| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Mazda CX-5 to model, którym japoński producent powalczy o sukces w lubianym przez Europejczyków segmencie kompaktowych SUV-ów. Mazda CX-5 to także dowód na ogromny potencjał drzemiący w tej wciąż niszowej na polskim rynku firmie.

Większość polskich kierowców potrafi bezbłędnie wymienić kilka modeli Mazdy, które widać na polskich drogach, jednak Mazda nigdy nie zajmowała wysokich miejsc w zestawieniach producentów, którzy mają największy udział w polskim rynku.

Nic dziwnego, bo Mazda w Polsce pojawiała się i znikała i tak naprawdę nie zdążyła przywiązać do siebie rzeszy klientów. Do czasu, bo kilka lat temu producent wrócił na polski rynek i nie ukrywał, że tym razem zagości u nas na dłużej.

Tym samym w ofercie pojawiły się takie modele jak Mazda2, Mazda3, Mazda 6, nieco zamerykanizowana Mazda CX-7 oraz wzbudzająca emocje MX-5. Wszystkie modele miały wspólną cechę – doskonałe prowadzenie oraz "skrojony na miarę kierowcy" kokpit.

Przez te kilka lat obecności Mazda stała się na polskim rynku synonimem samochodu, który zapewnia kierowcy dużą frajdę z prowadzenia, jednocześnie oferując oszczędne w formie wnętrze.

Najnowszy SUV Mazdy – CX-5 jest ukłonem w stronę europejskiego rynku i jednocześnie dowodem na konsekwencję producenta. Bo Mazda konsekwentnie stwarza pojazdy, które bez kompleksów, w dziedzinie prowadzenia stają w szranki z wielokrotnie droższymi, uznanymi pojazdami klasy Premium.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Nadwozie Mazdy CX-5

Nadwozie długości 455 cm, szerokości 184 cm i rozstaw osi wynoszący 270 cm czynią z CX-5 pełnowartościowego kompaktowego SUV-a, którego naturalną konkurencją są takie modele jak Honda CR-V, Toyota RAV-4, Mitsubishi Outlander czy Kia Sportage.

Wielu stwierdzi, że spośród wymienionych konkurentów to właśnie CX-5 prezentuje się najatrakcyjniej. Proporcjonalna bryła z ostrymi krawędziami i finezyjnymi przetłoczniami dodają Mazdzie uroku. Całości dopełniają atrakcyjne obręcze ze stopów lekkich i chromowane końcówki wydechu.

Zobacz też: Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Wnętrze Mazdy CX-5

Jest przestronne. Cztery dorosłe osoby mogą podróżować CX-5 w komfortowych warunkach nawet na koniec świata. Nawet rośli pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni, a na dodatek będą mogli zabrać ze sobą spory bagaż, bo przedział bagażowy japońskiego SUV-a ma objętość 503 l.

Fotele kierowcy i pasażera są doskonale wyprofilowane i zapewniają komfort na długich dystansach. Tablica przyrządów jest spasowana z dokładnością i przejrzysta, a obsługa kokpitu intuicyjna. Obszytą skórą kierownicę trzyma się wygodnie, a widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach m.in. dzięki obszernym lusterkom bocznym.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mazda CX-5
Mazda CX-5

Mazda CX-5
Mazda CX-5

Mazda CX-5
Mazda CX-5

Mazda CX-5
Mazda CX-5

Mazda CX-5 - tył
Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 - tył
Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 - przód
Mazda CX-5 - przód

Mazda CX-5 - reflektor
Mazda CX-5 - reflektor

Mazda CX-5 - lampa
Mazda CX-5 - lampa

Mazda CX-5 - przód
Mazda CX-5 - przód

Mazda CX-5 - tył
Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 - tył
Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 - przód
Mazda CX-5 - przód

Mazda CX-5 - przód
Mazda CX-5 - przód

Mazda CX-5 - tył
Mazda CX-5 - tył

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bridgestone

To czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »