| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > KE wszęła procedurę w sprawie płacy minimalnej w Niemczech

KE wszęła procedurę w sprawie płacy minimalnej w Niemczech

Komisja Europejska wszczęła procedurę w sprawie ustawy o płacy minimalnej w Niemczech, która ma być wypłacana również kierowcom jadącym przez Niemcy w tranzycie. Czy to oznacza, że przewoźnicy są zwolnieni z wypłacania pracownikom wyższych stawek godzinowych?

Komisja Europejska wszczęła procedurę w sprawie płacy minimalnej w Niemczech. Za niezgodne z unijnym prawem KE uznała konieczność wypłaty niemieckiej płacy minimalnej w tranzycie. Jednakże pod ustawę MiLoG podlega kabotaż. Czy ta decyzja coś zmienia?

–  Obecnie nie posiadamy informacji, jakie okoliczności i jakie kryteria mogłyby zwalniać przewoźnika wykonującego transport dwustronny z konieczności wypłacania wynagrodzenia zgodnie z MiLoG – wyjaśnia Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Zobacz też: Plany inwestycyjne Mazowsza, kiedy S7 do Płońska?

 Co to oznacza dla polskich przewoźników?

Niestety stanowisko nie rozwiązuje problemu, a jedynie zobowiązuje rząd Niemiec do przeprowadzenia działań wyjaśniających w ciągu 2 miesięcy. W tym okresie służby niemieckie mogą podejmować kontrole w zakresie przestrzegania ustawy MiLoG. Stanowisko jest na tyle niejednoznaczne, że w dalszym ciągu nie znamy odpowiedzi na podstawowe pytania. Nadal nierozstrzygnięta pozostaje kwestia transportu dwustronnego. Tak jak do tej pory przewoźnicy będą musieli lawirować między niemieckimi przepisami. W tej sprawie Bruksela stwierdziła, że nieuzasadnione jest stosowanie niemieckich przepisów do niektórych kategorii transportu międzynarodowego. Nie podała jednak, o jakie kategorie chodzi.

Zobacz też: Jak ułatwić sobie odzyskanie VAT z transportu międzynarodowego

– Obecnie niemiecka płaca minimalna wynosi 8,5 € czyli około 3 razy więcej niż w Polsce. Tak drastyczne zwiększenie kosztów pracy jest zabójcze dla polskiej branży transportowej. Dodatkowym obciążeniem jest biurokracja, przeciw której burzą się polscy przedsiębiorcy. Obecnie istnieje jednak możliwość wykazania stronie niemieckiej, że kierowca otrzymuje odpowiednie wynagrodzenie minimalne, bez zbytniego zwiększania kosztów pracy po stronie przewoźnika – komentuje Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Źródło: Materiały prasowe Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

UNIT4 POLSKA sp. z o.o.

ekspert z zakresu HRM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »