REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Liczy się przestrzeń

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.

Od debiutu Peugeota 308 minęły cztery lata. I choć producent lada chwila wprowadzi do sprzedaży poliftingową Trzystaósemkę, widoczny na zdjęciach egzemplarz sprzed liftingu, nadal prezentuje się całkiem świeżo. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Premium SW.

REKLAMA

Nadwozie

Teoretycznie 308 należy do segmentu samochodów kompaktowych. Jednak obszerność nadwozia wersji kombi sprawia, że bez specjalnego naciągania można by auto zaliczyć do klasy o oczko wyższej. Sylwetka 308 SW prezentuje się najatrakcyjniej, gdy spoglądamy na auto z przodu. Klinowate reflektory ładnie współgrają z przetłoczeniami na masce i obszerną przednią szybą. Najmniej udana pod względem stylizacji jest tylna część karoserii 308 SW z wypukłym, niezbyt zgrabnym tyłem. Nadwozie 308 SW ma długość 4,5 m, szerokość 181,5 cm i wysokość 155,5 cm.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Wnętrze/wyposażenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski 308 SW jest przytulny. Wnętrze wykończono przyjemnymi w dotyku materiałami. Fotel kierowcy jest wygodny, a prowadzący ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. „Zegary” są czytelne, tablica przyrządów nie przeładowana przyciskami. Generalnie obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. 

Sterowanie zestawem audio odbywa się poprzez wygodny w użyciu joystick umieszczony za kołem kierownicy.

Także na tylnych fotelach (w wersji Premium są trzy niezależne) miejsca jest pod dostatkiem, a podróż na nich upływa komfortowo. 

Przedział bagażowy (w widocznym na zdjęciach egzemplarzu zainstalowano w bagażniku dwa dodatkowe fotele – dopłata dostępna tylko w wersji SW – za 2400 zł) ma objętość 520 l przy normalnym położeniu siedzeń i można go powiększyć do 2149 l.

Zobacz również: Test Ford S-Max: minivan na sportowo

W trzecim rzędzie siedzeń dorośli nie usiądą wygodnie, wystarczającą ilość miejsca znajdą tam tylko dzieci. Fotele są składane, jednak po ich złożeniu nie uzyskamy płaskiej powierzchni podłogi.

Testowany egzemplarz wyposażono w najbogatszy pakiet wyposażenia Premium. W wyposażeniu standardowym odmiany Premium znalazły się m.in. szklany dach panoramiczny, komputer pokładowy, przyciemniane tylne szyby, czy dwustrefowa klimatyzacja. Ponadto oprócz wspomnianych wcześniej dwóch dodatkowych foteli umieszczonych w bagażniku, auto zostało wyposażone w zestaw nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem za 3300 zł.


Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego egzemplarza pracowała wysokoprężna jednostka napędowa z rodziny HDi o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.
Według danych producenta jednostka napędowa rozpędza ważącego aż 1650 kg Peugeota od 0 do 100 km/h w 11,1 s. 

W praktyce jazda 308 SW jest przyjemna. Zawieszenie komfortowo amortyzuje nierówności nawierzchni, a silnik jest wystarczająco dobrze wyciszony. Swoim charakterem Peugeot nie wymusza na kierowcy sportowego stylu jazdy, stąd zadeklarowane przez producenta przyspieszenie wydaje się być wystarczające.

Zobacz również: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Tym bardziej, że biorąc pod uwagę spore gabaryty pojazdu silnik zużywa niewiele paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Peugeot spalał średnio 8,5 l oleju napędowego na 100 km.

Minusy 308 SW będą doskwierać kierowcom ze sportową żyłką. Ci zarzucą autu zbytnią ospałość i będzie im przeszkadzała tendencja do podsterowności na szybko pokonywanych łukach. 

W codziennej miejskiej eksploatacji uciążliwy na dłuższą metę jest duży promień skrętu, co dodatkowo utrudnia parkowanie tym sporym autem.


Podsumowanie

REKLAMA

Testowana odmiana Peugeota 308 SW Premium, bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 84 700 zł. Warto zaznaczyć, że Peugeot wprowadza do salonów odświeżoną gamę „trzysta ósemek” co może być okazją do zakupu opisywanego modelu 308 SW za atrakcyjną cenę.

308 kombi to samochód godny zainteresowania dla osób, które potrzebują komfortowego i pojemnego auta rodzinnego, którego cena nie przekroczy 100 tys. zł, a i koszty eksploatacji będą umiarkowane.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Dane techniczne

Długość: 4500 mm

Szerokość: 1815 mm

Wysokość: 1555 mm

Rozstaw osi: 2708 mm

Masa: 1650 kg

Pojemność bagażnika: 520 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2149 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm

Moc silnika: 140 KM/400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 202 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sekundy

Zużycie paliwa: 7,6/4,9/5,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Dwa dodatkowe fotele w Peugeocie 308 SW wymagają dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na po złożeniu foteli, przestrzeń ładunkowa Peugeota 308 SW jest ograniczona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Maksymalna objętość przedziału bagażowego Peugeota 308 SW to 2149 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach umieszczonych w bagażniku Peugeota 308 SW siedzi się niezbyt wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Trzy niezależ fotele w drugim rzędzie to opcja. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 308 SW jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szklany, panoramiczny dach to jeden z wyróżników Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Gniazdo 12V jest bardzo przydatne podczas długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa klimatyzacja to wyposażenie standardowe w wersji Premium Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w Peugeocie 308 SW wymaga dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Peugeota 308 SW są estetyczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wykonana jest z materiałów przyjemnych w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne dla modeli Peugeota klinowate reflektory. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Peugeota 308 SW nie wszystkim przypadnie do gustu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Peugeota 308 SW prezentuje się niezwykle dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA