| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Ćwierćpaleta nowej generacji

Ćwierćpaleta nowej generacji

Najnowsza ćwierćpaleta jest lżejsza i niższa od poprzednika, co przekłada się na bardziej efektywne wykorzystanie transportu. Jakie jeszcze cechy ma paleta nowej generacji?

Projekt nowej ćwierćpalety

Aby dowiedzieć się jakiej, nowej ćwierćpalety potrzebuje rynek, firma przeprowadziła warsztaty w siedmiu krajach Europy - w tym Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w trzech krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Zostali na nie zaproszeni m.in.: producenci, sieci detaliczne oraz firmy z branży TSL. Celem spotkań było określenie problemów i ,,wąskich gardeł’’ z jakimi borykają się logistycy w całym łańcuchu dostaw ze szczególnym uwzględnieniem procesu dostawy towaru z magazynu sieci handlowej na półkę  sklepową. Jak się okazuje 65 proc. łącznych jego kosztów generowanych jest właśnie na odcinku zwanym „ostatnią milą”, zanim produkt trafi do sprzedaży. Powodem jest złożoność dostaw realizowanych przez wielu dostawców, trudności w prognozowaniu popytu i przede wszystkim duża ilość formatów nośników (m.in. palet) trafiających do centrum dystrybucyjnego czy magazynu dystrybutora. To w znaczący sposób przekłada się na efektywność i czasochłonność procesu zatowarowania.

Efektem tych badań jest paleta nowej generacji. Model P0604B został opracowany w ciągu ostatnich 18 miesięcy w centrum innowacji CHEP w Orlando na Florydzie przez wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów oraz najważniejszych użytkowników. Producent przeprowadził w Niemczech wstępne próby z 75 partnerami i klientami, do których należeli wytwórcy, sprzedawcy detaliczni oraz firmy konfekcjonujące i logistyczne.
- Działamy na rynku niemieckim już ponad 20 lat. Stale staramy się zwiększyć poziom zadowolenia klientów, poprzez usprawnienie procesu dostaw i odbioru oraz utrzymanie kosztów na stabilnym poziomie. Wysokiej jakości produkty, innowacje, rozbudowana sieć i znakomita obsługa klienta to podstawowe zalety naszej oferty. Warto podkreślić, że Niemcy to strategiczny rynek, nie tylko dla nas, ale dla całego europejskiego łańcucha dostaw – podsumowuje Christophe Campe, dyrektor generalny CHEP w Niemczech odpowiedzialny za systemy paletowe.
Firma planuje wkrótce rozszerzenie sprzedaży na inne kraje, w tym Benelux, Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię i Polskę.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Gawrońska-Juzefowicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »