| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Meriva to bardzo ciekawie pomyślany samochód, komfortowy i dość praktyczny. Byle tylko nie kupować wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Merivy to przykład na to, jak ciekawy stylistycznie projekt może stracić nieco swej atrakcyjności z powodu wyglądu materiałów, przy użyciu jakich został zrealizowany. Ale od początku: Meriva nie zaskoczy designem deski nikogo, kto choć chwilę spędził w nowej Astrze czy Insignii. Duży obrotomierz i prędkościomierz i umieszczone przed oczami wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika są bardzo czytelne. Centralna konsola jest napakowana przyciskami: wiele osób zarzuca z tego powodu Merivie (i innym Oplom) brak ergonomii. Jednak układ tak naprawdę jest bardzo prosty: każdy przycisk i pokrętło ma przypisaną konkretną funkcję, bez potrzeby nawigowania po menu/submenu/podmenu, tak jak jest to w autach niektórych marek. Po tygodniu obcowania z tak zaprojektowaną konsolą, kiedy już nauczymy się umiejscowienia poszczególnych przełączników, okazuje się, że jest to tak naprawdę bardzo wygodne rozwiązanie.

Problemem Merivy (i nie tylko jej) jest wygląd materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Materiał wygląda tandetnie, przez co brązowe wnętrze testowanej Merivy trochę traci na atrakcyjności. Meriva ma za to bardzo dużą powierzchnię przeszkloną. W połączeniu ze szklanym dachem daje to bardzo przyjemne odczucie siedzenia w przeszklonym, bardzo jasnym, „akwarium”. Zupełnie jak na wakacjach. Na dodatek zarówno kierowca jak i pasażer siedzą dość wysoko (w przypadku pasażera to wrażenie potęguje nisko poprowadzona linia deski rozdzielczej).

Zobacz też: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Ma to jednak również jednak swoją ciemną stronę: wyższemu kierowcy ciężko jest znaleźć wygodne ustawienie fotela i kolumny kierowniczej, którą trzeba wtedy postawić pod dość dużym kątem. W Oplu Astrze (gdzie wnętrze wygląda bardzo podobnie) siedzi się o wiele niżej.

Zobacz też: Test Opel Astra J (IV)

Z tyłu jest już niestety mniej miejsca niż z przodu, być może nawet za mało. Tylna kanapa dzieli się na 3 części w stosunku 40/20/40, jej poszczególne segmenty (trzy) można też przesunąć do przodu lub zmienić kąt oparcia, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Sam bagażnik mieści 397 litrów, a do dyspozycji jest jeszcze trochę miejsca pod podłogę: w miejscu, gdzie zwykle jest koło zapasowe znajduje się dodatkowy schowek. W razie złapania gumy niestety musimy zadowolić się zestawem naprawczym.

Kilka słów jeszcze o systemie FlexRail, czyli możliwości konfigurowania przestrzeni pomiędzy fotelami kierowcy i przedniego pasażera. Znajduje się tam dwupoziomowa szyna, po której dolnej części przesuwać można niewielką półkę z uchwytem na kubek, zaś po części górnej jeździ podłokietnik. Na samym dole, pod szyną, znajduje się jeszcze uchwyt na butelkę, mała półka, gniazdo USB i 12V. Pomysł ciekawy, jednak trudno jest mu znaleźć jakieś praktyczne zastosowanie. Po kilkunastu minutach „zabawy” z systemem ustawia się jedną konfigurację i właściwie o systemie zapomina.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Pasażerom siedzącym z tyłu może brakować miejsca, fot. moto.wieszjak.pl
Pasażerom siedzącym z tyłu może brakować miejsca, fot. moto.wieszjak.pl

Automatyczna skrzynia biegów nie jest dobrym wyborem, fot. moto.wieszjak.pl
Automatyczna skrzynia biegów nie jest dobrym wyborem, fot. moto.wieszjak.pl

Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl
Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl

Tylne drzwi otwierają się do tyłu, fot. moto.wieszjak.pl
Tylne drzwi otwierają się do tyłu, fot. moto.wieszjak.pl

Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla,, fot. moto.wieszjak.pl
Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla,, fot. moto.wieszjak.pl

Tylne drzwi otwierają się do tyłu, fot. moto.wieszjak.pl
Tylne drzwi otwierają się do tyłu, fot. moto.wieszjak.pl

Nowa Meriva jest większa od poprzedniczki, fot. moto.wieszjak.pl
Nowa Meriva jest większa od poprzedniczki, fot. moto.wieszjak.pl

Bagażnik Merivy mieści 397 litrów, fot. moto.wieszjak.pl
Bagażnik Merivy mieści 397 litrów, fot. moto.wieszjak.pl

Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl
Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl

Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla,, fot. moto.wieszjak.pl
Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla,, fot. moto.wieszjak.pl

Nowa Meriva jest większa od poprzedniczki, fot. moto.wieszjak.pl
Nowa Meriva jest większa od poprzedniczki, fot. moto.wieszjak.pl

Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl
Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl

Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla, fot. moto.wieszjak.pl
Design deski rozdzielczej charakterystyczny dla Opla, fot. moto.wieszjak.pl

Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl
Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl

Duże, 17-calowe alufelgi, fot. moto.wieszjak.pl
Duże, 17-calowe alufelgi, fot. moto.wieszjak.pl

Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl
Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl

Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl
Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl

Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl
Jakość materiałów wykończeniowych pozostawia wiele do życzenia, fot. moto.wieszjak.pl

Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl
Meriva - mały, miejski minivan, fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Wiśniewski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »