Kategorie

Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Tomasz Korniejew
Citroen C4 Picasso - przód
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso to auto zachęcające do wakacyjnych wojaży z rodziną. Jego atutami są przemyślane, przytulne i przestronne wnętrze oraz oszczędna jednostka napędowa.

Nadwozie Citroena C4 Picasso kształtem przypomina kroplę wody. Zaokrąglone, wręcz „wesołe”  linie wpływają na pozytywny odbiór samochodu, a przemyślane detale jak np. światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione lampy tylne, czy atrakcyjny wzór aluminiowych obręczy dodają autu elegancji na tyle, że osoba użytkująca Picasso na co dzień, nie będzie czuła się niezręcznie podążając nim na służbowe spotkanie.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4 Picasso

 Wnętrze

Przestronne, jasne, przyjemne. Te przymiotniki przychodzą jako pierwsze na myśl po zajęciu miejsca w przedziale pasażerskim Citroena C4 Picasso.
W fotelu kierowcy siedzi się wygodnie. Siedzisko ma wystarczającą długość, a oparcie sprzyjający długim podróżom profil. W zajęciu optymalnej pozycji pomaga szeroki zakres regulacji, zarówno fotela, jak i kolumny kierowniczej.
Nikt nie powinien narzekać na widoczność z miejsca kierowcy. Regularny kształt nadwozia, wysoka pozycja za kierownicą oraz duże powierzchnie szyb i lusterek bocznych sprawiają, że kierowca minivana Citroena dobrze orientuje się w sytuacji dookoła pojazdu.

Wrażenie na pasażerach C4 robi ogromna, zachodząca na dach przednia szyba. W słoneczne dni, można ją przysłonić wysuwanymi z podsufitki osłonami.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Na tylnej kanapie, a raczej na tylnych fotelach miejsca na nogi i głowę jest pod dostatkiem. Jednak więksi pasażerowi mogą narzekać na zbyt wąskie oparcia.

Reklama

Atrakcyjnym wizualnie akcentem wnętrza jest tablica przyrządów. Z jednej strony minimalistyczna w formie – na kokpicie znajduje się tylko wyświetlacz i przyciski sterowania radiem ukryte za otwieraną osłoną, ale z drugiej strony wymagająca przyzwyczajenia.

Przy pierwszych kontaktach obsługa poszczególnych funkcji komputera pokładowego i zestawu audio  poprzez przyciski znajdujące się na nieruchomej, wewnętrznej części wiana kierownicy może sprawić kłopot, zwłaszcza osobom nie mającym dotychczas kontaktu z marką Citroen. Także obsługa systemu klimatyzacji poprzez przyciski umiejscowione pod wyświetlaczem po lewej stronie od koła kierownicy jest niewygodna. Ale tak jak wspomniałem na początku akapitu, po przyzwyczajeniu obsługa wszelkich funkcji pojazdu staje się łatwiejsza.

Zobacz też: Test Honda CR-V: uniwersalność jest w cenie

Z kolei przyzwyczajenia (do sprawnego odczytywania informacji) nie wymagają wyświetlacze (prędkościomierza, obrotomierza oraz systemu nawigacji i komputera pokładowego) umieszczone na górze środkowej konsoli. Są czytelne i przejrzyste.

Przedział pasażerski Citroena C4 Picasso został wykonany z wysokiej jakości tworzyw, spasowanych z dokładnością. Projektanci wyposażyli wnętrze w wiele ciekawych schowków. Jedno z bardziej interesujących rozwiązań jest dostępne w wyposażeniu standardowym najbogatszej odmiany Exclusive. To Modubox, czyli rozkładany i mocowany na rzepy do ściany bagażnika wózek na zakupy.

Sam przedział bagażowy C4 Picasso jest imponujący. Regularny kształt bagażnika pomieści 500 l pakunków, a w razie potrzeby można przestrzeń na bagaże powiększyć do 1734 l.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

Napęd/układ jezdny

W przypadku napędu dla samochodu, który ma służyć głównie za środek transportu dla rodziny kluczą kwestią są koszty jazdy, czyli w tzw. pierwszej linii zużycie paliwa. A w tej kategorii silniki wysokoprężne nadal mają mocną pozycję.

Do napędu prezentowanego na zdjęciach Citroena posłużył wysokoprężny dwulitrowy sinik z serii HDi o mocy maksymalnej 150 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Z jednostką napędową współpracowała sześciobiegowa, manualna przekładnia.

Wspomniany silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla ważącego 1610 kg samochodu. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą (nawet w wyższych zakresach obrotów) i kulturalną pracą.
Spalanie? Podczas jazdy w ruchu miejskim C4 Picasso zużywało około 8 l/100 km, co biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, jest wynikiem bardzo dobrym.

Zobacz też: Test: Toyota RAV4: weteran klasy SUV

Reklama

A jak ten mini van Citroena sprawuje się na drodze? M.in. za sprawą pneumatycznego zawieszenia oraz bardzo dobrego wyciszenia wnętrza podróżuje się nim bardzo komfortowo. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są dostojnie i z miękkością. Z drugiej strony nie ma się co oszukiwać – wysoko umieszczony środek ciężkości i miękko zestrojone zawieszenie sprawiają, że auto  ma tendencję do przechyłów podczas szybkiej jazdy po łukach. Przy czym zaznaczmy, że nie oznacza to, że jest szczególnie podatne na podsterowność. W tej kwestii plasuje się na średnim poziomie w klasie.

Picasso przez wysokie nadwozie jest za to czułe na boczne podmuchy wiatru, z kolei układ kierowniczy jest trochę „gumowy”, ale nie jest to cecha irytująca kierowcę jadącego z rodziną na wakacje.

Podsumowanie

Citroen C4 Picasso to ładny, komfortowy, praktyczny i oszczędny samochód, który spełni wymagania niejednej rodziny. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Exclusive. Za podstawową odmianę kompaktowego vana Citroena trzeba zapłacić według cennika 78 800 zł, natomiast za testowaną z opisywaną jednostką 2.0 HDI z wyposażeniem Exclusive 108 600 zł. Ale w promocji można tę wersję  C4 Picasso nabyć za 89 600 zł. A to taka cena jest już bardzo atrakcyjna.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Dane techniczne:

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive
Typ silnika  turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 447/183/166 cm
Rozstaw osi 272,8 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s.
Zużycie paliwa* 7,3/4,8/5,7 l/100 km
Cena 108 600 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - Modubox
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - tylne fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - fotele
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - silnik
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - wnętrze
Moto.wieszjak.pl
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!