| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.

Patrząc na niektóre kompaktowe minivany nie można oprzeć się wrażeniu, że podczas ich projektowania praktyczność zdecydowanie była ważniejsza niż wygląd nadwozia. Przykład? Weźmy pierwsze wcielenie Volkswagena Tourana. Dla kierowców oznaczało to tyle, że podczas zakupu musieli godzić się na pewnego rodzaju kompromis – zakup auta mniej urodziwego, ale za to praktyczniejszego.

Tego dylematu nie mają zapewne kierowcy, którzy zastanawiają się nad zakupem nowego Forda C-Max, który zdecydowanie wyróżnia się ładnym nadwoziem spośród dostępnej na rynku konkurencji.

Także dla siedmiu osób

Nowy C-Max występuje w dwóch wersjach, pięcioosobowej oraz siedmioosobowej(nazwanej Grand C-Max). Grand C-Max jest wyższy (o 5,8 cm) i ma większy rozstaw osi (o 14 cm) niż C-Max. Oprócz tego, w przeciwieństwie do odmiany pięcioosobowej, jest wyposażony w dwoje rozsuwanych tylnych drzwi.

Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne. Atrakcyjna tablica przyrządów wykonana jest z dobrych materiałów, a wszelkie przełączniki rozmieszczono intuicyjnie. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford C-Max

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, co zachęca do dłuższych podróży. Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach.

W tylnej części kabiny C-Maxa zamontowano trzy niezależne fotele podzielone według klucza 40/20/40. Co więcej, klienci nadal mogą zamówić system umożliwiający złożenie środkowego fotela i przesunięcie skrajnych foteli po przekątnej do tyłu i do środka, w celu uzyskania wygodniejszego układu 2+2. Przestrzeń bagażowa C-Maxa wynosi 432 l przy normalnym ustawieniu siedzeń.

Duży wybór silników

W gamie jednostek napędowych nowego C-Maxa znalazło się aż dziewięć silników – cztery benzynowe (1.6/105 KM, 1.6/125 KM, 1.6/150 KM, 1.6/182 KM) i pięć wysokoprężnych (1.6/95 KM, 1.6/115 KM, 2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/160 KM).
Niedawno redakcja mojafirma.infor.pl/moto miała okazję odbyć pierwszą jazdę Fordem C-Max ze 115-konną jednostką wysokoprężną. 

Zobacz też: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

Według danych producenta C-Max ze 115-konnym dieslem o pojemności 1,6 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s., co stanowi przeciętny wynik, ale duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że autem przyjemnie się podróżuje i nie ma problemów z wyprzedzaniem.

Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, zresztą jak cały przedział pasażerski, przez co długa jazda C-Maxem jest przyjemna. Zawieszenie jest komfortowe, układ kierowniczy wystarczająco, jak na rodzaj pojazdu, precyzyjny. Największym plusem napędu minivana Forda jest jednak niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 6,7 l/100 km w ruchu miejskim.

Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Cennik nowego C-Maxa rozpoczyna kwota 65 950 zł za auto pięcioosobowe z silnikiem benzynowym 1.6/105 KM.

Dane techniczne:

Długość: 4380 mm

Szerokość: 1828 mm

Wysokość: 1626 mm

Rozstaw osi: 2648 mm

Masa: 1315 kg

Pojemność bagażnika: minimalna 435 l / maksymalna 1723 l

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 95 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1500 obr./min. – 2000 obr./min.

Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sekundy

Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100km

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford

Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford

C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford
C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford

Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford

C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford
C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford

Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne, fot. Ford
Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne, fot. Ford

C-Max to praktyczne auto rodzinne, fot. Ford
C-Max to praktyczne auto rodzinne, fot. Ford

Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »