| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > Seat Toledo I: wymiana podświetlenia zegarów

Seat Toledo I: wymiana podświetlenia zegarów

Poradnik ten skierowany jest do osób, które chcą wymienić przepalone żarówki zegarów lub też myślą o wymianie koloru podświetlenia. Cała wymiana nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją samemu, nadając nowy wygląd naszym zegarom.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Śrubokręt płaski
• 2 haczyki do wyjęcia kratek nawiewu
• 3 żarówki R5 12V/ 1.2 W

Zobacz również: Seat Leon I: demontaż tapicerki drzwi przednich

Zaczynamy od wyjęcia kratek nawiewu. Wkładamy dwa haczyki własnoręcznej roboty i zaczepiamy o środkowe, poziome elementy kratek. Najpierw wypinamy jedną stronę, następnie drugą. Teraz przechodzimy do wyjęcia przełączników i zaślepek, znajdujących się wokół zegarów. Wystarczy je delikatnie podważyć, gdyż trzymają się na przygiętych blaszkach.

Kolejny krok, to wymontowanie radia i jego metalowej ramki. Teraz czeka nas odkręcenie śrub trzymających ramkę deski rozdzielczej. Mamy do wykręcenia dokładnie 9 śrub. Należy uważać, żeby nie spadły nam przy wyjmowaniu. Możemy mieć duże problemy z ich odnalezieniem. Przechodzimy do wyjęcia ramki deski. Lewa strona nie jest tak problematyczna, jak prawa. Musimy bardzo mocno ją pociągnąć, tak żeby rozłączyć przewody wentylacyjne.

Zobacz również: Jak zmienić dysze spryskiwaczy w Seacie Toledo?

Ramkę wyjmujemy bez zdjęcia kierownicy. Pociągamy ją do siebie, lekko wyginamy w łuk i powoli, delikatnie ją wyjmujemy. Przechodzimy do wykręcenia zegarów. Odkręcamy dwie śruby, rozłączamy linkę prędkościomierza i ciągniemy górną część obudowy do siebie. Musimy teraz wyjąć linkę prędkościomierza. Rozłączamy ją z uchwytu znajdującego się w podszybiu, po otwarciu maski silnika. Należy pociągnąć za linkę ok. 5 centymetrów. Teraz swobodnie demontujemy zegary do końca i zabieramy się za wymianę żarówek.

Wykręcamy przepalone żarówki i montujemy nowe, najlepiej diodowe - są trwalsze i można wybrać sobie kolor podświetlenia. Teraz zostało nam zamontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Linkę prędkościomierza najlepiej montować od strony podszybia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edustacja.pl

Portal szkoleniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »