| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Projekt "Szczyty kosztują"

Projekt "Szczyty kosztują"

Inicjatywa "Szczyty kosztują" jest Think tankiem, którego celem jest promowanie wypracowanie zasad postępowania, które ograniczą zjawisko szczytów przewozowych w transporcie drogowym.

Co to są szczyty przewozowe?

Wraz z rozwojem gospodarki i wzrostem ilości transportowanych towarów, z roku na rok narasta zjawisko szczytów przewozowych w krajowym transporcie drogowym. W ostatnie dni miesiąca na drogi wyjeżdża więcej samochodów, a liczba zleceń transportowych rośnie nawet kilkukrotnie. Są to zwykle sztucznie generowane szczyty, które nie są konsekwencją rzeczywistego popytu konsumenckiego.
W efekcie negatywne zjawiska szczytów dotykają każdego z nas. Producenci i sieci handlowe ponoszą wyższe koszty logistyczne i administracyjne, operatorzy zmagają się z obniżeniem jakości usług i wzrostem kosztów utrzymywania systemów transportowych, przewoźnicy odczuwają niestabilność zatrudnienia i pracują w warunkach stresu, a przysłowiowy Kowalski zmaga się z punktowym natężeniem ruchu na drogach i związanymi z tym zatorami, wypadkami, większym hałasem i wzrostem emisji spalin do środowiska.

Zobacz też: Jednolity standard wpłat należności celnych

Projekt "Szczyty kosztują"

Celem projektu „Szczyty kosztują” jest wypracowanie i promowanie praktycznych metod ograniczania szczytów przewozowych, a tym samym niwelowania związanych z nimi negatywnych skutków ekonomicznych, społecznych i środowiskowych. Think tank „Szczyty kosztują” z założenia ma charakter otwarty i zachęca każdego, kto czuje się stroną, do aktywnego włączenia się i podzielenia własnymi spostrzeżeniami czy pomysłami. Projekt dąży do zaangażowania wszystkich uczestników łańcuchów dostaw.

W ramach projektu zaplanowano: szereg aktywności analizujących negatywne skutki zjawiska, badania wśród firm produkcyjnych generujących wysokie wolumeny przewożonych towarów, praktyczne warsztaty skupiające reprezentantów branży TSL oraz producentów i sieci handlowe, a także różnorodne akcje przy współpracy z organizacjami branżowymi, np. porównanie sytuacji szczytów przewozowych w Polsce i w innych krajach europejskich.
Rolę koordynatora projektu przyjął na siebie operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics, ekspertem branżowym jest Graphene Partners, natomiast partnerami akcji są tak instytucje branżowe: Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki, Polska Izba Spedycji i Logistyki, ECR Polska, Instytut Logistyki i Magazynowania, jak i ogólnopolskie media branżowe: Eurologistics, Log24.pl, Polska Truck&Business, Logistyka Produkcji, Top Logistyk, Logistyczny.com, czasopismo Logistyka, Spedycje.pl, Polska Gazeta Transportowa, TSL Biznes, Log4.pl, miesięcznik EMIL.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polonia Extra

Gazeta dla Polaków w Irlandii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »