| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

Władze Radomia niepokoją się, że budowa łącznicy kolejowej, która połączy Centralną Magistralę kolejową z linią Kielce-Częstochowa zagrozi modernizacji linii kolejowej Warszawa-Radom.

"Tym bardziej, że +ósemka+ - według planów PKP PLK - będzie remontowana jeszcze co najmniej kilka lat. Mamy szansę wybudować łącznicę w krótszym czasie i na pewno, na czas remontu linii nr 8, będzie ona alternatywą" – ocenił. Zdaniem Maćkowiaka nawet po zakończeniu inwestycji na tzw. starej trasie przez Radom, obie linie będą się uzupełniały.

"Na pewno dla mieszkańców zachodniej części Świętokrzyskiego do Warszawy bliżej będzie CMK-ą, a dla mieszkańców Kielc czy Skarżyska bliżej będzie przez linię nr 8" - podkreślił.

Zobacz też: Szykuje się nowelizacja ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji

Wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki w ubiegłym tygodniu powiedział w Kielcach, że planowana łącznica kolejowa "jest inwestycją o tyle istotną, że tworzy alternatywną drogę połączenia kolejowego Kielc z Warszawą". Pod Czarncą (gmina Włoszczowa) krzyżuje się linia Kielce – Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową łączącą Warszawę z Górnym Śląskiem oraz Krakowem. Szacuje się, że inwestycja będzie kosztowała około 42 mln zł. Obecnie PKP PLK wspólnie z samorządem województwa świętokrzyskiego finalizują jej studium wykonalności. Inwestycja ma się zakończyć w 2017 r.

Z kolei wyczekiwana od lat przez radomian dojeżdżających do pracy w stolicy modernizacja linii kolejowej nr 8 z Radomia do Warszawy jest opóźniona w stosunku do wcześniejszych planów o dwa lata; obecnie jej finał planowany jest na 2020 r.

Inwestycję podzielono na kilka etapów. Największy problem stanowi odcinek z Warszawy Czachówek do Radomia. Ze względu na duże opóźnienia, PKP odstąpiło od umowy z projektantem modernizacji na tym odcinku. Procedurę trzeba będzie powtórzyć od nowa. Trwają natomiast już prace przy budowie systemu sterowania ruchem kolejowym na całej trasie z Radomia do Warszawy. Do końca roku ma być podpisana umowa z wykonawcą prac na odcinku Warszawa Okęcie – Warszawa Czachówek (roboty potrwają dwadzieścia miesięcy). Wkrótce ma się też rozpocząć modernizacja stacji kolejowej w Radomiu. (PAP)

ilp/ mjk/ mhr/

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »