REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa

Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa.
Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa.

REKLAMA

REKLAMA

14 grudnia 2015 r. rusza system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej. Przy użyciu karty zbliżeniowej lub aplikacji mobilnej użytkownicy będą mogli skorzystać z przejazdu koleją regionalną oraz komunikacją miejską w Krakowie i Tarnowie. Co więcej będą mogli również skorzystać z usługi parkingowej "Park&Ride" w obu miastach.

Małopolska Karta Aglomeracyjna (MKA) dla Krakowa i Tarnowa

Od 14 grudnia pasażerowie będą mogli korzystać z Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (MKA), pozwalającej na przejazdy koleją regionalną oraz komunikacją publiczną w Krakowie i Tarnowie. Dokument będzie miał formę karty zbliżeniowej, a także aplikacji mobilnej.

REKLAMA

Jak poinformował dziennikarzy we wtorek marszałek województwa Jacek Krupa, inauguracja MKA została skoordynowana z wejściem w życie nowego rozkładu na kolei, w którym pojawi się nowe połączenie realizowane przez Koleje Małopolskie w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: Kraków – Słomniki – Miechów – Sędziszów. Karta będzie obsługiwała też bilety na inne połączenia kolejowe wykonywane przez tego przewoźnika, a także Przewozy Regionalne.

Zobacz też: Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020

Użytkownicy karty będą mogli zapisać na niej bilety na komunikację miejską w Krakowie i Tarnowie, a także usługi parkingowe „Park&Ride” w Krakowie (parking Czerwone Maki) i Tarnowie (parking wielopoziomowy prze Dworcu PKP zostanie otwarty 4 grudnia). Po rozpoczęciu sezonu rowerowego za pomocą karty będzie można też wypożyczać rowery w krakowskim systemie KMK Bike.

„Jest to system na miarę czasów, w jakich żyjemy, bo wszyscy z nas posługują się kartami i smartfonami” - zaznaczył Krupa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Małopolska Karta Aglomeracyjna ma formę bezpiecznej karty zbliżeniowej. Użytkownicy będą mogli ją za darmo wyrobić za pośrednictwem strony internetowej (mka.malopolska.pl) lub otrzymać w punkcie obsługi klienta (Kraków, ul. Krakowska 7). Kartę będzie można doładować w 22 automatach MKA, które zostały umieszczone w Krakowie, Tarnowie, Wieliczce, Zabierzowie, Krzeszowicach, Trzebini, Bochni, Brzesku Okocimiu, Skawinie, Słownikach i Miechowie.

Od wtorku można pobierać kartę w postaci aplikacji mobilnej dla smartfonów z systemami iOS, Android i Windows Phone. Do 14 grudnia aplikacja funkcjonuje w ograniczonym zakresie – nie można za jej pomocą zakupić biletu, ale użytkownicy mogą się przez ten czas oswajać z interfejsem.

Zobacz też: Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

Marszałek zaznaczył, że system MKA jest gotowy do użytku, ale w przyszłości będzie rozbudowywany o nowe funkcjonalności np. bilety na prywatny transport zbiorowy czy bilety wstępu do muzeów. Będzie go można wyposażyć także w usługi typu e-urząd czy e-zdrowie. Te rozwiązania zostaną wprowadzone w kolejnym etapie, który ma zostać zrealizowany w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.„To niezwykle ważny projekt, ponieważ dotyczy wielu dziedzin życia społeczno-gospodarczego regionu” - ocenił.

Opracowanie, wdrożenie i uruchomienie systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej kosztowało blisko 18,5 mln zł, z czego 85 proc. stanowiła dotacja ze środków unijnych. Przetarg na inwestycję wygrało konsorcjum firm Unicard i AMG.

Według przedstawionych szacunków z karty będzie korzystało ok. 80 tys. użytkowników w przeciągu 2-3 lat. Zdaniem przedstawicieli konsorcjum wykonującego system, w przyszłości aplikacja na smartfony będzie wypierać tradycyjne karty. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA