| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Jak wymienić płyn chłodniczy?

Jak wymienić płyn chłodniczy?

Wymiana płynu chłodniczego to kolejna łatwa czynność, która możemy wykonać samemu oszczędzając pieniądze. Oto jak szybko i sprawnie ją przeprowadzić.

Choć niektórzy producenci nie zalecają wymiany, warto jest mimo wszystko ją przeprowadzić. Operację zaczynamy od obejrzenia chłodnicy. Otwieramy maskę i szukamy korka spustowego. Znajduje się on zazwyczaj w prawym dolnym rogu chłodnicy, stojąc przodem do auta. Jeżeli nie widać go od góry, zajrzyjmy pod spód auta. Korek spustowy w większości przypadków znajduje się w najniższym punkcie układu chłodzenia. Podkładamy pod chłodnicę pojemnik i odkręcamy korek. Cały układ powinien opróżnić się w kilka minut.

Zobacz też: Mieszanie płynów eksploatacyjnych

Wymiany płynu chłodniczego dokonujemy na zimnym silniku. Wlewanie zimnej wody na gorący silnik może spowodować pęknięcie głowicy.

Kodeks drogowy po zmianach od 1 lipca 2014 r. (książka)

Przed nalaniem nowego płynu warto jest przeczyścić chłodnicę. Potrzebujemy do tego 10-20 litrów wody destylowanej. Nie zakręcając korka spustowego wlewamy wodę do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i czekamy, aż przepłynie ona przez cały układ. Teraz możemy napełnić układ. Zakręcamy korek spustowy (warto jest wymienić uszczelkę korka) i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Może okazać się, że zbiornik szybko się wypełni niewielką ilością płynu. Wówczas należy uruchomić silnik i przejechać się przez krótki dystans, by płyn rozszedł się po układzie. Możliwe, że proces ten trzeba będzie powtórzyć nawet cztery razy. Nie należy pozostawiać auta z niepełnym układem chłodzącym, gdyż przegrzanie silnika może spowodować kosztowne uszkodzenia.

Zobacz również: Dlaczego silnik ma za wysoką temperaturę i jak to naprawić?

Wymiana płynu chłodniczego nie jest wymagana przez niektórych producentów. Szczegóły w tabelce poniżej.

Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego w wybranych obecnie produkowanych samochodach
Ford nie wymienia się
Honda 10 lat lub 120 000 km
Opel nie wymienia się
Peugeot 5 lat lub 120 000 km
Seat nie wymienia się
Skoda

5 lat bez limitu kilometrów

reklama

Polecamy artykuły

Aktualizacja: 12.02.2015

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Przed nalaniem nowego płynu chłodniczego warto jest przeczyścić chłodnicę. Fot. Newspress
Przed nalaniem nowego płynu chłodniczego warto jest przeczyścić chłodnicę. Fot. Newspress

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edustacja.pl

Portal szkoleniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK