| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

We włoskiej rodzinie motoryzacyjnej po zawarciu małżeństwa z Chryslerem pojawił się nowy potomek. To adoptowany z USA i przyozdobiony europejskimi cechami Fiat Freemont. Z wyglądu przypomina Yankesa, ale serce ma europejskie. W teście największy Fiat z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM.

Jak na porządnego Vana przystało, producent wyposażył Fiata Freemonta w wiele praktycznych schowków, a przedział pasażerski po złożeniu dodatkowych foteli ma 540 litrów. W konfiguracji siedmioosobowej ma objętość 145 litrów. Z kolei maksymalnie Freemont pomieści  1461 l bagaży.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Napęd/układ jezdny

Fiat Freemont waży aż 1874 kg i ma 614 kg ładowności, co oznacza że przy pełnym załadunku będzie ważył prawie 2,5 tony. A to jest informacja, którą warto wziąć pod uwagę przy wyborze wersji silnikowej. Pod maską widocznego na zdjęciach egzemplarza pracowała jednostka wysokoprężna 2.0 Multijet skonstruowana z czterech cylindrów, rozwijająca moc maksymalną 170 KM i moment obrotowy 350 Nm w zakresie 1750—2500 obr./min.

Według danych producenta taki zestaw przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s. To wynik dostateczny, ale pamiętajmy że dane dotyczą auta bez ładunku. Już przy komplecie pasażerów na pokładzie dynamika dużego Fiata mocno spada. W rezultacie Freemont przypomina w charakterze dzielnego osiołka, który nie jest zrywny, ale jest w stanie ruszyć z miejsca i zawieźć daleko znaczny ładunek, przemieszczając go w swoim spokojnym tempie.

Co ciekawe mimo dużej masy Freemont jest oszczędny. Spalanie w ruchu miejskim w zasadzie nie przekracza 9 l/100 km, natomiast w trasie 7l/100 km.

Zawieszenie Freemonta (z przodu kolumny MacPherson, z tyłu układ wielowahaczowy) zostało zestrojone z naciskiem na komfort, a zachowanie Freemonta na drodze jest przewidywalne.  Samochód ma tendencje do podsterowności podczas jazdy po łukach. Układ kierowniczy ma amerykański charakter, czyli nie został stworzony z myślą o chirurgicznej precyzji prowadzenia.

Podobne wrażenie można odnieść podczas zmiany biegów za pomocą dźwigni manualnej sześciobiegowej przekładni. Amerykański charakter Freemonta i brak precyzji prowadzenia lewarka zdaje się jasno udowadniać, że manualna przekładnia jest fanaberią Europejczyków i we Freemoncie znalazła się w zasadzie przypadkiem i od niechcenia.

Dużym plusem w tego typu aucie jest fakt, że przedział pasażerski Freemonta został dobrze wyciszony.

Zobacz też: Mazda5: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Freemont tani nie jest. Podstawowa wersja dużego Fiata kosztuje 102 990 zł. Podstawowa wersja z opisywanym silnikiem, czyli w opisywanej specyfikacji Urban - 121 990 zł. W zamian dostajemy siedmiomiejscowy samochód wyposażony m.in. w trójstrefową klimatyzację system audio z siedmiocalowym ekranem kolorowym z DVD, komputer pokładowy, czujniki cofania, zintegrowany w tylnym fotelu fotelik dla dziecka, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz tempomat. Jest nieźle choć wielu osobom do pełni szczęścia zbraknie ksenonowych reflektorów. Na osłodę po dopłacie 12 tys. zł możemy zamówić Freemonta z automatyczną przekładnią i napędem 4x4.   

Zobacz też: Test Peugeot 5008: krążownik szos

Dane techniczne:

Fiat Freemont 2.0 Multijet 170 KM 4x2
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 170 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 145-1461 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 488,8/187,8/174,5 cm
Rozstaw osi 289 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11 s.
Zużycie paliwa* 8,3/5,3/6,4 l/100 km
Cena 121 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Fiat Freemont - bagażnik
Fiat Freemont - bagażnik

Fiat Freemont - kokpit
Fiat Freemont - kokpit

Fiat Freemont - wnętrze
Fiat Freemont - wnętrze

Fiat Freemont - przód
Fiat Freemont - przód

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont - deska rozdzielcza
Fiat Freemont - deska rozdzielcza

Fiat Freemont - fotelik dla dziecka
Fiat Freemont - fotelik dla dziecka

Fiat Freemont - tylne fotele
Fiat Freemont - tylne fotele

Fiat Freemont - skrzynia biegów
Fiat Freemont - skrzynia biegów

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont
Fiat Freemont

Fiat Freemont - tylne fotele
Fiat Freemont - tylne fotele

Fiat Freemont - przód
Fiat Freemont - przód

Fiat Freemont - fotele przednie
Fiat Freemont - fotele przednie

Fiat Freemont - zegary
Fiat Freemont - zegary

Fiat Freemont - dodatkowe fotele
Fiat Freemont - dodatkowe fotele

Fiat Freemont - lampa
Fiat Freemont - lampa

Fiat Freemont - przód
Fiat Freemont - przód

Fiat Freemont - bagażnik
Fiat Freemont - bagażnik

Fiat Freemont - lusterko
Fiat Freemont - lusterko

Fiat Freemont - wnętrze
Fiat Freemont - wnętrze

Fiat Freemont - reflektor
Fiat Freemont - reflektor

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont - przód
Fiat Freemont - przód

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont - felga
Fiat Freemont - felga

Fiat Freemont - bagażnik
Fiat Freemont - bagażnik

Fiat Freemont - fotelik dla dziecka
Fiat Freemont - fotelik dla dziecka

Fiat Freemont - konsola
Fiat Freemont - konsola

Fiat Freemont - tył
Fiat Freemont - tył

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

Fiat Freemont - felga
Fiat Freemont - felga

Fiat Freemont -wnętrze
Fiat Freemont -wnętrze

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Gierus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »