| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Słownik > Poślizg kontrolowany autem z napędzanymi przednimi kołami

Poślizg kontrolowany autem z napędzanymi przednimi kołami

Poślizg kontrolowany w aucie z napędem na przednią oś polega na tym, aby w odpowiednim momencie zerwać przyczepność tylnych kół do drogi, jednocześnie nie zrywając przyczepności kół przednich.

Można to zrealizować dwojako: przez hamowanie hamulcem zasadniczym (lewą nogą) z równoczesnym niedopuszczeniem do zmniejszenia się siły napędowej, przenoszonej przez przednie koła na drogę, albo przez umiejętnie przeprowadzone przyhamowanie tylnych kół hamulcem ręcznym. Nie wolno przy tym dopuścić do zerwania przyczepności przednich kół.

Wśród kierowców panuje powszechne przekonanie, że pojazdy z napędem na przednią oś mają mniejszą tendencję do wpadania w poślizgi, niż pojazdy z napędzanymi tylnymi kołami. Przekonanie to jest poniekąd słuszne. Wynika to ze zjawiska nadsterowności. Samochód z takim napędem ma tendencję do samoistnego zacieśniania zakrętu. Dzięki temu może on przeciwstawić się dość skutecznie sile odśrodkowej, która dąży do wypchnięcia go z zakrętu na zewnątrz.

Zobacz też: ASC - system kontroli trakcji

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Wiśniewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »