| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Volkswagen Golf IV/Bora: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić demontaż przedniej kolumny zawieszenia w modelu Golf IV i Bora.

Wiedza, jak zdemontować przednią kolumnę zawieszenia pozwoli nam na przeprowadzeniu wielu prac związanych z naprawą zawieszenia. Wymiana amortyzatorów, sprężyn czy całej kolumny nie jest trudna jeśli znamy poszczególne kroki oraz posiadamy odpowiednie narzędzia. Pracę zaczniemy od demontażu kolumny przedniej. Zanim przystąpimy do czynności powinniśmy zapewnić sobie odpowiednie stanowisko do pracy i podnieść auto. Można w tym celu użyć podnośnika warsztatowego lub tradycyjnego lewarka z podstawkami.

Ta ostatnia opcja jest w wygodna, gdyż będziemy prowadzić wymianę po kolei z każdej strony samochodu. Zaczynamy od poluzowania śruby koła, uniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie odkręcamy górne mocowanie śruby stabilizatora poprzecznego. W tym celu musimy odkręcić nakrętki. Teraz wyjmujemy zapinki trzymające przewód płynu hamulcowego i podwieszamy go. Następnie odpinamy od kolumny czujnik odpowiedzialny za pomiar prędkości obrotowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Kolejny krok to odkręcenie śrub mocujących obudowę zacisku hamulcowego. W tym momencie zdejmujemy zacisk i dodatkowo oddzielamy stabilizator od wahacza. Teraz kilka uwag odnośnie samego demontażu. W zależności od strony, po której wykonujemy naprawę jest kilka dodatkowych czynności. Po lewej stronie nie ma takiej potrzeby.

W przypadku prawej musimy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku musimy zdjąć osłonę tłumiącą. Następnie wykręcamy śruby mocujące półoś do skrzyni biegów. Kolejne czynności odnoszą się do obydwu stron auta, czyli rozdzielamy połączenie zwrotnicy z kolumną. Teraz naciskamy na tarczę w kierunku kolumny. W innym przypadku może dojść do zablokowania się amortyzatora w otworze zwrotnicy.

Zbliżamy się ku końcowi. Wysuwamy do dołu zwrotnicę z amortyzatora. Pozostało nam odkręcić od góry nakrętkę mocującą amortyzator. Wystarczy do tego zwyczajny klucz nasadowy. Wyjmujemy całą kolumnę i zabieramy na warsztat. W tym momencie możemy dokonać podmiany całego zestawu na inny lub rozłożyć nasz na części. Jeśli sprężyna lub amortyzator wymaga wymiany to będzie nam potrzebny specjalny ściągacz do sprężyn.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego

Jest on do kupienia za około 30 złotych. Mocujemy ściągacz na sprężynie, skręcamy go co powoduje ściśnięcie sprężyny. Odkręcamy górne mocowanie, tam gdzie znajduje się odbój amortyzatora i wyjmujemy po kolei wszystkie elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Tyczy się to montażu elementów kolumny jak i jej samej w samochodzie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o.

Profesjonalny Wywiad Gospodarczy „Skarbiec” Sp. z o.o. – spółka zależna Kancelarii Prawnej Skarbiec R. Nogacki Sp.K. specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu szeroko rozumianego wywiadu i kontrwywiadu biznesowego skierowanych głównie do średnich i dużych firm.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »