| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Chevrolet Orlando: American style

Test Chevrolet Orlando: American style

Chevrolet Orlando to auto w prawdziwie amerykańskim stylu. Jak na minivana ma szpanerski wygląd, jest komfortowy, prosty w obsłudze i ma przepastne wnętrze. Do zakupu zachęca też bardziej amerykańską niż europejską ceną.

Według danych producenta ważące 1528 kg Orlando rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s. A jak to wygląda w praktyce?
Przyzwoicie. Czterocylindrowa jednostka napędowa to sprawne źródło napędu dla sporego Chevroleta, choć amatorzy dynamiczniejszej jazdy muszą się liczyć z tym, że auto robi się żwawsze, gdy używamy górnych zakresów obrotów. Wiąże się z tym dość znaczne podwyższenie zużycia paliwa, bo o ile stosunkowo delikatnie operując pedałem gazu można w ruchu miejskim uzyskać wynik na poziomie ok. 10 l/100 km o tyle jeżdżąc dynamicznie zużycie paliwa wzrasta do około 2-3 l/100 km.

Ale to nie wszystko. Używając górnych zakresów obrotomierza odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt słyszalny i na dłuższa metę uciążliwy.

Zawieszenie Orlando zostało zestrojone dość miękko, co czyni z Chevroleta auto komfortowe, sprzyjające dalekim autostradowym podróżom.

Zobacz też: Ford Grand C-Max: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Chevroleta Orlando z opisywanym silnikiem kosztuje 59 990 zł. Najbogatsza wersja wyposażeniowa LTZ jest droższa o 13 tys. zł (cena 73 990 zł). W efekcie za niewiele ponad 70 tys. zł dostajemy dobrze wyglądające, siedmioosobowe auto z dwustrefową klimatyzacją i systemem nawigacji w standardzie. Fakt, że Orlando sporo pali, jak na dzisiejsze standardy ale sposobem na obniżenie kosztów jazdy może być zamontowanie instalacji LPG. Tym bardziej, że producent za 200 zł przystosowuje samochód do montażu instalacji gazowej. Cóż, Amerykanie już dawno pokochali Chevroleta za to, że robi auta dla tzw. ludu za rozsądne pieniądze. Wygląda na to, że Chevy jest na dobrej drodze by podbić również serca Kowalskich.  

Dane techniczne:

Chevrolet Orlando 1.8 Ecotec LTZ

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 796 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

141 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

176 Nm/3800 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

89 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

465,2/183,6/163,3 cm

Rozstaw osi

276 cm

V-max

185 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,6 s.

Zużycie paliwa*

9,7/5,9/7,3 l/100km

Cena

Od 75 250 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik Chevroleta Orlando o pojemności 1,8 l rozwija moc 141 KM. Przy dynamicznej jeździe sporo pali.
Silnik Chevroleta Orlando o pojemności 1,8 l rozwija moc 141 KM. Przy dynamicznej jeździe sporo pali.

Przód Chevroleta Orlando zaprojektowano w rodzimym dla marki amerykańskim stylu.
Przód Chevroleta Orlando zaprojektowano w rodzimym dla marki amerykańskim stylu.

W tylnej części nadwozia Chevroleta Orlando uwagę zwracają duże lampy.
W tylnej części nadwozia Chevroleta Orlando uwagę zwracają duże lampy.

Prześwit w Chevrolecie Orlando wynosi 12,3 cm.
Prześwit w Chevrolecie Orlando wynosi 12,3 cm.

Zawieszenie Chevroleta Orlando jest zestrojone dość miękko.
Zawieszenie Chevroleta Orlando jest zestrojone dość miękko.

W takiej konfiguracji bagażnik Chevroleta Orlando ma objętość 89 l.
W takiej konfiguracji bagażnik Chevroleta Orlando ma objętość 89 l.

Po złożeniu dodatkowych siedzeń w bagażniku Orlando uzyskamy płaską podłogę.
Po złożeniu dodatkowych siedzeń w bagażniku Orlando uzyskamy płaską podłogę.

W podłodze bagażnika Orlando wygospodarowano miejsce na praktyczny schowek.
W podłodze bagażnika Orlando wygospodarowano miejsce na praktyczny schowek.

Fotel kierowcy Chevroleta Orlando jest bardzo wygodny.
Fotel kierowcy Chevroleta Orlando jest bardzo wygodny.

Na środkowej kanapie Orlando miejsca jest pod dostatkiem.
Na środkowej kanapie Orlando miejsca jest pod dostatkiem.

Na dwóch dodatkowych siedzeniach Chevroleta Orlando wygodnie przez dłuższy czas będą podróżowały dzieci.
Na dwóch dodatkowych siedzeniach Chevroleta Orlando wygodnie przez dłuższy czas będą podróżowały dzieci.

Tablica przyrządów Chevroleta Orlando wygląda atrakcyjnie. Całość wykonana jest przyzwoicie.
Tablica przyrządów Chevroleta Orlando wygląda atrakcyjnie. Całość wykonana jest przyzwoicie.

Przyciski sterowania zestawem audio umieszczone na kierownicy to wyposażenie standardowe Orlando.
Przyciski sterowania zestawem audio umieszczone na kierownicy to wyposażenie standardowe Orlando.

Na konsoli centralnej Chevroleta Orlando umieszczono przyciski sterowania Audio i systemem nawigacji.
Na konsoli centralnej Chevroleta Orlando umieszczono przyciski sterowania Audio i systemem nawigacji.

A pod nimi praktyczny schowek.
A pod nimi praktyczny schowek.

Zestaw nawigacji z kolorowym wyświetlaczem to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji Orlando -LTZ.
Zestaw nawigacji z kolorowym wyświetlaczem to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji Orlando -LTZ.

Orlando ma stosunkowo wysoki próg załadunku.
Orlando ma stosunkowo wysoki próg załadunku.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »