| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Drobne naprawy > Jak wymienić płyn chłodniczy?

Jak wymienić płyn chłodniczy?

Wymiana płynu chłodniczego to kolejna łatwa czynność, która możemy wykonać samemu oszczędzając pieniądze. Oto jak szybko i sprawnie ją przeprowadzić.

Choć niektórzy producenci nie zalecają wymiany, warto jest mimo wszystko ją przeprowadzić. Operację zaczynamy od obejrzenia chłodnicy. Otwieramy maskę i szukamy korka spustowego. Znajduje się on zazwyczaj w prawym dolnym rogu chłodnicy, stojąc przodem do auta. Jeżeli nie widać go od góry, zajrzyjmy pod spód auta. Korek spustowy w większości przypadków znajduje się w najniższym punkcie układu chłodzenia. Podkładamy pod chłodnicę pojemnik i odkręcamy korek. Cały układ powinien opróżnić się w kilka minut.

Zobacz też: Mieszanie płynów eksploatacyjnych

Wymiany płynu chłodniczego dokonujemy na zimnym silniku. Wlewanie zimnej wody na gorący silnik może spowodować pęknięcie głowicy.

Kodeks drogowy po zmianach od 1 lipca 2014 r. (książka)

Przed nalaniem nowego płynu warto jest przeczyścić chłodnicę. Potrzebujemy do tego 10-20 litrów wody destylowanej. Nie zakręcając korka spustowego wlewamy wodę do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy i czekamy, aż przepłynie ona przez cały układ. Teraz możemy napełnić układ. Zakręcamy korek spustowy (warto jest wymienić uszczelkę korka) i wlewamy płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Może okazać się, że zbiornik szybko się wypełni niewielką ilością płynu. Wówczas należy uruchomić silnik i przejechać się przez krótki dystans, by płyn rozszedł się po układzie. Możliwe, że proces ten trzeba będzie powtórzyć nawet cztery razy. Nie należy pozostawiać auta z niepełnym układem chłodzącym, gdyż przegrzanie silnika może spowodować kosztowne uszkodzenia.

Zobacz również: Dlaczego silnik ma za wysoką temperaturę i jak to naprawić?

Wymiana płynu chłodniczego nie jest wymagana przez niektórych producentów. Szczegóły w tabelce poniżej.

Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego w wybranych obecnie produkowanych samochodach
Ford nie wymienia się
Honda 10 lat lub 120 000 km
Opel nie wymienia się
Peugeot 5 lat lub 120 000 km
Seat nie wymienia się
Skoda

5 lat bez limitu kilometrów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »