| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Prezes InPost: Nie tylko efekt skali wpływa na ceny usług pocztowych

Prezes InPost: Nie tylko efekt skali wpływa na ceny usług pocztowych

Uwolnienie rynku pocztowego bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia liczby operatorów – w tym również zagranicznych firm - mówi prezes spółki InPost. - Choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek.

Nie można jednocześnie zapominać o tym, że rentowność firmy świadczącej usługi pocztowe uzależniona jest wprost od osiąganego efektu skali. Jednostkowy koszt doręczenia przesyłki dla Klienta masowego jest zdecydowanie niższy niż ma to miejsce w odniesieniu do klientów indywidualnych. Zawsze będzie tak, że usługi dla sektora B2B będą generowały znacznie większe przychody w porównaniu z wynikami osiąganymi na rynku klientów indywidualnych, zwłaszcza w perspektywie obniżki cen.

Trzeba jednak pamiętać, że tylko działania prowadzone równolegle w obu tych obszarach mogą przełożyć się na sukces w tej branży. Często bywa tak, że z dużych kontraktów częściowo finansowana jest działalność operatorów w sektorze B2C. Tym bardziej nie jest możliwe utrzymanie się na rynku firmy, która odgórnie zakłada świadczenie usług tylko dla określonej, wybranej grupy Klientów.

Własne zaplecze logistyczne

Trzeba jednak pamiętać, że powodzenie działalności pocztowej nie opiera się tylko i wyłącznie na efekcie skali. Nie jest to niestety ‘złota recepta’, bowiem utrata jednego dużego Klienta może negatywnie odbić się na prowadzonym biznesie. Wracamy więc do punktu wyjścia, którym jest dywersyfikacja działalności i rozwój oferty produktowej, zwłaszcza w takich niszach, do których nie dotarła jeszcze nasza konkurencja. Najlepszym rozwiązaniem jest w tym przypadku świadczenie usług w oparciu o zbudowaną już sieć placówek oraz infrastrukturę i zaplecze logistyczne i technologiczne. Wówczas amortyzacja kosztów w jednym zakresie może przynieść zyski w innym obszarze działalności.

Między innymi w oparciu o tę zasadę – jak również w kontekście kurczącego się średnio o 5 proc. rocznie rynku korespondencji tradycyjnej - Grupa Integer.pl rozwija usługi oparte o takie rozwiązania, jak: poczta hybrydowa, mobilne płatności czy Paczkomaty InPost. Niebawem planujemy również wdrożyć urządzenie, które w pełnym zakresie będzie zastępowało podstawowe funkcje placówki pocztowej, czyli m.in. wysyłkę oraz odbiór listów i paczek, wypłaty rent i emerytur czy opłaty rachunków. Dodatkowo, będziemy walczyć również o nowych, strategicznych klientów, obsługiwanych dotychczas – ze względu na obowiązujący na rynku pocztowym monopol – przez Pocztę Polską.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

e-agropodatki.pl

Pierwszy w Polsce podatkowy serwis informacyjny dla rolników indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »