| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Poradniki kupującego > Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Fiat Bravo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Konfigurator Fiata Bravo to dość skomplikowane miejsce. Na dodatek Fiat oferuje obecnie na Bravo atrakcyjne promocje, warto też nieco potargować się w salonie o dodatkowe upusty.

Nadwozie:

Dostępna jest tylko jedna wersja nadwoziowa Bravo, pięciodrzwiowy hatchback. Zapewnia dużo miejsca z przodu, nieco mniej z tyłu i pojemny bagażnik.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 16v 90 KM – najtańszy wariant bez turbodoładowania. Najprostszy i najtańszy w obsłudze rzędowy silnik czterocylindrowy, zużywa średnio 6,7 litra na sto kilometrów. Dostępny tylko w podstawowej wersji Fresh.

1,4 T-jet 16v 120 KM – turbodoładowana wersja poprzedniej jednostki. O wiele lepsze osiągi… oraz mniejsze zużycie paliwa (6,3 litra na sto kilometrów), przy cenie wyższej o 5 tysięcy złotych. Dobry wybór, gdyby nie silnik MultiAir.

1,4 MultiAir 16v 140 KM – silnik ten zdobył tytuł nowego silnika roku 2010 (Engine of the Year 2010) ze względu na bardzo ciekawą konstrukcję. Wałek rozrządu porusza tłokami za pośrednictwem hydraulicznego elementu wstawionego między zaworem a krzywką wałka rozrządu. Pozwala to na zmianę wychylenia zaworów w zależności od obrotów i innych czynników. Jest nie tylko mocniejszy od starszego T-Jet (przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9, zaś T-Jet to 9,6 sekundy), ale też oszczędniejszy. Zużywa średnio 5,7 litra na sto kilometrów. Ceny zaczynają się od 68 590 złotych (bez promocji).

Diesle:

1,6 Multijet 120 KM 16v DPF – oszczędny, rzędowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Kosztuje dokładnie tyle samo co 1,4 MultiAir, jest jednak od niego oszczędniejszy (zużycie na poziomie 4,8 litra na sto kilometrów).Posiada filtr cząstek stałych.

2,0 Multijet 165 KM 16v DPF – mocny silnik z potężnym momentem obrotowym (360 Nm). Dostępny tylko w topowych wersjach wyposażenia Emotion lub Sport. Kosztuje od 80 590 złotych (bez promocji)

Wybór:
Zdecydowanie polecamy silnik benzynowy 1,4 MultiAir o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Jest dynamiczny, oszczędny i komfortowy. Nieco bardziej dynamiczny jest dwulitrowy diesel MultiAir, musimy jednak zdecydować się na najdroższą wersję wyposażeniową, aby go kupić.

Wersje:

Fresh – cena w momencie pisania artykułu to 47 590 złotych (bez promocji). Auto wyposażone jest m.in. w elektrycznie sterowanie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane przednie szyby, uchwyty ISOFIX, ABS+EBD, dzielone oparcie tylnej kanapy, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kolumna kierownicza sterowana w dwóch płaszczyznach. Jako podstawowa wersja byłaby zupełnie niezłą propozycją gdyby nie fakt, że dostępny jest tylko jeden silnik: 90-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra. Brak jest nawet radia.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fiat Bravo ma dużo miejsca z przodu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dużo miejsca z przodu. Fot. moto.wieszjak.pl

Testowany Fiat Bravo wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Fot. moto.wieszjak.pl
Testowany Fiat Bravo wyposażony jest w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo jest samochodem przednionapędowym. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest samochodem przednionapędowym. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo ma niewiele miejsca na tylnej kanapie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma niewiele miejsca na tylnej kanapie. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo jest wyposażony w system umożliwiający wybieranie głosowe w języku polskim. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest wyposażony w system umożliwiający wybieranie głosowe w języku polskim. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o ogólną sylwetkę pojazdu. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o ogólną sylwetkę pojazdu. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo ma dobrą jakoś materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma dobrą jakoś materiałów. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprojektowany z dbałością o szczegóły. Fot. moto.wieszjak.pl

Na wyposażeniu Fiata Bravo znalazł się system Blue & Me, opracowany wspólnie z Microsoftem. Fot. moto.wieszjak.pl
Na wyposażeniu Fiata Bravo znalazł się system Blue & Me, opracowany wspólnie z Microsoftem. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo posiada sterowanie systemami z kierownicy. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo posiada sterowanie systemami z kierownicy. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo jest po prostu ładny. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo jest po prostu ładny. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo ma kierownicę stylizowaną na sportową. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma kierownicę stylizowaną na sportową. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma niewiele wspólnego z poprzednią generacją. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo posiada bagażnik większy niż w Golfie. Fot. moto.wieszjak.pll
Fiat Bravo posiada bagażnik większy niż w Golfie. Fot. moto.wieszjak.pll

Fiat Bravo został zaprezentowany na styczniowych targach w Rzymie, a potem w Genewie. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo został zaprezentowany na styczniowych targach w Rzymie, a potem w Genewie. Fot. moto.wieszjak.pl

Fiat Bravo ma ergonomiczne wnętrze. Fot. moto.wieszjak.pl
Fiat Bravo ma ergonomiczne wnętrze. Fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »