| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Skoda Fabia III 1.0 MPI

Test Skoda Fabia III 1.0 MPI

Skoda Fabia III przeszła na pierwszy rzut oka niewielkie zmiany. Jednak po zajęciu miejsca w kabinie auta łatwo zauważyć, że producent chciał upodobnić mniejszy model do bardziej reprezentacyjnej Octavii a nawet Superba. Jakie wrażenia pozostawiła po sobie prawie najtańsza wersja Fabii z silnikiem 1.0 MPI?

Cena i wyposażenie

Jak wspominałem na początku recenzji, do testu otrzymaliśmy Skoda Fabię w wersji Ambition doposażoną w pakiet Audio (radio Swing, Bluetooth, 2 dodatkowe głośniki z tyłu, skórzana kierownica wielofunkcyjna), pełnowymiarowe koło zapasowe, dywaniki i pakiet MIXX (alufelgi 15-calowe, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu). Odmiana ta w standardzie ma klimatyzację manualną, 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, przyciemniane szyby i komplet systemów bezpieczeństwa. Moim zdaniem warto jednak rozważyć doposażenie auta w sportowe fotele za 950 zł (znacznie bardziej wygodne na co dzień), tempomat za 600 zł (chyba, że auto będzie używane wyłącznie w mieście) i ewentualnie automatyczną klimatyzację  za 1400 zł (większa wygoda użytkowania, relatywnei nieduża dopłata). Cena tak skonfigurowanego egzemplarza podniesie się do 48 830 zł.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.

Opinia

Skoda Fabia III to auto, które choć nie jest w stanie zapewnić takich wrażeń za kierownicą jak Ford Fiesta, ma własne, niezaprzeczalne atuty. Jest przestronna w obu rzędach siedzeń, ma bardzo duży jak na ten segment bagażnik, a przy tym jej konstrukcja sprawia wrażenie dojrzałej i dopracowanej. Zawieszenie nieźle wybiera nierówności, układ kierowniczy pracuje bardzo przewidywalnie, a prosty technicznie silnik, jest oszczędny i wystarczająco dynamiczny do miejskiej jazdy. Jeśli auto ma jednak jeździć na trasie lepiej wybrać co najmniej wersję 75-konną, która chętnie wkręca się na obroty, a zużywa w zasadzie tyle samo paliwa.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »