| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Nowa KIA Carens jest przestronnym autem klasy MPV, które można zamówić w wersji 7-osobowej. Czy warto jednak dopłacać kilkanaście tysięcy do najmocniejszego silnika Diesla? Przekonajmy się!

Na trasie przy 140 km/h zużywa on 7,5-,7,8 l oleju napędowego na 100 km/h, przy 90 km/h zużycie spada do ok. 5,3 l. Silnik lubi co prawda zgasnąc przy ruszaniu, a skrzyni biegów brakuje czasem precyzji przy szybkim wybieraniu poszczególnych przełożeń, ale w ogólnym rozrachunku tandem skrzynia biegów - silnik robią wyjątkowo dobre wrażenie. Mocny, cichy i oszczędny motor wysokoprężny to najlepszy wybór do KII Carens. Bez dwóch zdań!

Test KIA Carens 1.7 CRDi: zawieszenie

KIA Carens została zbudowana przy wykorzystaniu dość prostego zawieszenia. Z przodu opiera się na kolumnach Macpherson, z tyłu na belce skrętnej. Zaskakująco ciekawe jest za prowadzenie pojazdu. Choć w szybkich zakrętach Carens przechyla się, to nie czuć w nim typowej dla przednionapędowych aut podsterowności. Przeciwnie, jego zachowanie bardziej przypomina dawne francuskie auta GTI. Przód auta mocniej atakuje zakręt, natomiast tył jakby nadgania drogę szerszym łukiem, co powoduje, że w krytycznych sytuacjach doświadczonemu kierowcy łatwiej opanować lekko nadsterowne auto i to nawet wtedy, gdy wyraźnie przesadzi z prędkością w zakręcie. Niezwykle wysoki jest także komfort jazdy. Miękkie zawieszenie przyjemnie płynie po nierównościach i gładko wybiera nierówności. To jedno z najwygodniejszych aut tego segmentu na rynku.

Test KIA Carens 1.7 CRDi: układ kierowniczy

Z zawieszeniem KII Carens dobrze współpracuje jej układ kierowniczy o regulowanej sile wspomagania (tryb Comfort, Normal, Sport). Już w trybie Normal nie ma większych zastrzeżeń do jego pracy. Jest precyzyjny, całkiem bezpośredni i dobrze dopasowany do komfortowego charakteru auta.

W trybie Sport działa z delikatnie większym oporem chociaż nadal daleko mu do typowo sportowo zestrojonych przekładni. Tryb Sport najlepiej sprawdza się na autostradzie, gdzie przyjemnie utwardza kierownicę w położeniu centralnym.

Test KIA Carens 1.7 CRDi: hamulce

Każda KIA Carens wyposażona jest przednie, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm oraz tylne, 284-milimetrowe, lite ich odpowiedniki. Układ hamulcowy jest wydajny, choć pedał hamulca mógłby działać bardziej stanowczo. Ze względu na miękkie zawieszenie, w trakcie gwałtownego hamowania czuć jak nadwozie "nurkuje". Jest to jednak cecha wspólna dla większości aut tego typu.

Test KIA Carens 1.7 CRDi: cena i wyposażenie

Cena KII Carens nie należy do najniższych na rynku, zwłaszcza na tle wycofywanego z rynku Chevroleta Orlando. Lepsza jakość wykonania i bogate wyposażenie spowodowały, że ceny koreańskich aut poszybowały wyraźnie w górę. Nadal jednak prezentują świetny stosunek ceny do jakości. Najtańsza wersja KII Carens kosztuje niespełna 67 tys. zł. Prezentowana. 7-osobowa odmiana L z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi 136 KM i manualną skrzynię biegów rozpoczyna się kwotą 90 490 zł. Egzemplarz testowy wzbogacono dodatkowo m.in. o trzeci rząd siedzeń (2500 zł), podgrzewane fotele w I i II rzędzie (1000 zł), system automatycznego parkowania (2000 zł) i panoramiczny szklany dach (4000 zł), dlatego jego cena sięgnęła pułapu 96 390 zł. Zabrakło reflektorów ksenonowych (naprawdę warto je mieć), nawigacji GPS i porządnego systemu audio marki Infiniti, ale przyznać trzeba, że to i tak bardzo dobra oferta. Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM Highline, w wersji 5-osobowej, to koszt (przy podobnej konfiguracji) minimum 115 tys. zł. Różnica sięga zatem 20 tys. zł.

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 14.11.2014

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 bok
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 bok

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 przód
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 przód

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 tył
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 tył

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 wnętrze
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 wnętrze

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 sterowanie komputerem pokładowym i pracą wspomagania kierownicy
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 sterowanie komputerem pokładowym i pracą wspomagania kierownicy

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 gniazda USB/AUX zapalniczki
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 gniazda USB/AUX zapalniczki

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 lewarek skrzyni biegów
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 lewarek skrzyni biegów

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 komputer pokładowy
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 komputer pokładowy

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014
KIA Carens 1.7 CRDi 2014

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 5-osobowa

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 7-osobowa
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 7-osobowa

KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 7-osobowa
KIA Carens 1.7 CRDi 2014 konfiguracja 7-osobowa

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Olimpia Bronowicka

Rzecznik prasowy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »