Trudności z odzyskaniem VAT przez właścicieli firm transportowych
Właściciele firm transportowych odzyskują VAT m.in. z opłat za paliwo, opłat drogowych, zakupu części zamiennych. Trudności powoduje już samo zbieranie rachunków i faktur za poszczególne transakcje. Jednak prawdziwe problemy rozpoczynają się w momencie samodzielnego rozliczania wszystkich płatności. Pracownicy administracyjni napotykają nie tylko bariery językowe, ale także różne stawki VAT-u w poszczególnych krajach. Przy rozliczaniu od kilkudziesięciu do kilkuset transakcji bardzo łatwo o błąd, który może powodować później problemy podatkowe. To firma ponosi odpowiedzialność za pomyłki, które mogą wiązać się z koniecznością zapłaty kary pieniężnej (na podstawie decyzji Urzędu Skarbowego). Aby wyeliminować ryzyko błędów, warto korzystać z kart flotowych. Przykładem jest karta euroShell.
Zobacz też: Kiedy zachodzi wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów?
reklama
reklama
„Właściciele przedsiębiorstw transportowych coraz częściej decydują się na korzystanie z kart flotowych po to, aby jak najefektywniej realizować swoje zadania. Powierzenie specjalistom procesu odzyskiwania podatku VAT z transakcji zagranicznych pozwala firmie skoncentrować się na jej kluczowych celach, czyli pozyskiwaniu nowych zleceń i nadzorem nad ich realizacją” – powiedziała Ewa Galanty, Marketing Manager euroShell Card na Polskę, Ukrainę oraz kraje nadbałtyckie.
Zobacz też: Usługa transportu towarów realizowana na życzenie klienta – podatek VAT
Z kartą paliwową łatwiej o zwrot VAT zza granicy?
Przedsiębiorcy, którzy samodzielnie odzyskują podatek VAT z poszczególnych krajów Europy, na zwrot pieniędzy mogą czekać nawet do 16 miesięcy od daty transakcji. Tak długotrwały proces hamuje płynność finansową przedsiębiorstw transportowych. Użytkownicy euroShell mogą skrócić ten czas do 2 tygodni, starając się o zwrot podatku VAT w trybie fakturowania netto. Jest to najszybsza metoda, ponieważ VAT za transakcje zagraniczne jest zwracany w formie faktury korygującej w następnym cyklu fakturowania, czyli po 14 dniach. Wówczas na konto euroShell klienta trafia przedpłata określonej kwoty. Zwrot możliwy jest w tym przypadku wyłącznie za transakcje dokonane kartą euroShell. Na ten moment tryb fakturowania netto dostępny jest dla transakcji wykonywanych w krajach, takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Niemcy, Norwegia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania, Słowenia oraz Słowacja.