| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM

Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM

Sprawdziliśmy, czy odmłodzony Ford Fiesta napędzany przez nowoczesny silnik 1.0 Ecoboost, który rozwija moc maksymalną 125 KM jest jeszcze w stanie przyciągnąć klientów z taką samą siłą, jak wtedy gdy był nowością rynkową?

Lepsze jest wrogiem dobrego. Zdaje się, że to motto przyświeca szefom Forda, gdy zastanawiają się nad rozwojem projektu Fiesta. Choć obecna generacja modelu została zaprezentowana w 2008 r., producent wciąż nie wprowadził do oferty następcy. Ostatnio przeprowadzono modernizację, przy okazji której odświeżono m.in. wygląd nadwozia i wprowadzono do oferty nowe jednostki napędowe.

Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM – nadwozie

Trzeba przyznać, że niedawno przeprowadzony lifting znacznie odmłodził nadwozie małego Forda. Sylwetka, co ciekawe z przodu przypominająca Astona Martina, nie odbiega stylizacją od aktualnych trendów. Proporcjonalna bryła wciąż „cieszy oko”, a zmiana palety barw nadwozia, nowe wzory dostępnych obręczy kół, czy reflektory ze listwami LED uatrakcyjniły wygląd Fiesty.

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST2 - rajdowa ośka!

Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM – wnętrze

Dostęp do przedziału pasażerskiego pięciodrzwiowej Fiesty ułatwiają szeroko uchylane drzwi. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, a szeroka regulacja kolumny kierowniczej ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

Kokpit Forda został zaprojektowany efektownie i jest wykonany z materiałów dobrej jakości. Odpowiednia jest również jakość montażu poszczególnych elementów.

Ale choć tablica przyrządów prezentuje się interesująco, wiele osób narzeka na mnogość przycisków rozmieszczonych na środkowej konsoli. Co więcej kiepskie noty zbiera intuicyjność obsługi komputera pokładowego.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Poza tym – pozycja za kierownicą, widoczność, uchwyt kierownicy i czytelność „zegarów” zbierają pochwały od użytkowników i dziennikarzy.

Bagażnik Forda Fiesty ma objętość  281 l. Nie jest to wynik imponujący, ale biorąc pod uwagę możliwość powiększenia przedziału bagażowego poprzez złożenie części oparcia tylnej kanapy, czy demontaż tylnej półki dla większości użytkowników „kufer” jest wystarczający.

Test Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 KM – napęd/układ jezdny

 Najmocniejszą stroną Forda Fiesty są układy napędowy oraz jezdny. Pod maską opisywanego egzemplarza pracował trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l, rozwijający maksymalną moc 125 KM przy 6000 obr./min. Turbodoładowana jednostka rozwija imponujący jak na jej wielkość, maksymalny moment obrotowy – 200 Nm dostępny w przedziale od 1400 do 4500 obr./min.

Jeszcze nie tak dawno czterocylindrowe wolnossące silniki benzynowe o pojemności 1,8 l rozwijały maksymalny moment obrotowy 120 Nm, a dziś trzycylindrowy silnik samochodu segmentu B dysponuje momentem obrotowym o 80 Nm wyższym.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Bagażnik Forda Fiesty ma objętość 281 l, ale piąte drzwi i dzielona tylna kanapa podnoszą praktyczność przedziału bagażowego.
Bagażnik Forda Fiesty ma objętość 281 l, ale piąte drzwi i dzielona tylna kanapa podnoszą praktyczność przedziału bagażowego.

Nadwozie Forda Fiesty mimo upływu lat wciąż prezentuje się atrakcyjnie.
Nadwozie Forda Fiesty mimo upływu lat wciąż prezentuje się atrakcyjnie.

Nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich i nowa paleta dostępnych kolorów również wpłynęły pozytywnie na odświeżenie wyglądu Forda Fiesty.
Nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich i nowa paleta dostępnych kolorów również wpłynęły pozytywnie na odświeżenie wyglądu Forda Fiesty.

Ford Fiesta - bok
Ford Fiesta - bok

Przy okazji modernizacji Forda Fiesty zmodyfikowano wygląd tylnych lamp.
Przy okazji modernizacji Forda Fiesty zmodyfikowano wygląd tylnych lamp.

Przednia część nadwozia Forda Fiesty przypomina Astona Martina.
Przednia część nadwozia Forda Fiesty przypomina Astona Martina.

Przy okazji modernizacji przednie lampy wyposażono w światła do jazdy dziennej LED.
Przy okazji modernizacji przednie lampy wyposażono w światła do jazdy dziennej LED.

Ford Fiesta - wnętrze
Ford Fiesta - wnętrze

Tablica przyrządów Forda Fiesty jest ładna. Mnogość przycisków na konsoli centralnej nie każdemu przypadnie do gustu.
Tablica przyrządów Forda Fiesty jest ładna. Mnogość przycisków na konsoli centralnej nie każdemu przypadnie do gustu.

Ford Fiesta - przód
Ford Fiesta - przód

Ford Fiesta - bok
Ford Fiesta - bok

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci Budujesz-Kupujesz.pl

Eksperci budowlani

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »