| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

Koleje małopolskie rozpoczęły regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i Sędziszowem w woj. świętokrzyskim.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie rozpoczęła w niedzielę regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i dalej Sędziszowem w woj. świętokrzyskim. Pociągi stają na wszystkich stacjach i przystankach na trasie.

„Jest to kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, a we wrześniu tę pierwszą linię przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach” - podkreślił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Zobacz też: Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa

Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa wynosi ok. 40 minut, natomiast do Sędziszowa pociąg dojeżdża w nieco ponad 60 minut. Składy zatrzymują się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.

Na odcinku Kraków – Miechów kursować będzie łącznie 36 pociągów, czyli o 16 więcej niż do tej pory uruchamiały Przewozy Regionalne. 18 pociągów Kolei Małopolskich obsłuży relację Kraków – Miechów – Kraków, a 10 pociągów - relację Kraków – Sędziszów – Kraków. Ofertę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uzupełnia osiem pociągów Przewozów Regionalnych kursujących na trasie Kraków – Kielce – Kraków.

Częstotliwość kursowania składów jest zależna od pory dnia: w godzinach porannego i popołudniowego szczytu wynosi ona średnio 45 minut, a w godzinach południowych i wieczornych – 60 minut.

Zobacz też: Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?

Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi szynobusami serii EN64 zakupionymi przez samorząd województwa. Dysponują one 290 miejscami, z czego 138 to miejsca siedzące. Bilety są tańsze niż w pociągach kursujących w poprzednim rozkładzie jazdy. Z Krakowa do Miechowa kosztują 5 zł, a do Sędziszowa – 10 zł.

„Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż u przewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu i nowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na duże zainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich” - ocenił prezes spółki Ryszard Rębilas.

Według zapowiedzi władz regionu kolejna, trzecia nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia – Kraków - Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależna jest od zakończenia remontów torów pomiędzy Krakowem i Tarnowem. Powinno to nastąpić w przyszłym roku.

W 2016 r. Koleje Małopolskie otrzymają z budżetu województwa 13 mln zł dotacji na realizację przewozów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. (PAP)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »