REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

REKLAMA

REKLAMA

Usterka linki hamulca ręcznego wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić linkę hamulca ręcznego w Mercedesie klasy A W168.

Wymiana linki hamulca ręcznego nie jest skomplikowana, jeśli znamy poszczególne kroki tej czynności. Większość kierowców woli jeździć bez sprawnego hamulca ręcznego niż podjąć się naprawy takiej usterki.

REKLAMA

Na początku zaprezentujemy montaż i demontaż przedniego odcinka linki hamulca ręcznego. Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

REKLAMA

Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Teraz luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki. W tym momencie odczepiamy przedni odcinek linki z zaczepu na dźwigni hamulca ręcznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ściskamy i wyjmujemy z otworu w podłodze uchwyt z tworzywa sztucznego, na początku płaszcza ochronnego linki. Przedni odcinek linki wyjmujemy przez otwór w podłodze.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Najpierw przeciągamy przedni odcinek linki przez otwór w podłodze i blokujemy ją w uchwycie. Zaczepiamy koniec linki w dźwigni hamulca ręcznego i sprawdzamy czy linka jest solidnie osadzona. Łączymy tylną lewą część linki razem ze sworzniem z przednim odcinkiem linki i zabezpieczamy połączenie za pomocą zacisku. Zacisk musi być założony na sworzeń i wciśnięty w wycięcie na elemencie wyrównawczym.

Zaczepiamy tylny prawy odcinek linki w nastawniku i przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego. Opis znajduje się na końcu tego poradnika. Po wyregulowaniu zakładamy dolną osłonę i montujemy koła. Opuszczamy samochód, montujemy tylną część środkowej konsoli i udajemy się na jazdę próbną, sprawdzając działanie hamulca ręcznego.

Tylne odcinki linki

Najpierw spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli. Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

W przypadku hamulców bębnowych zachodzi konieczność demontażu szczęk hamulca bębnowego. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. W przypadku tylnego hamulca tarczowego należy wymontować zamki rozpieraczy w lewym i prawym hamulcu. Teraz odczepiamy linki z tylnych szczęk hamulca w lewym i prawym kole. Kolejny krok to wymontowanie dolnej osłony.

Odczepiamy tylne linki od przedniej w taki sam sposób, jak to miało miejsce w przypadku przedniego odcinka. Luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki.

Demontujemy tylne odcinki linki z uchwytów po prawej i lewej stronie. W tym momencie wyjmujemy tylne odcinki linki z uchwytów w wahaczach podłużnych. W hamulcach bębnowych za pomocą śrubokręta odczepiamy linki z tarcz nośnych i wyjmujemy linki przez otwory w tarczach. W hamulcach tarczowych wykręcamy śruby i odłączamy linki od wsporników zacisków hamulcowych. Linki wyjmujemy poprzez otwory w blachach osłonowych hamulców.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Przechodzimy do montażu. W hamulcach bębnowych przeciągamy linki przez otwory w tarczach nośnych hamulców i blokujemy je w tarczach. W hamulcach tarczowych przeciągamy linki przez otwory w blachach osłonowych wsporników zacisków hamulców i mocujemy je śrubami do wsporników. Instalujemy tylne linki w uchwyty na wahaczach wzdłużnych i w uchwyty w podwoziu.

Łączymy tylne odcinki razem z przednim i zaczepiamy linki w tylnych szczękach hamulcowych. W hamulcach tarczowych montujemy zamki rozpieraczy szczęk hamulcowych. Pozostaje nam zamontować szczęki hamulców bębnowych i wyregulowanie hamulca ręcznego.

Regulacja hamulca ręcznego

W przypadku kiedy regulujemy tylko i wyłącznie hamulec ręczny, nie pomijamy pierwszego kroku. Hamulec ręczny wymaga regulacji jeśli po jego zaciągnięciu na 3 ząbek nie jest w stanie utrzymać ciężaru auta. Można to sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Udajemy się na górkę i ustawiamy samochód na hamulcu ręcznym – zaciągając na trzeci ząbek. Jeśli auto zacznie się poruszać to znak, że czeka nas regulacja hamulca ręcznego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i przystępujemy do pracy. Na początku luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Podkładamy kliny pod przednie koła i ustawiamy „kobyłki”. Opuszczamy samochód do momentu, aż oprze się na podstawkach i odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz spuszczamy całkowicie dźwignię hamulca ręcznego

Hamulce tarczowe

Wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór i w przypadku koła prawego obracamy wieniec regulacji od przodu do tyłu. W przypadku koła lewego obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Wieniec musi być obrócony na tyle, żeby szczęki hamulca przylgnęły do bębna hamulca ręcznego tak, żeby nie można było obrócić koła.

Następnie obracamy pokrętło tak, żeby można było swobodnie obracać kołami. Oba wieńce cofamy o taką samą ilość wieńców. Zakładamy koła i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Hamulce bębnowe

Kiedy mamy uniesiony samochód to nakręcamy nastawnik na gwintowaną końcówkę linki hamulca tak, żeby nie było możliwe obrócenie koła. Teraz wykręcamy nastawnik z końcówki linki tak, żeby tylne koła miały możliwość poruszenia się. Następnie zaciągamy kilkakrotnie dźwignię hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę blokującą. Kontrolujemy czy przy wyłączonym hamulcu ręcznym tylne koła obracają się bez oporu. Jeśli są problemy, to należy ponownie wykonać regulację.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Montujemy dolną osłonę oraz koła. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy czy bębny nie są zbyt mocno nagrzane. Jeśli tak jest, to należy ponownie przeprowadzić regulację, sprawdzając przed tym czy koła mogą się swobodnie obracać.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA