| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Hamulce > Renault Kangoo: wymiana klocków

Renault Kangoo: wymiana klocków

Proces wymiany przednich klocków jest na tyle prosty, że poświęcony czas na znalezienie warsztatu i wymianę na pewno przewyższy wykonanie tego zadania samemu, poświęcając maksymalnie półgodziny na każde kolo.

Zadanie rozpoczynamy od podniesienia lewego przodu auta i zdjęcia koła. Następnie kluczem 13mm odkręcamy śrubę mocującą zacisk i za pomocą młotka ostrożnie odchylamy go.

Podczas uderzania młotkiem należy być ostrożnym i zachować wyczucie, aby nie zerwać przewodu z płynem hamulcowym. 

Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?

Za pomocą płaskiego wkrętaka odciągamy klocki od tarczy i wyciągamy razem z blaszkami zabezpieczającymi. Przed zamontowaniem nowych klocków blaszki, zacisk oraz jarzmo należy dokładnie wyczyścić szczotką drucianą i pędzelkiem z benzyną. Klocki dociskamy do tarczy, wsuwamy blaszki i zakładamy zacisk. Do każdego nowego zestawu klocków dodawana jest nowa śruba mocująca, którą należy wkręcić, ponieważ jest pokryta specjalną farbą zabezpieczającą przed samoistnym odkręceniem. Na koniec zakładamy koło i ruszamy na jazdę testową, zachowując szczególną ostrożność, nowe klocki muszą dokładnie się ułożyć. Podczas wymiany klocków w drugim kole czynności wykonujemy dokładnie w tej samej kolejności.

Zobacz również: Jak zdejmować i zakładać łożyska?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »