| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?


Nowy Volkswagen Polo z jednej strony jest typowym przedstawicielem rodziny z Wolfsburga, z drugiej jest zupełnie odmienny. To nadal przemyślany, dobrze wykończony i wzorowo ergonomiczny samochód, a przy okazji zaskakująco jak na Volkswagena… uroczy.

Volkswagen Polo to mniejszy brat Golfa, dlatego też zawsze pozostawał w jego cieniu. Nic dziwnego, bo mimo że nic nie można mu było zarzucić, był mniejszy niż Golf i na dodatek jeszcze mniej od niego wyrazisty. Tymczasem najnowsze Polo ma wszelkie atuty, aby zostać rodzinną gwiazdą. Nie dość, że ku uciesze fanów marki nadal ma typowe dla Volkswagena użytkowe cechy, to na dodatek zamyka usta estetycznym malkontentom. Bo nowe Polo po prostu świetnie wygląda.

Zobacz też: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Nadwozie

Linia nadwozia niewielkiego Polo jest dynamiczna. Nadwozie pełne jest ostrych krawędzi i mocno zarysowanych regularnych kształtów. Spoglądając z boku na trzydrzwiowe Polo, samochód wygląda trochę jak odmiana coupe. Dolna krawędź tylnych bocznych szyb zakończona jest ku górze, dodając bryle dynamiki. W przedniej części nadwozia uwagę zwracają „groźnie” wyglądające reflektory, a w tylnej regularne, ale dość nowoczesne lampy. Niewątpliwej zadziorności i uroku dodaje małemu Volkswagenowi czerwony kolor oraz atrakcyjne piętnastocalowe obręcze ze stopów lekkich „Riverside”.

Całość jest zwarta, nowoczesna i zarazem lekka. Styl nowego Polo łączy prostotę tradycji z lekką nonszalancją nowoczesności. Nadwozie tego Polo wygląda ładnie, ale nie jest na tyle nietuzinkowe, żeby groziło mu szybkie opatrzenie.

Wnętrze/wyposażenie

Stylizacja wnętrza jest mniej porywająca, ale nikogo nie rozczaruje. Prędkościomierz i obrotomierz są czytelne i ładnie podświetlone. Pomiędzy nimi znajduje się czytelny wyświetlacz komputera pokładowego. Konsola centralna nie jest przeładowana, a przyciski rozmieszczono na niej intuicyjnie.

Obszyta skórą kierownica pewnie leży w dłoniach, jest też przyjemna w dotyku. Po jej lewej stronie wygospodarowano miejsce na przyciski do obsługi radia i telefonu. Przydałyby się również przyciski do obsługi komputera pokładowego.

Jakość materiałów wykończeniowych i dokładność ich spasowania jest absolutnie wzorowa dla tej klasy pojazdów. Podobnie fotele kierowcy i pasażera, są wzorowo wygodne i nawet tkwienie w kilkugodzinnych korkach nie wpłynie na zmianę tej opinii.

Odmiana wyposażeniowa widocznego na zdjęciach Polo to wersja Highline, czyli najbogatsza w ofercie Volkswagena. W tej wersji w standardzie dostaniemy m.in. sportowe fotele, siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię DSG, specjalnie ozdobioną trójramienną kierownicę obszytą skórą, szereg poduszek powietrznych, system asystujący przy ruszaniu pod górę, komputer pokładowy z systemem monitorującym ciśnienie w ogumieniu, aluminiowe obręcze. I z grubsza tyle. Za klimatyzację manualną dopłacimy ok. 4000 zł, za elektroniczną ok. 7 800 zł, a za podstawowe radio ok. 1000 zł. I przyznamy, że trudno nie poczuć pewnego niedosytu, gdy wybierając opisywaną odmianę Volkswagena Polo za niemalże 62 000 zł musimy dopłacić kilka tysięcy za klimatyzację i dorzucić jeszcze „tysiaka”, gdy chcemy mieć w aucie radio…

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan

Dalej: Napęd/zawieszenie

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Widoczne na zdjęciu siedemnastocalowe obręcze wymagają dopłaty ok. 2300 zł (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Widoczne na zdjęciu siedemnastocalowe obręcze wymagają dopłaty ok. 2300 zł (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Skrzyna DSG działa rewelacyjnie, ale niekoniecznie pasuje do charakteru silnika 1.2 TSI (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Skrzyna DSG działa rewelacyjnie, ale niekoniecznie pasuje do charakteru silnika 1.2 TSI (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Sportowe fotele to wyposażenie standardowe wersji Highline  (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Sportowe fotele to wyposażenie standardowe wersji Highline (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Klimatyzacja i radio nieuwzględnione w standardzie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Klimatyzacja i radio nieuwzględnione w standardzie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Przyciski obsługi radia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Przyciski obsługi radia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Schowek przed pasażerem (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Schowek przed pasażerem (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Volkswagen Polo wygląda na atrakcyjnie, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo wygląda na atrakcyjnie, fot. moto.wieszjak.pl

Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl

Dynamiczna lininia nadwozia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Dynamiczna lininia nadwozia (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Volkswagen Polo to król miejskich ulic, fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo to król miejskich ulic, fot. moto.wieszjak.pl

Czytelne wskaźniki (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.p)l
Czytelne wskaźniki (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.p)l

Z tyłu siedzi się wygodnie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Z tyłu siedzi się wygodnie (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Groźne reflektory (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Groźne reflektory (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Tablica przyrządów wykonana jest z materiałów wysokiej jakości (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Tablica przyrządów wykonana jest z materiałów wysokiej jakości (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Przestrzeń na bagaż jest wystarczająca (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)
Przestrzeń na bagaż jest wystarczająca (Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl)

Zawieszenie Volkswagena Polo nie jeszbyt twarde, fot. moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Volkswagena Polo nie jeszbyt twarde, fot. moto.wieszjak.pl

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EFT International

EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »