| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > BMW E36: wymiana uszczelki obudowy filtra oleju

BMW E36: wymiana uszczelki obudowy filtra oleju


Wymiana uszczelek zostanie przeprowadzona w BMW E36 z silnikiem M40. Cała operacja nie jest trudna i nie wymaga dużych nakładów finansowych.

Przed rozpoczęciem wymiany musimy zakupić odpowiednie części. Będzie nam potrzebny oring wraz z uszczelką.
Numer katalogowy orginga to 11 421 709 513, uszczelka numer 11 421 709 800. Wszystko najlepiej kupić w ASO. Za obie części nie powinniśmy zapłacić więcej jak 15zł.

Zobacz również: Jak często wymieniać filtry?

Pierwszy krok to wymontowanie filtra powietrza razem z przepływomierzem. Teraz musimy odkręcić alternator. W pierwszej kolejności wykręcamy śrubę górną odpowiedzialną za naciąg paska. Kiedy odkręcimy ją całkowicie, możemy zdjąć pasek klinowy. Wykręcamy resztę śrub. Musimy odkręcić również łapę trzymającą alternator. W tym celu odkręcamy część odpowiedzialną za regulację alternatora. Wykręcamy 3 śruby od łapy alternatora i wyjmujemy ją.

Jedna śruba trzyma również pompę wspomagania. Możemy ją odkręcić bez obaw o przestawienie się pompy.

Zdejmujemy pokrywę filtra i czekamy aż olej spłynie do silnika. Odłączamy kabel od czujnika i możemy wykręcić 6 śrub. Zdejmujemy obudowę i wszystko dokładnie czyścimy. Wyjmujemy stary oring i zakładamy nowy. Warto posmarować go olejem.
Jeśli chodzi o uszczelkę montujemy ją na silniku.

Zobacz również: Jak często wymieniać olej w silniku?

Po wykonaniu tych czynności możemy już wszystko składać w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o solidnym dokręceniu wszystkich śrub. Jak widać naprawa nie jest trudna i można ją wykonać samemu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Dobrowolska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »