| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Kontrowersyjna Toyota Prius trzeciej generacji została niedawno nieco zmodernizowana. W nomenklaturze branży IT nadano by jej oznaczenie 3.1. Dlaczego posługiwać się w przypadku samochodu nomenklaturą programistów? Bo Prius bardziej przypomina jeżdżący komputer niż tradycyjny samochód.

W porównaniu do wersji sprzed liftingu Prius zyskał m.in. reflektory z ciemnym tłem, nieco inne zderzaki (np. w przednim zmieniono ułożenie świateł przeciwmgłowych) oraz zmodyfikowano podział tylnych lamp w ramach tego samego kształtu.

Mimo zmian jedynie w detalach sylwetka Priusa wyładniała. Trzecia generacja modelu i tak jest dużo ładniejsza od pierwszej, a po liftingu efekt jest jeszcze lepszy.

Zobacz też: Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Wnętrze

 Przestronne i ładnie zaprojektowane. Nie zmieniła się jakość montażu ani jakość materiałów wykończeniowych. Co się zmieniło? Nam się udało zauważyć, że przycisk od włączania i wyłączania świateł awaryjnych jest teraz czerwony, wcześniej był szary z czerwonym trójkątem.

Nie zmieniła się przestronność.  Przypomnijmy, że w Priusie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, nawet wysokie. Przedział bagażowy ma objętość 445 l.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Napęd/układ jezdny

Hybrydą Toyoty jeździ się komfortowo. Jej zalety najbardziej widoczne są podczas jazdy w ruchu miejskim. Wtedy pasażerowie doceniają cichość, z jaką pracuje układ napędowy, a kierowca dodatkowo docenia spalanie na poziomie 5 l/100 km (a nawet poniżej), co w przypadku samochodu sporych rozmiarów, jak Prius i na dodatek zasilanego benzyną jest doskonałym wynikiem.

Według producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s, co jest wynikiem mocno przeciętnym, ale wystarcza do sprawnego poruszania się Toyotą.

Gorzej Prius wypada podczas jazdy w trasie. Hybryda jest ciężka, a moc sumaryczna układu napędowego to 136 KM. Także środek ciężkości jest inaczej położony niż ma to miejsce w tradycyjnych samochodach. W efekcie Prius dużo gorzej zachowuje się podczas szybkiej jazdy po łukach, wyraźnie słabiej wypada podczas wyprzedzania. Poruszając się w trasie plusy konstrukcji zanikają. M.in. dlatego, że jadąc z wyższymi prędkościami zazwyczaj uruchomiony jest silnik spalinowy, co przekłada się na zużycie paliwa w ilości około 7 l/100 km. We wnętrzu robi się też głośniej.

Więcej na temat wrażeń z jazdy Toyotą Prius znajdziesz tutaj: Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Podsumowanie

Prius po liftingu zachował wszelkie atuty modelu sprzed modernizacji, a dodatkowo zyskał uroku.  Obecnie można kupić Priusa z rabatem opiewającym na 10 tys. zł, czyli za jakieś 110 tys. zł (w podstawowej wersji Luna).

Dane techniczne:

Toyota Prius 1.8 HSD 136 KM

Typ silnika

Hybrydowy

Pojemność

1 797

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

136 KM/5200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

142 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

bezstopniowa

Pojemność bagażnika

445 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

446/174,5/149 cm

Rozstaw osi

270 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

10,4 s.

Zużycie paliwa*

3,9/3,7/3,9 l/100km

Cena

Od  111 000 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stanisław Trzeciak

Radca prawny (prawo Białorusi), aplikant radcowski OIRP Lublin

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK