| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Bezpieczeństwo > Kobieta za kierownicą - jak odnajduje drogę?

Kobieta za kierownicą - jak odnajduje drogę?

Problem z odnalezieniem właściwiej drogi jest u kobiet zjawiskiem powszechnym. Nawet agresywni za kierownicą mężczyźni są wyjątkowo wyrozumiali widząc szukającą drogi przedstawicielkę płci pięknej. Skąd biorą się kłopoty kobiet z orientacją w przestrzeni?

Kobieta za kierownicą

Kobiecy styl jazdy samochodem znacznie różni się od męskiego sposobu prowadzenia. Wpływ na to mają czynniki biologiczne, psychologiczne i... ewolucja. Kierowcy, w zależności od płci, inaczej  odnajdują się w nowym terenie czy reagują na stanie w korku. Jak dowodzą badania, płeć ma także decydujące znaczenie jeśli chodzi o skłonność do korzystania za kółkiem z pomocy innych…

Kobieca orientacja w przestrzeni

Z biologicznego punktu widzenia, kobiety lepiej orientują się w terenie, w którym już były, ponieważ kierują się charakterystycznymi punktami, które się tam znajdują. Mężczyźni natomiast orientują się głównie na podstawie kierunków i stosunków odległości, dzięki temu łatwiej im się odnaleźć w terenie zupełnie nieznanym.

Zobacz też: Czy kobiety jeżdżą bezpieczniej od mężczyzn?

Dlaczego mężczyźni nie pytają o drogę?

Z psychologicznego punktu widzenia mężczyźnie więc pytać o drogę nie wypada bo: z jednej strony to przyznanie się do własnej niewiedzy, z drugiej konieczność zaufania zewnętrznym autorytetom. Mężczyzna woli przejechać więcej, dłużej, objazdem byle tylko nie ujawnić swojej niewiedzy. - Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że przeciętny kierowca płci męskiej w tym kraju przejeżdża dodatkowych 276 mil rocznie, szukając drogi. Co więcej aż 41% tych kierowców, poszukując drogi zapewnia swoich pasażerów, że doskonale wie, gdzie jedzie –komentuje Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert. – Nie inaczej musi być w Polsce – dodaje.

Testosteron i jego wpływ na styl jazdy kierowcy

To testosteron zmienia ulicę w arenę rywalizacji. Mężczyzna za kółkiem walczy o dominację na drodze - wyprzedza słabszych, trąbi i wysyła epitety, nieustannie sprawdzając i udowadniając swoją siłę. W ten sposób pokazuje innym mężczyznom – konkurentom, kto rządzi. Ponadto za kierownicą ma skłonność do przeistoczenia  w demona prędkości. Dlatego tak stresujące może być dla niego utknięcie w korku, gdzie prędkość spada do zera. Demon prędkości stresuje się, poci, trąbi i wygraża innym użytkownikom drogi.

Zobacz też: Jakimi kierowcami są kobiety? Czy auto jest dla nich czymś więcej niż tylko środkiem transportu?

Kobiecy styl jazdy

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku kobiet. Płeć piękna nie ma problemu z tym, by korzystać z pomocy innych. Kobiety – poza nielicznymi wyjątkami – traktują prowadzenie samochodu jako czynność zupełnie zwyczajną, nie wymagającą nadludzkich umiejętności i nadprzyrodzonej siły. Jadą zazwyczaj spokojniej i mniej brawurowo. Dla Pań przymusowy postój w korku bywa chwilą na poprawę makijażu czy miłą pogawędką telefoniczną z przyjaciółką. Kobiecy styl jazdy zauważyły i doceniły już niektóre światowe firmy ubezpieczeniowe, różnicujące stawki ubezpieczeń dla kobiet i mężczyzn.

Zobacz też: Stres za kierownicą - co najbardziej denerwuje kierowców?

Nawigacja - w służbie płci pięknej

Z pierwotnymi instynktami się nie wygra, dlatego powstają subtelne narzędzia – takie jak nawigacja – pozwalające mężczyźnie zostać panem sytuacji na drodze, a kobiecie czuć się pewniej. –  Jak wynika z naszych badań, dla przedstawicieli obydwu płci aktualność map w nawigacji – czyli jej podstawowa funkcja -  ma  duże znaczenie. Kobiety  podróżując, doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo, pewność i oszczędność czasu, a to właśnie daje im nawigacja. Mężczyznami kierują różne motywy, ale to niechęć pytania o drogę ma kluczowe znaczenie - tłumaczy Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert. I dodaje: Współczesne nawigacje to jednak coś więcej niż prowadzenie z punktu A do punktu B,  bo wytyczają  trasy omijające korki, a dodatkowo informują o miejscach ustawienia fotoradarów i kontroli drogowych.

Źródło: materiały prasowe NaviExpert

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Najda Consulting

Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »