| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Kiedy skończy się modernizacja stacji kolejowej w Helu?

Kiedy skończy się modernizacja stacji kolejowej w Helu?

W wyniku modernizacji stacji kolejowej w Helu powstaną nowe perony, wiata, oświetlenie, czy megafony. Czy inwestycja skończy się przed wakacjami?

Modernizacja stacji kolejowej w Helu

W połowie czerwca ma się zakończyć przebudowa stacji kolejowej w Helu. Powstaną nowe perony, wiata, nowe oświetlenie, megafony oraz elementy małej architektury. Modernizacja stacji jest częścią II etapu modernizacji linii kolejowej Reda-Hel.

Zobacz też: Cywilne samoloty będą korzystały z wojskowych lotnisk?

Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała w środę PAP, że przebudowa stacji kolejowej w Helu zakończy się przed sezonem wakacyjnym. Zaznaczyła, że dzięki przebudowie stacja będzie większa i wzrośnie dzięki temu komfort obsługi pasażerów. Modernizacja stacji jest częścią drugiego etapu przebudowy linii kolejowej z Redy na Hel; wartość inwestycji to 39 mln zł.

Istniejące perony i układ torów zostaną gruntownie przebudowane. Jeden z peronów zostanie przesunięty, co umożliwi budowę w jego miejscu nowego toru o długości ponad 1200 metrów. Dzięki temu pasażerowie będą mogli korzystać nie z trzech, a czterech krawędzi peronów. Zostaną zainstalowane pochylnie, z których będą mogły korzystać osoby niepełnosprawne. Powierzchnia nowych, znacznie szerszych niż dotychczas peronów będzie pokryta warstwą antypoślizgową. Powstanie nowa wiata, utrzymana w stylu architektonicznym nawiązującym do zabytkowego dworca. Zainstalowane zostaną tablice informacyjne, nowe oświetlenie, megafony oraz elementy małej architektury.

Zobacz też: Będzie jeden system opłat za autostrady w UE?

Drugi etap modernizacji linii Reda-Hel

Drugi etap modernizacji linii Reda-Hel oprócz modernizacji stacji obejmuje też wymianę 20 rozjazdów kolejowych, co zwiększy przepustowość linii i da możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.

W ramach pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej na Hel naprawiono 57 km torów, zainstalowano 11 nowych rozjazdów, wyremontowano 12 stacji, 2 wiadukty i 3 mosty. Linia zyskała także 23 odnowione przejazdy kolejowe wyposażone w nową sygnalizację, telewizję przemysłową i rogatki. Cała inwestycja skróciła czas przejazdu między Redą a Helem o 17 minut. Po modernizacji pociągi na tej trasie jeżdżą z prędkością ok. 100 km/h. Z powodu remontu pociągi na trasie Reda-Hel przez prawie dwa lata (poza okresem wakacyjnym) nie kursowały w ogóle. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Rzeszotarski

Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »