| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Renault Kangoo: wymiana klocków

Renault Kangoo: wymiana klocków

Proces wymiany przednich klocków jest na tyle prosty, że poświęcony czas na znalezienie warsztatu i wymianę na pewno przewyższy wykonanie tego zadania samemu, poświęcając maksymalnie półgodziny na każde kolo.

Zadanie rozpoczynamy od podniesienia lewego przodu auta i zdjęcia koła. Następnie kluczem 13mm odkręcamy śrubę mocującą zacisk i za pomocą młotka ostrożnie odchylamy go.

Podczas uderzania młotkiem należy być ostrożnym i zachować wyczucie, aby nie zerwać przewodu z płynem hamulcowym. 

Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Za pomocą płaskiego wkrętaka odciągamy klocki od tarczy i wyciągamy razem z blaszkami zabezpieczającymi. Przed zamontowaniem nowych klocków blaszki, zacisk oraz jarzmo należy dokładnie wyczyścić szczotką drucianą i pędzelkiem z benzyną. Klocki dociskamy do tarczy, wsuwamy blaszki i zakładamy zacisk. Do każdego nowego zestawu klocków dodawana jest nowa śruba mocująca, którą należy wkręcić, ponieważ jest pokryta specjalną farbą zabezpieczającą przed samoistnym odkręceniem. Na koniec zakładamy koło i ruszamy na jazdę testową, zachowując szczególną ostrożność, nowe klocki muszą dokładnie się ułożyć. Podczas wymiany klocków w drugim kole czynności wykonujemy dokładnie w tej samej kolejności.

Zobacz również: Jak zdejmować i zakładać łożyska?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant Sp. z o.o.

Producent kompletnych rozwiązań systemów grzewczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »