| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: bezkompromisowy twardziel

Jeep Wrangler to synonim auto terenowego. W wersji Rubicon posiada jeszcze lepszy napęd na cztery koła, solidniejsze osłony układu napędowe czy wydajniejsze hamulce. Jak Wrangler sprawdza się w roli auta na co dzień?

Jeep Wrangler Rubicon

Są w życiu rzeczy, które każdy mężczyzna powinien zrobić – spłodzić syna, postawić dom i … przejechać się Jeepem Wranglerem. Mówię to z pełnym przekonaniem i bez żadnego przekąsu. Jazda tym najsłynniejszym autem terenowym świata, które stworzyło de facto własną klasę aut określanych przez laików mianem jeepów, nie pozwala przyrównać się do niczego innego.

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: konstrukcja

Pod potężnym nadwoziem Jeepa Wranglera w wersji Rubicon, przykrytym zdejmowanym dachem, obudowanym połaciami plastiku, z wystającymi poza obrys kabiny 13-centymetrowymi nadkolami, kryje się mechanika niespotykana w większości aut na świecie. Choć to dwudrzwiowe auto jest krótsze od niejednego auta kompaktowego (jego długość to zaledwie 4223 mm) to jego masa sięga prawie 2 ton! Wranglera zbudowano bowiem z szeregu zaawansowanych i solidnych rozwiązań skutecznie podnoszących ciężar pojazdu.

Ogromne 332-milimetrowe przednie i 316-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe mają rozmiary tych, stosowanych w sportowych autach pokroju Porsche Cayman czy Peugeot RCZ! 5-drążkowe przednie i tylne zawieszenie oparte na sztywnych osiach, system elektronicznego odłączania przedniego stabilizatora, zaawansowany napęd 4x4 Rock-Trac® NV241 OR, amortyzatory gazowe z funkcją dostrajania zaworów do jazdy terenowej, stalowe osłony układu napędowego oraz przede wszystkich nadwozie oparte na sztywnej ramie i 4-cylindrowy, dieslowski motor nieubłaganie podnoszą masę Jeepa do astronomicznych wartości. Nawet najnowsze Audi A8, wielka i potężna limuzyna, wyposażona w podobny silnik i napęd 4x4 jest o prawie 100 kg lżejsza od prezentowanego Wranglera!

Test Jeep Wrangler Rubicon 2.8 CRD: prowadzenie

Co więcej masa pojazdu nie została w żaden sposób zakamuflowana. Wrangler z racji swej wagi, wysoko położonego środka ciężkości i prześwitu sięgającego aż 267 mm zachowuje się bardzo nerwowo w trakcie jazdy po asfalcie. Nadwozie gwałtownie reaguje na każdy ruch kierownicy, a przy prędkościach powyżej 110 km/h samochód potrafi myszkować po drodze.

Hydrauliczny układ kierowniczy oparty na przekładni kulkowej jest zaskakująco bezpośredni w działaniu, choć trudny do wyczucia z uwagi na duży luz w położeniu centralnym.  Hamulce reagują w sposób zdecydowany na każde wciśnięcie środkowego pedału, ale w trakcie hamowania auto wyraźnie nurkuje. Wrangler to samochód, który uczy pokory i pozwala prowadzić się tylko mocno skupionemu na drodze kierowcy. W nieodpowiedzialnych rękach może być po prostu niebezpieczny.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit
Jeep Wrangler Rubicon 2012 kokpit

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 rozłączanie stabilizatora

Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem
Jeep Wrangler Rubicon 2012 sterowanie radiem

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora
Jeep Wrangler Rubicon 2012 lewarek skrzyni biegów i reduktora

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa
Jeep Wrangler Rubicon 2012 wlew paliwa

Jeep Wrangler Rubicon 2012
Jeep Wrangler Rubicon 2012

Klasyfikacja Środków Trwałych 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 201079.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Targowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »