| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Uszkodzona pompa paliwa wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym przedstawimy wymianę pompy paliwa w modelu Astra H i Zafira B.

W przypadku awarii pompy paliwa można spodziewać się dużych wydatków. Zakup nowej pompy może okazać się zbyt drogi. Warto pomyśleć o używanym egzemplarzu. Jeżeli mamy dostęp do części używanych, które są w dobrym stanie to warto przemyśleć taki zakup. Używana pompa paliwa może okazać się znacznie lepsza niż regenerowana. Oczywiście są zakłady, które naprawiają takie pompy profesjonalnie jednak przekłada się to również na cenę.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż półosi napędowych

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Składa się on z pływaka i potencjometru. Wraz z obniżaniem się poziomu paliwa obniża się również pływak czujnika, poruszając potencjometrem i zmieniając odczyt wskaźnika paliwa. Zanim przystąpimy do wymontowania czujnika poziomu paliwa razem z pompą należy częściowo opróżnić zbiornik paliwa. Powinien on być pełny do 1/3 swojej nominalnej objętości.  Niedopuszczalne jest wykonywanie tej pracy w pobliżu źródeł ognia oraz w miejscach o niedostatecznej wentylacji.

W przypadku modelu Astra H wymiana nie wymaga demontażu zbiornika paliwa jak ma to miejsce w przypadku Zafiry B. Decydując się na wymianę w Zafirze trzeba opróżnić zbiornik całkowicie i zdemontować bak. Najlepiej wykonywać tę czynność z pozycji platformy warsztatowej. Będziemy mieli wygodny dostęp do wszystkich mocowań. Przechodzimy do wymontowania pompy ze zbiornika w modelu Astra (w Zafirze mamy zdemontowany bak razem z pompą).

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

Na początku należy odłączyć klemy akumulatora. Teraz demontujemy tylne siedzenie razem z jego oparciem. W przypadku nieodchylanego siedziska należy pociągnąć za dwa uchwyty z przodu przy samym siedzisku i odblokować je w przedniej części. W celu zwolnienia tylnych zaczepów dociskamy mocno siedzisko do tyłu i ciągniemy do góry. Tak samo postępujemy z innymi zaczepami. Teraz możemy swobodnie wyjąć siedzisko z samochodu.

Należy również wymontować oparcie. Na początku odkręcamy trzy śruby i demontujemy z podłogi samochodu zamki pasa bezpieczeństwa. Teraz otwieramy tylną klapę i wyjmujemy półkę. Odchylamy oparcie tylnego siedzenia i odkręcamy trzy śruby. Oparcie wyjmujemy do góry. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby.

Jeżeli mamy tylne siedzenie z odchylanym siedziskiem to na początku odciągamy je do przodu a następnie odkręcamy trzy śruby mocujące. Kładziemy siedzisko na swoje miejsce i przesuwamy tylne siedzenie do przodu. Teraz odchylamy do przodu oparcie siedzenia tylnego i otwieramy klapę bagażnika. Wyjmujemy półkę a następnie osłonę z tyłu oparcia siedzenia po czym odkręcamy trzy śruby przy podłodze. Pozostaje nam wyjąć tylne siedzenie z samochodu razem z oparciem.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Opaliński

Adwokat specjalizujący się m.in. w prawie rolnym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »