| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Finansowanie floty transportowej: ABC leasingu

Finansowanie floty transportowej: ABC leasingu

Jak sfinansować zakup samochodu ciężarowego. Co trzeba wiedzieć o leasingu aby wybrać najkorzystniejszą opcję. Dowiedz się, co powinna zawierać oferta leasingowa i na co zwrócić szczególną uwagę.

Wybór źródła finansowania inwestycji należy zacząć od uzyskania oferty. Oferta leasingowa powinna zawierać wszystkie podstawowe informacje niezbędne do oszacowania kosztów leasingu.

W szczególności:

• typ przedmiotu leasingu,

• wartość netto przedmiotu leasingu (bez VAT),

• okres leasingu/liczba rat leasingowych oraz ich wysokość,

• typ leasingu (operacyjny/finansowy),

• wysokość udziału własnego,

• wartość końcowa.

Klient – występując o ofertę – powinien dokładnie sprecyzować swoje wymagania. W przypadku leasingu istotne jest określenie, czy przedmiotem oferty będzie na przykład samochód ciężarowy czy specjalny, z uwagi na różne stawki amortyzacji.

Mają one wpływ na wyznaczenie minimalnego okresu leasingu i minimalnej wartości końcowej (zgodnie z ustawami o podatku dochodowym). Jednocześnie ogromne znaczenie ma typ leasingu, ponieważ warunkuje on konsekwencje podatkowe dla klienta, zarówno dotyczące podatku dochodowego, jak i podatku VAT. 

Samochód ciężarowy w leasing

W przypadku leasingu operacyjnego, cała rata leasingowa (kapitał i odsetki) jest dla korzystającego kosztem uzyskania przychodów, natomiast w leasingu finansowym – tylko odsetki i amortyzacja. Amortyzacji w tym przypadku dokonuje klient a nie firma leasingowa. Należy podkreślić, że jeżeli jakiekolwiek koszty dodatkowe będą doliczone do raty leasingowej (na przykład ubezpieczenie, podatek drogowy i inne) powinno być to jasno określone w ofercie.

Po otrzymaniu oferty i zaakceptowaniu jej, klient powinien złożyć do firmy leasingowej wniosek o leasing. Wraz z wnioskiem klient składa wymagane dokumenty, w tym dokumenty rejestrowe i finansowe, na podstawie których firma leasingowa dokonuje oceny ryzyka danej transakcji. Po podjęciu pozytywnej decyzji, firma leasingowa przygotowuje umowę leasingu na warunkach uzgodnionych z klientem (warunki finansowe, zabezpieczenie, terminy spłat, okres karencji, inne warunki dodatkowe).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PrimeSoft Polska Sp. z o.o.

Specjalista z zakresu systemów IT, zarządzania i workflow|BPM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »