REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Odebrać klientów najnowszej Skodzie Fabii, Toyocie Yaris, czy Volkswagenowi Polo to nie lada wyzwanie. Czy najnowszy Opel Corsa ma szansę temu sprostać?

Bryła nadwozia najnowszego Opla Corsy przypomina poprzedniczkę. Mimo zastosowania nowego przedniego pasa, z ciekawymi reflektorami i zmianom w tylnej części nadwozia, wprawni obserwatorzy bez trudu dostrzegą podobne do starszego modelu profile drzwi i linię boczną.

REKLAMA

Podobieństwo do poprzedniczki widać także we wnętrzu.

Nie zmieniły się wymiary przedziału pasażerskiego ale z łatwością da się zauważyć, że kabina jest wykończona z materiałów wyższej jakości.

Zmodyfikowano również wygląd kokpitu. Całość wygląda ładnie, jest przejrzysta i nawiązuje stylem do wyglądu kokpitu Opla Adama. Zrezygnowano z dużej ilości przycisków, a na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce dla dużego kolorowego, dotykowego wyświetlacza systemu IntelliLink (koszt dopłaty od 1500 do 4000 zł w zależności od wersji wyposażeniowej).

Fotele kierowcy i pasażera są wygodniejsze niż w poprzedniej generacji modelu, choć mogłyby mieć dłuższe siedziska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu, dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, wygospodarowano sporo miejsca na głowę. Gorzej sprawa wygląda z miejscem na kolana.

Bagażnik Corsy ma objętość 265 l, a składając tylną kanapę da się przestrzeń na bagaże zwiększyć do 1120 l.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie silnikowej najnowszego Opla Corsy znalazło się aż sześć silników (w tym pięć benzynowych, a wśród nich m.in. najnowsze jednostki turbodoładowane) ale aż w ośmiu wariantach mocy (np. silnik 1,3 l CDTI występuje w odmianie 75 oraz 95-konnej).

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana napędzana przez znany silnik wolnossący o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 90 KM. Niestety w konfiguracji ze skrzynią manualną jest dostępna tylko wersja pięciobiegowa.

Jak jeździ 90-konna Corsa? Zaskakująco komfortowo. Konstrukcja sprawia wrażenie bardziej zwartej niż w poprzedniczce, co przekłada się na wyższy komfort podczas jazdy po nierównej drodze. Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, więc pokonywanie wszelkiego rodzaju torowisk jest dużo przyjemniejsze niż mogłoby się to wydawać, biorąc pod uwagę krótki rozstaw osi.

Lekko pracuje również układ kierowniczy. Pomocny przy parkingowych manewrach jest tryb City, który dodatkowo zwiększa siłę wspomagania (wyposażenie standardowe).

Przedział pasażerski został dokładnie wyciszony, a odgłos pracy silnika nie staje się zbyt natarczywy nawet, gdy wkręcimy jednostkę na wyższe obroty. To istotne, bo silnik w opisywanej Corsie okazuje się bardzo ospały w dolnych zakresach obrotów. Jednostka budzi się, dopiero, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy wartość 3,5 tys. obr./min.
Naturalnie jazda z wykorzystaniem wysokich obrotów skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa. Jeżdżąc dynamicznie w ruchu miejskim, bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 10 l na 100 km. Jednak powściągając temperament można łatwo zredukować wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim do 7,6 l  na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – podsumowanie

REKLAMA

Najnowszy Opel Corsa jest konstrukcją dojrzalszą od poprzednika, a przede wszystkim jest bardziej komfortowy. Przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem i szeroką gamą dostępnych silników. Kierowcy, dla których drugorzędne znaczenie ma dynamika jazdy mogą rozważyć zakup opisywanego silnika 90-konnego. Jego niewątpliwą zaletą jest nieskomplikowana konstrukcja.

Wielu potencjalnych klientów może docenić obszerną listę wyposażenia opcjonalnego, wśród której można znaleźć m.in. reflektory biksenonowe (koszt 3150 zł), podgrzewaną przednią szybę (550 zł), czy pakiet obejmujący podgrzewane fotele przednie i kierownicę (1700 zł) o systemie nawigacji importowanej ze smartfona poprzez system IntelliLink nie wspominając.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Opel Corsa 5d 1.4 90 KM – dane techniczne

Opel Corsa 1.4 90 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1398 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm/4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 265/1090 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 402,1/194,47/147,9 cm
Rozstaw osi 251 cm
V-max 175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,2 s
Zużycie paliwa* 6,6/4,3/5,2 l/100 km
Cena od 48 450 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    REKLAMA

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    REKLAMA

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA