REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Projekt "Szczyty kosztują"

Inicjatywa
Inicjatywa "Szczyty kosztują" jest Think tankiem, którego celem jest promowanie wypracowanie zasad postępowania, które ograniczą zjawisko szczytów przewozowych w transporcie drogowym. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Inicjatywa "Szczyty kosztują" jest Think tankiem, którego celem jest promowanie wypracowanie zasad postępowania, które ograniczą zjawisko szczytów przewozowych w transporcie drogowym.

Co to są szczyty przewozowe?

Wraz z rozwojem gospodarki i wzrostem ilości transportowanych towarów, z roku na rok narasta zjawisko szczytów przewozowych w krajowym transporcie drogowym. W ostatnie dni miesiąca na drogi wyjeżdża więcej samochodów, a liczba zleceń transportowych rośnie nawet kilkukrotnie. Są to zwykle sztucznie generowane szczyty, które nie są konsekwencją rzeczywistego popytu konsumenckiego.
W efekcie negatywne zjawiska szczytów dotykają każdego z nas. Producenci i sieci handlowe ponoszą wyższe koszty logistyczne i administracyjne, operatorzy zmagają się z obniżeniem jakości usług i wzrostem kosztów utrzymywania systemów transportowych, przewoźnicy odczuwają niestabilność zatrudnienia i pracują w warunkach stresu, a przysłowiowy Kowalski zmaga się z punktowym natężeniem ruchu na drogach i związanymi z tym zatorami, wypadkami, większym hałasem i wzrostem emisji spalin do środowiska.

REKLAMA

Zobacz też: Jednolity standard wpłat należności celnych

Projekt "Szczyty kosztują"

REKLAMA

Celem projektu „Szczyty kosztują” jest wypracowanie i promowanie praktycznych metod ograniczania szczytów przewozowych, a tym samym niwelowania związanych z nimi negatywnych skutków ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. Think tank „Szczyty kosztują” z założenia ma charakter otwarty i zachęca każdego, kto czuje się stroną, do aktywnego włączenia się i podzielenia własnymi spostrzeżeniami czy pomysłami. Projekt dąży do zaangażowania wszystkich uczestników łańcuchów dostaw.

W ramach projektu zaplanowano: szereg aktywności analizujących negatywne skutki zjawiska, badania wśród firm produkcyjnych generujących wysokie wolumeny przewożonych towarów, praktyczne warsztaty skupiające reprezentantów branży TSL oraz producentów i sieci handlowe, a także różnorodne akcje przy współpracy z organizacjami branżowymi, np. porównanie sytuacji szczytów przewozowych w Polsce i w innych krajach europejskich.
Rolę koordynatora projektu przyjął na siebie operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics, ekspertem branżowym jest Graphene Partners, natomiast partnerami akcji są tak instytucje branżowe: Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki, Polska Izba Spedycji i Logistyki, ECR Polska, Instytut Logistyki i Magazynowania, jak i ogólnopolskie media branżowe: Eurologistics, Log24.pl, Polska Truck&Business, Logistyka Produkcji, Top Logistyk, Logistyczny.com, czasopismo Logistyka, Spedycje.pl, Polska Gazeta Transportowa, TSL Biznes, Log4.pl, miesięcznik EMIL.

- Naszym celem nie jest utopijna wizja eliminacji szczytów przewozowych, a zmniejszenie skali problemu, wywołanie dyskusji i zainspirowanie producentów, by wraz z operatorami zidentyfikowali słabe punkty oraz zastanowili się, jak można je poprawić. Warto zrozumieć i rozmawiać o zjawisku szczytów przewozowych, gdyż pośrednio bądź bezpośrednio wpływa ono na całe społeczeństwo – informują organizatorzy akcji „Szczyty kosztują”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są wymagania odnośnie ochrony środowiska dla firm transportowych

Wraz ze startem projektu uruchomiona została strona www.szczytykosztuja.pl, która z jednej strony zrzesza firmy zainteresowane inicjatywą, z drugiej – stanowi skarbnicę wiedzy i źródło dobrych praktyk. - Sztuczne szczyty przewozowe to problem znany w gronie członków ECR Polska od dawna. Niestety, nie dotyczy on tylko logistyków, a ograniczenie jego uciążliwości wymaga fundamentalnej zmiany działania współczesnego biznesu. Nie jest to zadanie łatwe – stąd każda inicjatywa w tym obszarze jest cenna. Dlatego też uważamy, że warto o problemie zacząć dyskutować głośno i otwarcie, a także szukać rozwiązań problemu, zaczynając od małych, łatwo osiągalnych kroków – mówi Mateusz Boruta, Dyrektor Zarządzający ECR Polska, organizacji wspierającej projekt.

Źródło: Materiały prasowe ROHLIG SUUS Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

REKLAMA

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

REKLAMA