocylindrowy turbodoładowany silnik diesla. Tańszy w zakupie, tańszy w eksploatacji (przynajmniej jeśli chodzi o zużycie paliwa). W aucie tej klasy, kosztującym minimum 190 tysięcy złotych, klekot i wibracje nie są zbyt mile widziane.

Wybór: 4,0 280 KM – spalanie będzie przerażać, z drugiej strony osoba kupująca auto za cenę 40 -metrowego mieszkania w Warszawie nie powinna zbytnio narzekać na ceny paliwa. Zapewne większość klientów Toyoty wybierze oszczędniejszego diesla, my jednak polecamy silnik benzynowy. Niestety silnik ten jest niedostępny w wersji z trzydrzwiowym nadwoziem.

Do wyboru mamy też dwa warianty skrzyni biegów: 6-biegową ręczną i 5-biegowy automat. Tutaj wyboru należy dokonać kierując się osobistymi preferencjami, choć za automat zapłacimy 10 tysięcy złotych więcej.

Zobacz również: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Wyposażenie

Toyota Land Cruiser występuje w czterech różnych wersjach wyposażenia: Luna, Sol, Prestige, X. Opcji i wariantów jest całe mnóstwo, warto spędzić trochę czasu nad konfiguratorem. Już bazowa Luna ma cały zestaw systemów wspomagających prowadzenie auta (ABS/EBD/BA/A-TRC/VSC/DAC/HAC), Bluetooth, radio z 6 głośnikami, automatyczna klimatyzacja i bezkluczykową obsługa auta. Choć zestaw wyposażenia standardowego powinien wystarczyć każdemu, to jednak w aucie kosztującym ponad 200 tysięcy złotych warto byłoby dokupić parę dodatkowych rzeczy. Z tego powodu polecamy raczej bogaciej wyposażone wersje, np. Prestige. W topowej X są już takie elementy jak odtwarzacz DVD i automatycznie otwierany ekran LCD dla drugiego rzędu siedzeń, ale to już są raczej fanaberie.

Redakcja poleca: 5d 4,0 280 KM V6 Prestige

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Centralna konsola jest łatwa w obsłudze (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Centralna konsola jest łatwa w obsłudze (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Land Cruiser w terenie radzi sobie świetnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Auto stoi na wielkich 18 calowych felgach i kołach 265/60 (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Maksymalny kąt podjazdu to 42 stopnie(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Wnętrze jest surowe i plastikowe, ale dobrze wykonane i zmontowane (Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl
Silnikowi diesla przydałyby się dwa dodatkowe cylindry aby poprawić kulturę pracy(Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X) fot. moto.wieszjak.pl

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Słomka

Doradca podatkowy nr wpisu 09900, prawnik, zatrudniona w Instytucie Studiów Podatkowych na stanowisku konsultanta podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »