| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Touran - prorodzinny

Test Volkswagen Touran - prorodzinny


Volkswagen Touran jest od 2003 roku przedstawicielem niemieckiej marki w segmencie kompaktowych minivanów. Auta tej klasy powinny być praktyczne, bezpieczne i oszczędne. Sprawdziliśmy jakie jeszcze cechy ma najnowsza wersja Volkswagena Tourana.

Pionierami segmentu kompaktowych vanów są francuzi, którzy przecierali szlaki modelami takimi jak Renault Scenic i Citroen Xara Picasso. W 2003 roku Volkswagen wprowadził do sprzedaży pierwszego Tourana z charakterystyczną dla marki konserwatywną stylizacją. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Golfa V. Pierwszego Tourana, który w 2007 roku przeszedł facelifting, kupiło ponad 1 100 000 klientów. 

Obecnie w sprzedaży dostępna jest druga generacja auta, która otrzymała nową „twarz” charakterystyczną dla nowych modeli Volkswagena. Zmieniono wygląd w przedniej i tylnej części nadwozia poprzez zmianę kształtu lamp na wzór tych z Golfa VI generacji. Touran z nową „twarzą” wygląda dostojnie, zwłaszcza z opcjonalnymi biksenonowymi reflektorami.

Nadwozie

Z zewnątrz auto ma pudełkowate kształty jednak w przypadku tego typu aut to nie wygląd jest najważniejszy. Sylwetka auta jest zwarta i proporcjonalna. Upodobnienie Tourana II generacji do nowej linii produktów marki VW nadało mu bardziej nowoczesnego wyglądu, jednak brakuje w nim polotu i lekkości jaką znajdziemy u konkurencji z Francji. Karoseria auta byłaby dynamiczniejsza gdyby nadano jej przetłoczenia czy inne designerskie zabiegi, ale być może Touran taki właśnie miał być, stateczny i przysadzisty van o kompaktowych wymiarach

Testowany egzemplarz został polakierowany na szary kolor, który wymaga dopłaty (prawie 2200 zł), i wyposażony w kosztujące tyle samo aluminiowe felgi w rozmiarze 17 cali. Dzięki tym dodatkom auto wyglądało na większe niż jest w rzeczywistości.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Touran

Wnętrze/wyposażenie

Lista wyposażenia testowanego Tourana jest tak długa, że nie sposób wymienić wszystkiego. Skupmy się na rzeczach najważniejszych. Wewnątrz auta przewidziano miejsce dla siedmiu osób. Jednak jeśli planujemy zabrać na pokład komplet pasażerów, ich bagaże będziemy musieli zostawić, ponieważ przestrzeń bagażowa jest symboliczna (121 litrów). Wszystkie fotele, łącznie z dwoma z trzeciego rzędu, pokryto przyjemną w dotyku skórą.
Jeśli już jesteśmy w trzecim rzędzie… 

Ukryte w podłodze bagażnika siedzenia są zbyt małe, żeby dorosłe osoby wytrzymały na nich dłuższą podróż. Miejsca na nogi jest bardzo mało, ale „na pocieszenie” przewidziano miejsce na kubek na napoje. Złożone fotele trzeciego rzędu podnoszą podłogę bagażnika jedynie o 7 centymetrów.
W znacznie lepszej sytuacji znajdują się osoby podróżujące w drugim rzędzie. Tam znajdziemy trzy oddzielnie regulowane fotele, które bardzo łatwo złożyć i zdemontować. Po wymontowaniu środkowego fotela, dwa pozostałe możemy dosunąć do siebie. Dla każdego z trzech siedzeń producent przewidział trzypunktowy pas bezpieczeństwa - pas przypisany do środkowego fotela jest umieszczony w podsufitce. 

Przednie fotele mają na tyle duży zakres regulacji, że każdy znajdzie wygodną i bezpieczną pozycję. Siedziska są odpowiednio długie a oparcia zapewniają dobre trzymanie w zakrętach.

Zobacz również: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Bardzo dobrą widoczność z każdego miejsca zapewniają duża powierzchnia przeszklona, a testowany egzemplarz był dodatkowo wyposażony w panoramiczny dach, który w czasie brzydkiej pogody może być zasłonięty elektrycznie sterowaną roletą. 

Deska rozdzielcza to kolejny element tego auta, który nie porywa wyglądem, ale jest funkcjonalny i prosty w obsłudze. Wystarczy chwila spędzona we wnętrzu Tourana aby przyzwyczaić się do obsługi multimediów i komputera pokładowego MFA. Opisywany egzemplarz został wyposażony w system nawigacji satelitarnej, który jest obsługiwany za posrednictwem 6,5-calowego, kolorowego ekranu dotykowego. W skład tego systemu wchodzi także radio z odtwarzaczem DVD (odtwarzanie płyt audio CD, MP3, video DVD). 

Wyświetlacz ten jest jednak umieszczony zbyt nisko na konsoli centralnej. Chcąc śledzić wskazania nawigacji kierowca musi odrywać wzrok od jezdni. Dużym ułatwieniem może być jedna z opcji komputera pokładowego MFA, który ma możliwość wyświetlania wskazań nawigacyjnych na wyświetlaczu umieszczonym pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Komputer MFA – obsługuje system za pomocą komend głosowych i posiada twardy dysk o pojemności 30 GB. 

Same zegary są czytelne, a jakość wszystkich materiałów użytych do wykończenia zadowoli nawet bardzo wymagających klientów.
Producent zapewnia, że wewnątrz Tourana znajdziemy aż 39 różnych schowków, ale nikt z redakcji nie podjął się zadania weryfikacji tych danych.

Dalej napęd/zawieszenie

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Volkswagen Touran jest przeznaczony dla 7 osób.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran jest przeznaczony dla 7 osób. Fot. Moto.wieszjak.pl

Przednie fotele Volkswagena Tourana sąwygodne i mają duży zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Volkswagena Tourana sąwygodne i mają duży zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl

Konsola centralna Volkswagena Tourana jest intuicyjna w obsłudze. Przyciski rozmieszczono symetrycznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola centralna Volkswagena Tourana jest intuicyjna w obsłudze. Przyciski rozmieszczono symetrycznie. Fot. Moto.wieszjak.pl

W drugim rzędzie siedzeń Volkswagena Tourana znajdziemy trzey oddzielne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie siedzeń Volkswagena Tourana znajdziemy trzey oddzielne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl

Testowany egzemplarz Volkswagena Tourana został wyposażony w skrzynię biegów DSG.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Volkswagena Tourana został wyposażony w skrzynię biegów DSG. Fot. Moto.wieszjak.pl

Multifunkcyjna kierownica Volkswagena Tourana nimalizuje konieczność odrywania od niej rąk.  Fot. Moto.wieszjak.pl
Multifunkcyjna kierownica Volkswagena Tourana nimalizuje konieczność odrywania od niej rąk. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volkswagen Touran z nową „twarzą” wygląda dostojnie, zwłaszcza z opcjonalnymi biksenonowymi reflektorami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran z nową „twarzą” wygląda dostojnie, zwłaszcza z opcjonalnymi biksenonowymi reflektorami. Fot. Moto.wieszjak.pl

Upodobnienie Volkswagena Tourana II generacji do nowej linii produktów marki VW nadało mu bardziej nowoczesnego wyglądu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Upodobnienie Volkswagena Tourana II generacji do nowej linii produktów marki VW nadało mu bardziej nowoczesnego wyglądu. Fot. Moto.wieszjak.pl

Obecnie w sprzedaży dostępna jest druga generacja auta, która otrzymała nową „twarz” charakterystyczną dla nowych modeli Volkswagena. Fot. Moto.wieszjak.pl
Obecnie w sprzedaży dostępna jest druga generacja auta, która otrzymała nową „twarz” charakterystyczną dla nowych modeli Volkswagena. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volkswagen Touran to stateczny i przysadzisty van o kompaktowych wymiarach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran to stateczny i przysadzisty van o kompaktowych wymiarach. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volkswagen Touran dzięki skladanym fotelom może mieć przestrzeń bagażową wynoszącą 1989 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran dzięki skladanym fotelom może mieć przestrzeń bagażową wynoszącą 1989 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volkswagen Touran II generacji jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran II generacji jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej. Fot. Moto.wieszjak.pl

Karoseria jak i wnętrze Volkswagena Tourana zawiera jedynie proste formy, które są niewątpliwie użyteczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Karoseria jak i wnętrze Volkswagena Tourana zawiera jedynie proste formy, które są niewątpliwie użyteczne. Fot. Moto.wieszjak.pl

Volkswagen Touran jest wyposażony w klimatyzowany schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran jest wyposażony w klimatyzowany schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl

Najnowszy Volkswagen Touran otzymał nowe tylne światła. Fot. Moto.wieszjak.pl
Najnowszy Volkswagen Touran otzymał nowe tylne światła. Fot. Moto.wieszjak.pl

W 2003 roku Volkswagen wprowadził do sprzedaży pierwszego Tourana z charakterystyczną dla marki konserwatywną stylizacją.  Fot. Moto.wieszjak.pl
W 2003 roku Volkswagen wprowadził do sprzedaży pierwszego Tourana z charakterystyczną dla marki konserwatywną stylizacją. Fot. Moto.wieszjak.pl

Deska rozdzielcza Volkswagena Tourana tego auta, który nie porywa wyglądem, ale jest funkcjonalny i prosty w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Volkswagena Tourana tego auta, który nie porywa wyglądem, ale jest funkcjonalny i prosty w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl

Zegary Volkswagena Tourana są czytelne, a jakość wszystkich materiałów użytych do wykończenia zadowoli nawet bardzo wymagających klientów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Volkswagena Tourana są czytelne, a jakość wszystkich materiałów użytych do wykończenia zadowoli nawet bardzo wymagających klientów. Fot. Moto.wieszjak.pl

Wersja PREMIUM Kodeks Pracy 2016169.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PrawoSocjalne.pl

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »