| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Test Volvo C30 T5: Dla bananowej młodzieży

Volvo to bez wątpienia klasa premium, a C30 to jej mały zgrabny i pewny siebie przedstawiciel. Jeśli szukacie pakownego, użytkowego i oszczędnego hatchbacka, trafiliście pod zły adres. Oto test najszybszego Volvo C30, czyli T5 R-design.

Wygląd testowanego Volvo C30 z pakietem R-design budzi emocje nawet na postoju. Volvo C30 T5 wygląda trochę jak prezent, który chce się jak najszybciej odpakować. Lifting któremu poddano ostatnio najmniejsze Volvo, pomógł uwypuklić jego najważniejszą cechę - usportowiony charakter. Dodatkowe listwy, spoilery, duże 18-calowe koła i lotka na bagażniku jedynie wzmagają to wrażenie

Zobacz również: Opinie kierowców o Volvo C30

Wnętrze wita dwukolorową tapicerką wykonaną ze skóry. Reszta to skandynawski minimalizm. Proste w formie zegary, elegancka konsola środkowa i wyprofilowana kierownica wręcz zapraszają do przejażdżki. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, a obsługa wyposażenia to swego rodzaju wzór ergonomii. Konsola może wyglądać na przeładowaną guzikami, ale ich obsługi można się nauczyć w parę minut.

Ciasnota z tyłu

Im dalej do tyłu tym Volvo C30 T5 staje się bardziej ciasne. Zamiast kanapy mamy tu dwa oddzielne siedziska i mało miejsca nad głową, ale nie ma co narzekać. Ten samochód nie powstał do wożenia kompletu pasażerów na długich dystansach. Przypomina też o tym niewielki bagażnik, do którego dostępu broni wysoki próg załadunkowy. Na szczęście aktualna wersja pozwala na zakrycie wnętrza bagażnika plastikową nakładką, wcześniej Volvo oferowało tandetną roletę z ceraty, która nie spełniała swojej roli.

To, co najlepsze w Volvo C30 T5to osiągi jakie zapewnia 5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Pod maską testowanego Volvo C30 T5 upchnięto aż 230 KM, a 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne są od relatywnie niskich obrotów na poziomie 1500 obr./min. Po wciśnięciu gazu do podłogi siła napędu przenoszona na koła przedniej osi z niesamowitą siłą katapultuje szwedzkiego „hot hatch” osiągając „setkę” przed upływem siedmiu sekund. Również potem silnik nie dostaje zadyszki, dopóki wskazówka nie przekroczy podziałki z liczbą „240".

Zobacz również: Lifestyle wystarczy?

Obojętnie czy chodzi o wyprzedzanie na trasie, manewry w mieście lub jazdę po autostradzie. Dla ognistego Volvo C30 T5 to żaden problem. Również niewielkie kręte drogi górskie nie robią na C30 wrażenia. To za sprawą poprawnie zestrojonego zawieszenia i w miarę dokładnego układu kierowniczego. Trzeba jednak uważać, by nie przeholować. Szczególnie na szybko pokonywanych łukach, auto wykazuje spore tendencje do podsterowności.

Volvo C30 T5 powstał po to, by dostarczać radości z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu oryginalnego wyglądu. W tej roli spełnia się doskonale. Za takie połączenie Volvo każe sobie słono płacić. Prezentowany model z pakietem R-design, doskonałym stereo i paroma innymi gadżetami kosztował prawie 156 000 zł. To bardzo dużo jak na niewielkiego hatchback'a z miejscem praktycznie dla dwóch osób. Z drugiej strony Volvo oferuje jakość klasy premium i nikogo nie próbuje oszukać – ten samochód to „hatch” dla wymagających indywidualistów, lub przedstawicieli „bananowej młodzieży”. Cena się nie liczy, tata zapłaci.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas
Volvo C30 T5 fot. Piotr Migas

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Danuta Trochim

Księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »