REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Ford Edge 2016
Nowy Ford Edge 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Odważnie zaprojektowany nowy Ford Edge został zaimportowany do oferty producenta wprost z amerykańskiego rynku. Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ egzemplarz napędzany przez 180 konny silnik wysokoprężny.

Nowy Ford Edge robi wrażenie. Masywna maska z dwoma wyraźnymi przetłoczniami i olbrzymi grill z dużym logo producenta doskonale współgrają z tylną częścią nadwozia, w której na pierwszy plan wyłaniają się ciekawie zaprojektowane lampy LED. Całość wygląda efektownie i jednoznacznie wskazuje na fakt, że opisywany model ma amerykański rodowód.

REKLAMA

Nowy SUV jest duży. Nadwozie ma długość 480,8 cm, co oznacza że jest dłuższe od siedmioosobowej Kii Sorento o 2,8 cm, od Volkswagena Tuarega o 0,7 cm, ale krótsze od BMW X5 o 7,8 cm. Jednak to nie długość sylwetki robi w przypadku Edge największe wrażenie, a szerokość która wynosi aż 192,8 cm. Dla porównania BMW X5 jest węższe o 4,3 cm, Sorento o 9,1 cm, a Tuareg o 4,1 cm. Prześwit w Fordzie Edge ma wysokości 19,3 cm, co jest wynikiem przeciętnym w klasie.

Ford Edge 2016 - wrażenia z jazdy

Ford Edge 2016 - wrażenia z jazdy

Ford

Ford

Więcej na temat Forda przeczytasz tutaj

Nowy Ford Edge 2016 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Edge jest przepastny. Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęca bardzo wygodny fotel skonstruowany na amerykańską modłę – miękki, z obszernym siedziskiem, niczym wyjęty z salonu.

REKLAMA

Od wersji Titanium (czyli pośredniej) klasyczne „zegary” są zastępowane kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 cala znanym m.in. z Mondeo, czy Galaxy. Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Na górze konsoli centralnej umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali systemu Sync II.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wadą wyświetlacza jest to, że w słoneczny dzień odbija promienie w taki sposób, że jest mało czytelny. Ponadto we wspomnianych warunkach mocno odznaczają się pozostawione odciski palców co dodatkowo utrudnia odczytywanie informacji.

W tylnej części nadwozia podróż uprzyjemnia wygodna tylna kanapa. Tu także miejsca jest pod dostatkiem, zarówno na nogi, jak i nad głową. Bagażnik Forda Edge ma objętość 602 l licząc do półki oraz 800 l licząc do dachu.

Nowy Ford Edge 2016

Nowy Ford Edge 2016

Ford

Ford

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy

W gamie napędowej nowego Forda Edge znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne i obie o pojemności 2 l. Podstawowa rozwija moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Drugim oferowanym silnikiem jest jednostka 2.0 TDCi Twin-Turbo, rozwijająca moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.

Obie wersje standardowo występują z napędem na obie osie, przy czym słabsza w konfiguracji z sześciobiegową manualną, a mocniejsza z sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią.

Podczas pierwszych jazd nowym modelem mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Edge w 180 konnej wersji z manualną skrzynią biegów. Według danych producenta ważące aż 1912 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s.

Nowy Ford Edge 2016

Nowy Ford Edge 2016

Ford

Ford

REKLAMA

Oczywiście nowy SUV nie jest mistrzem sprintu ale wykazuje zaskakującą sprawność w rozpędzaniu w najczęściej używanym zakresie obrotów i prędkości. Duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że nie trzeba często sięgać do dźwigni skrzyni biegów, choć przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania na pewno zajdzie konieczność redukcji przełożenia. Zwłaszcza podczas jazdy po autostradzie z wyższą prędkością. Wtedy daje o sobie znać duża masa pojazdu.

Edge jest dobrze wyciszony, co znacznie podnosi komfort podróżowania. Podczas jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością na autostradzie we wnętrzu da się swobodnie rozmawiać czy słuchać radia.

Dużo dobrego można napisać o zawieszeniu. Nierówności tłumione są z komfortem jakim oczekujemy od pojazdu tego typu ale jednocześnie dobrze układ zawieszenia radzi sobie podczas dynamicznej jazdy po łukach. Podczas prób wytrącenia nowego Forda z równowagi w większości przypadków mknął po zakrętach niewzruszony nawet, gdy nawierzchnia była nierówna.

A to wszystko przy niewielkim zużyciu paliwa. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim opisywane auto zużywało ok. 8 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 130-140 km/h zużycie paliwa malało do ok. 7 l na 100 km. Z kolei podczas dynamicznej jazdy w cyklu mieszanym zużycie paliwa wzrastało do 9,4 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki.

Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Nowy gracz na rynku dużych SUVów zaprezentował się z dobrej strony. Mocnymi atutami Forda Edge są przestronne wnętrze, duży bagażnik, wysoki komfort jazdy, oszczędna jednostka napędowa, napęd na obie osie oraz zaskakująco dobre właściwości jezdne. To ostatnie jest tym większym zaskoczeniem, że przecież Edge ma amerykański rodowód, a na tamtejszym rynku właściwe ustawienie miękkości zawieszenia rozumiane jest inaczej niż w Europie.

A o tym, jak kształtują się ceny i wyposażenie Forda Edg napisaliśmy tutaj: Ford Edge - cennik 2016

Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Nowy Ford Edge 2016
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA