| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Elektronika/Elektryka > BMW E39: wymiana maty podgrzewania lusterka

BMW E39: wymiana maty podgrzewania lusterka

Niestety trudne warunki atmosferyczne powodują uszkodzenia maty. Z powodu pęknięć, które na niej powstają, ograniczona jest też widoczność.

Jest to w zasadzie jedyna przyczyna usterki. Innym jeszcze powodem, oprócz bezpiecznika, może być tylko awaria czujnika temperatury, który gdyby się popsuł, wskazywałby 40 stopni Celsjusza. Jeśli termometr pokazuje prawidłową temperaturę, to możemy uznać za pewne, że uszkodzeniu uległa mata grzewcza. Na szczęście jest to jedna z wielu banalnych czynności, którą możemy wykonać sami, maksymalnie w ciągu 30 minut.

Zobacz również: Kodowanie kluczyka w BMW E-39 - jak to zrobić?

Potrzebny nam będzie tylko płaski śrubokręt i suszarka do włosów lub nagrzewnica. Nową matę bez problemu kupimy w ASO lub w jakimś sklepie internetowym. Zaczynamy od wyjęcia wkładu lusterka zamocowanego na czterech zatrzaskach. Aby nie pękły, bardzo delikatnie odpinamy je płaskim śrubokrętem i odczepiamy przewody elektryczne.

Zobacz również: Jak sprawdzić przewód wysokiego napięcia?

Po wyjęciu należy jeszcze zdjąć plastikową obudowę wkładu za pomocą np. nagrzewnicy. Chodzi o podgrzanie obudowy w celu łatwiejszego zdjęcia, ponieważ jest przyklejona miękkim klejem. Następnie odklejamy samą matę i przyklejamy nową. Teraz wystarczy ponownie podgrzać obudowę wkładu, aby klej dobrze chwycił. Po szybkim ostudzeniu podpinamy przewody i wpinamy wkład.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Profika Broker

Broker ubezpieczeniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »